TEST: Honda CB650R Neo Sports Café – mestský gangster
Do rúk sa nám dostal náháč z rady Neo Sports Café v strednej výkonnostnej verzii. Štýlový retro dizajn napovedá, že jeho kráľovstvom je práve mesto. Ako zvláda dlhšie výlety a pre koho je tento elegán určený?
Elegantný naháč v urbanistickom štýle
Ako už názov napovedá, jedná sa o športového naháča v kompaktnej veľkosti s dizajnovými prvkami Café Racera. Zboku sú pekne vidieť komponenty a detaily motora.
Dominantou CB650R je predný, okrúhly a prémiový LED svetlomet. Špecifické sú aj predné smerovky, ktoré pernamentne svietia. Zadný svetlomet by si zaslúžil takisto prémiovo vyzerajúci svetlomet ako ten predný. Diódy sú umiestnené ďalej od seba a pôsobí až príliš minimalisticky, ale ako sa hovorí 100 ľudí, 100 chutí.
Spredu si všimnite pohľadné štyri výfukové zvody a hliníkové ráfiky. Koncovka výfuku je nasmerovaná nahor aby sa zvuk prenášal priamo do uší jazdca.
Maximálny krútiaci moment už v strednom pásme
CB650R poháňa štvorvalec s objemom 649 cm3 a dosahuje 70 kW (95 koní) pri 12 000 otáčkach. Ten obľubuje vysoké otáčky a maximálny krútiaci moment 64 Nm dosahuje už v strednom pásme otáčok (8 500 otáčok). Táto stredná výkonnostná verzia je vhodná pre začiatočníkov či pre pokročilejších. Má totiž dostatok výkonu na adrenalínovú jazdu, ale nie je to prekoňované monštrum, na ktoré potrebujete mať už nazbierané skúsenosti. S pohotovostnou hmotnosťou 202 kg je motocykel obratný a v zákrutách cítite istotu.
Pri ostrejšej jazde oceníte antihoppingovú spojku, ktorá bráni zablokovaniu zadného kolesa pri prudkom podradení. Osobne mi chýbal quickshifter. Ten si síce môžte priplatiť, ale žial je dostupný iba jednostranný (smerom hore).
Super vyladený podvozok
Podvozok bol vyladený tak, aby nebol na rozbitých cestách v meste príliš tvrdý a zase naopak na kľukatých okreskách počas výletu na Mohylu M. R. Štefánika dostatočne tuhý. Podvozok CB650R je čitateľný a ponúka spätnú väzbu. Systém HSTC sleduje rýchlosť otáčania predného a zadného kolesa a pri rozdiely automaticky zníži výkon na zadné koleso. Vypnúť ju viete pomocou ľavej páčky.
Predná obrátená 41 mm vidlica Showa SFF je nastaviteľná a viete sa o ňu skutočne oprieť, podrží vás. Zozadu si môžte všimnúť na žlto nalakovanú prehnutú hliníkovú kyvnú vidlicu s 10 stupňovým nastavením predpätia.
Každodenný život na CB650 R NSC
Vyzdvihnúť musím jednoznačne vydarený LCD displej, ktorý má peknú a prehľadnú grafiku. Vzpriamený posed a zúžené riadidlá nabádajú na vystrájanie a motorka si vyslovene pýta športovú jazdu. Posed je však pohodlný a zvládnete aj kratšie výlety. Tým, že je to naháč bez štítu si už každý môže domyslieť, že odpor vzduchu na diaľnici nie je zrovna príjemný. Do tých 150 km/h sa to ešte dá zniesť. Sedadlo pre spolujazdca na danej motorke chýba, ale ten plast viete vymeniť za druhé sedadlo.
O brzdenie sa starájú dva radiálne uchytené štvorpiestikové strmene vpredu a jednopiestikový strmeň vzadu, ktoré s prehľadom zvládajú aj ostrejšiu jazdu. Pri prudkom brzdení sa automaticky zapnú výstražné smerovky tak ako to poznáme pri nových autách. A tak vozidlá za vami budú včas upozornené a vám to môže zachrániť život.
Priestor na zlepšenie
Spojková páčka mala neskorší záber a počas jazdy sa mi niekoľko krát stalo, že spojka prešmykovala. Vtedy som zastavil a potočil nastavovacie koliesko na riaditkách aby opäť zaberala. Avšak po 100 km jazdy to bolo opäť potrebné nastaviť. Možno sa jednalo o chybný kus, neviem. Každopádne som to nahlásil pri odovzdávaní do servisu.
Zhrnutie
Za 7 590 eur dostanete štýlovú a dostatočne výkonnú motorku, s ktorou budete radi chodiť do práce a cez víkend sa pôjdete vyblázniť na zákruty v okolí.
Alternatívu mestskej motorky avšak s energickým jednovalcom predstavuje Husqvarna Svartpilen 701, ktorú sme nedávno testovali, pre recenziu klikni SEM.
Motor/palivo | Kvapalinou chladený, 4-taktný radový 4-valec DOHC |
---|---|
Zdvihový objem (m3)/počet valcov | 649/4 |
Výkon motora (kW/k) | 70/95 / 12 000 ot. |
Max. krútiaci moment (Nm) | 64 Nm pri 8 500 ot. |
Prevodovka | manuálna 6 st. |
Výška sedadla | 810 mm |
Pohotovostná hmotnosť (kg) | 202 |
Objem palivovej nádrže (L) | 15,4 |
Brzdy vpredu | dvojitá kotúčová 310 mm x 4,5 mm so štvorpiestikovým strmeňom |
Brzdy vzadu | kotúčová 240 mm x 5 mm s jednopiestikovým strmeňom |
Cena verzie od (€) | 7 590 |