TEST: Hyundai i20 – výrazne dospelejší [veľký užívateľský test]
Ak hľadáte malé, šikovné mestské auto ste na tom správnom mieste. Na redakčný test sa nám totižto dostal nový Hyundai i20. Ako vnímame druhý najmenší model kórejskej automobilky a stojí za zváženie jeho kúpa?
Dizajn
Dizajn nového Hyundai i20 sa voči predchodcovi rapídne zmenil. Model, ktorý mnohý považovali za ženské vozenie je zrazu o dosť mužnejší. V prednej časti sa model i20 pýši agresívnejším a vyspelejším vzhľadom než kedykoľvek predtým.
Z profilu vás ohromia 17-palcové disky kolies a krátke previsy karosérie, prosto ideál do mesta. Zadná časť pôsobí veľmi odvážne vďaka svojmu „ázijskému“ dizajnu. Ak i20-ku spozorujete v premávke, nepomýľte si ju s konkurentom z Japonska, nakoľko svetelný podpis Hyundai i20 pripomína svetelný podpis modelu Yaris.
Interiér
Model Hyundai i20 výrazne dospel i v kabíne. Čo nám ako prvé udrelo do očí bola dvojica 10,25-palcových displejov z modelu Tucson. Po vzore staršieho brata je i volant a rozmiestnenie ovládacích prvkov. Jeden nám však chýbal, tlačidlo na deaktiváciu asistenta udržiavania v jazdných pruhoch. Ten žiaľ, ako to už je zvykom u nových áut, musíte hľadať v menu infotainmentu.
Samotný infotainment sme si už mohli vyskúšať v najnovšom Tucsone. V Hyundai i20 je spracovanie užívateľského rozhrania na rovnakej úrovni, je intuitívne, prehľadné a obohatené o vizuálne atraktívnu grafiku.
Presuňme sa na zadné sedadlá, pretože priestor v druhom rade sedadiel je úctyhodný. Šofér s výškou 190 cm má dostatok miesta nad hlavou a bez problémov si sadne „sám za seba“. Netvrdíme že je i20-ka ako S-class, no na kratších cestách si štvorčlenná posádka nebude sťažovať.
Motor
Pod kapotou nami testovanej i20-ky sme mali osadený 3-valcový 1.0 T-GDi s výkonom 88 kW teda 120 konských síl a 200 Nm krútiaceho momentu. Nechýba mild-hybrid technológia 48 voltovej siete, ktorá pomáha vozidlu pri štarte motora a pri rozbehoch v mestskej premávke. Výkon sústavy je prenášaný na prednú nápravu za pomoci dvojspojkovej automatickej prevodovky.
Výkon benzínového agregátu postačuje i20-ke na štart z nula na sto km za 10,3 sekundy. Maximálna rýchlosť je na úrovni 190 km/h. Poďme ale k podstatnej informácii a tou je spotreba litrového trojvalca. Tá sa sa podľa kórejskej automobilky hýbe v intervale od 5,1 až 5,5 litra na 100 km. V praxi však počítajte s o čosi vyššou spotrebou. V teste sa nám podarilo dosiahnuť priemernú spotrebu v intervale od 6,2 do 6,6 litra na 100 kilometrov.
Jazdné vlastnosti
Dynamika i20-ky je veľmi príjemná a za testovací víkend mi veru absolútne nechýbal ani kW výkonu. Podvozkovo je model Hyundai i20 naladený veľmi neutrálne. Nie je to síce kostitras, no zároveň nemáte pocit žeby auto na ceste nepríjemne plávalo.
Hyundai i20 dokáže byť i zábavným autom. V športovom režime totižto riadenie príjemne stuhne a vám sa rozčaruje úsmev na perách. Áno, klasická i20-ka má v zákrutách nedotáčavé správanie, no na poriadne ostrú jazdu je tu variant N.
➡️NEPREHLIADNITE: TEST: Peugeot e-208
Cena a konkurencia
Cena testovaného vozidla Hyundai i20 je na úrovni 21 580 eur, pričom i20-ku v základnej výbave viete získať už od 10 490 eur.
Do konkurenčného boja vstupujú koncernové trojičky Seat Ibiza (od 14 490 eur), Škoda Fabia (od 11 760 eur) a Volkswagen Polo (od 15 030 eur). Z Japonska na potenciálneho kupcu vykúka Toyota Yaris s cenou od 15 490 eur.
Technická špecifikácia
Seat Ibiza | Toyota Yaris | ||
Motor/palivo | 1,0 T-GDi /benzín | 1,0 EcoTSI /benzín | 1,5 Hybrid /benzín |
Zdvihový objem (m3)/počet valcov | 998/3 | 999/3 | 1490/4 |
Výkon motora (kW/k) | 88/120 | 85/115 | 85/115 |
Max. krútiaci moment (Nm) | 200 | 200 | 120 |
Prevodovka | Automatická 7 st. | Manuálna 6 st. | e-CVT |
Spotreba výrobca/test (WLTP) | 5,3/6,4 | 4,6 | 3,7 |
Prevádzková hmotnosť (kg) | 1115 | 1134 | 1555 |
Objem batožinového priestoru (L) | 326 | 355 | 286 |
Maximálna rýchlosť (km/h) | 190 | 193 | 180 |
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h (s) | 10,3 | 9,3 | 10,2 |
Cena verzie od/testovaného modelu (€) | 10 490/21 580 | 14 490 | 15 490 |
Text: Matúš Toráč
Foto: Samuel Zaťko