TEST: Honda CR-V Sportline 2020 [veľký užívateľský test]
V roku 2019 sme vám priniesli test automobilu Honda CR-V s motorizáciou 1,5 VTEC Turbo. Rok 2021 sme odštartovali práve testom tohto modelu, tentokrát v hybridnom prevedení a v športovom balíku Sportline. V čom je odlišné športové prevedenie a ako sa nám jazdilo s hybridným systémom?
Dizajnové odlišnosti
Tvarovo sa výbava Sportline neodlišuje od klasickej Hondy CR-V 2020, avšak disponuje istými prvkami, vďaka ktorým ju odlíšite od klasických variantov modelu CR-V. Lišty exteriéru sú vyhotovené z tmavého chrómu, čím budia športový dojem. Ďalším rozlišovacím prvkom sú 18-palcové kolesá v lesklej čiernej farbe, ku ktorým sú zladené kryty spätných zrkadiel. Balík Sportline je k dispozícii iba v bielej alebo v Crystal Black metalíze, ktorú sme dostali na testovanie. Vyzdvihnúť treba aktívnu mriežku chladiča, ktorá prispieva k lepšej aerodynamike. V prednej časti dominujú i full LED svetlomety s priemrným dosvitom.
➡️ NEPREHLIADNITE: TEST Hyundai SantaFe 2020
Interiér – nečakajte prehnaný luxus
Špecifikum balíka Sportline sú obklady stredovej konzoly a dverí z klavírového laku a z tmavej imitácie dreva, pričom dynamický dojem z Hondy CR-V dopĺňa čierne čalúnenie stropu. Honda CR-V 2020 disponuje vyhrievanými a pohodlnými koženými sedadlami, z ktorých vás nebude bolieť chrbát na dlhších trasách. Výhľad z kabíny Hondy CR-V Sportline je vskutku nadštandardný, pričom optimálny posed za volantom si nájde i vyšší človek.
Pochvalu si zaslúžia fyzické ovládacie prvky, ktorých rozloženie je logické a prehľadné. Fyzické tlačidlá nájdeme i na príjemne tvarovanom volante s priemernou hrúbkou venca. Prístrojový štít je prehľadný, jednoduchý na orientáciu, no priestor na zlepšenie vidím v grafickom spracovaní. V čom však CR-V exceluje sú odkladacie priestory vo dverách či v stredovom tunely.
Infotainment – pýta si inováciu
Palubnú dosku vypĺňa displej infotainmentu, ktorý si určite zaslúži väčšiu pozornosť. Infotainment samotný vidím ako najslabšiu stránku modelového radu CR-V. Žiaľ na rok 2021 mi príde displej primalý a funkčnosť infotainmentu je žiaľ príliš pomalá a zasekaná. Našťastie všetko zachraňuje konektivita s telefónom cez systém Apple CarPlay, kde musím vyzdvihnúť prítomnosť klasického portu USB typu A.
Aký motor do Hondy CR-V?
Nami testovaná Honda CR-V hybrid dostala označenie 2,0 i-MMD i-VTEC, poďme si to teda rozmeniť na drobné. Testovali sme hybridný variant, ktorého spaľovací agregát s objemom 2-litre disponuje výkonom 107 kW teda 145 konských síl a 175 Nm krútiaceho momentu. Elektromotor danej sústavy dokáže vyprodukovať výkon až 135 kW (184 konských síl) a krútiaci moment 315 Nm. Výkon je prenášaný výlučne na prednú nápravu za pomoci prevodovky typu CVT.
Výrobcom udávaná spotreba hybridu je na úrovni 5,2 l/100 km v mestskom prostredí a na okresných cestách. Kombinovaná spotreba Hondy CR-V by sa mala dostať na úroveň 5,3 l/100 km. Nám sa podarilo dosiahnuť hodnotu 6,6 l/100 km v meste a na okrskách. Spotreba pri diaľničnom tempe 135 km/h sa zastavila na hodnote 9,3 l/100 km. Trasu z Nitry do Bratislavy sa nám podarilo zvládnuť s hodnotou 7,9 l/100 km. Ak si spriemerujeme tieto tri hodnoty získame celkovú priemernú spotrebu 7,9 litra na 100 km.
Ďalšie motorizácie CR-V
1.5 VTEC TURBO 4WD
2,0 i-MMD i-VTEC 4WD
Jazdné vlastnosti
Podvozok Hondy CR-V Sportline je už tradične, ako to je u Hondy známe, naladený o čosi tvrdšie než u konkurencii. Tento faktor spolu s nezávislým zavesením zadnej nápravy prispieva k veľmi neutrálnemu správaniu pri bežnej i jemne športovej jazde. Pozor si však treba dať na vlhkej vozovke, kedy začne byť CR-V Sportline mierne nedotáčavá. Náklony karosérie sú minimálne a odhlučnenie interiéru konkurencieschopné. Čo však uberá na cestovnom komforte je zvukový prejav prevodovky CVT s virtuálnými stupňami, ktorá bola vo vyšších rýchlostiach o čosi hlučnejšia.
Hybridný systém Hondy CR-V i-MMD poskytuje tri spôsoby prepravy, a to je čisto elektrická jazda vhodná do mesta, práca celej hybridnej sústavy vhodná na okresné cesty a jazda čisto za pomoci spaľovacieho motora, využívaná najmä na diaľnici. Nesmie chýbať i viacstupňová rekuperácie elektrickej energie.
Chválou nebudem šetriť pri asistenčných systémoch. Systém udržiavania jazdného pruhu spolu s adaprívnym tempomatom fungovali nadpriemerne dobre. Systém LKA jemne korigoval smer jazdy a zvládal i tiahle zákruty na diaľnici.
Cena a konkurencia
Honda CR-V Sportline s hybridnou sústavou je v ponuke automobilky od 36 490 eur. Nami testovaný variant disponuje cenovkou 37 090 eur. Konkurencia od kórejskej automobilky Hyundai ponúka model SantaFe v prevedení Elegance HEV s cenou od 42 490 eur.
Toyota taktiež ponúka hybridnú verziu modelu RAV-4 avšak obohatenú o väačší až 2,5 litrový agregát. Cena za verziu s pohonom prednej nápravy sa začína na hodnote 31 390 eur.
Technická špecifikácia
Hyundai SantaFe | Toyota RAV-4 | ||
Motor/palivo | 2,0 i-VTEC /benzín | 1,6 T-GDi Hybrid /benzín | 2,5 HEV /benzín |
Zdvihový objem (m3)/počet valcov | 1993/4 | 1598/4 | 2487/4 |
Výkon motora (kW/k) | 107/Ps | 169/230 | 160/218 |
Max. krútiaci moment (Nm) | 175 | 165 | 221 |
Prevodovka | CVT | Automatická 6-st. | Multidrive S |
Spotreba výrobca/test (WLTP) | 5,3/7,9 | 7,1 | 5,7 |
Prevádzková hmotnosť (kg) | 1685 | 1931 | 1755 |
Objem batožinového priestoru (L) | 561 | 634 | 580 |
Maximálna rýchlosť (km/h) | 180 | 187 | 180 |
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h (s) | 8,6 | 9,1 | 8,4 |
Cena verzie od/testovaného modelu (€) | 36 490/37 090 | 42 490 | 31 390 |
Text: Matúš Toráč
Foto: Samuel Zaťko