TEST: Hyundai Kona N Line – zapáči sa aj mužom !
Podľa portálu carsalesbase.com sa v uplynulom roku predalo 126 980 vozidiel Hyundai Kona. Toto značí istú popularitu vozidiel tejto kategórie. My sme už plne elektrický Hyundai Kona Electric testovali, ktorý nás veľmi očaril. Podarí sa to isté i športovo strihnutému variantu N Line?
Dizajn exteriéru
Začneme typickým pohľadom ženy, čo vy nato? Červené, vyššie, šik dizajn, na nákupy skvelé! Áno, presne taká je základná Kona. Balík N Line+ to však trocha okorenil a spravil z Kony vozidlo, ktoré očarí i zástupcu mužského pohlavia. Športový balík prináša množstvo dizajnových prvkov, ktoré sú odlišné od základu.
V prednej časti je to športový nárazník a maska chladiča. Nárazník je odlišný i v zadnej časti. Sekunduje mu koncovka športového výfuku a aerodynamický difúzor. Atletický „look“ dotvárajú až 18-palcové disky kolies. Čo nemožno opomenúť sú dizajnovo veľmi odvážne Full LED svetlomety, ktorých dizajn sa nemusí zapáčiť každému. Nám sa však páči, pretože vďaka ním si Hyundai Kona v premávke len tak nepomýlite.
Interiér
Po usadnutí na šoférovo miesto vám do rúk perfektne sadne športový 3-ramenný volant s perforovanou kožou. Potešia vás i pádla pre manuálne volenie prevodových stupňov 7-stupňovej prevodovky. Dáta o jazde si pohodlne skontrolujete na head-up displeji či plne digitálnom prístrojovom štíte s veľmi prehľadnou a kvalitnou grafikou. Áno, už sedíme v interiéri celkom dlho, no stále nepociťujeme bolesť chrbta. Je to vďaka športovo tvarovaným a komfortným sedadlám vo vyhotovení koža/alcantara. Vyhrievanie spomínať asi netreba, no čo spomenúť musím je ich odvetrávanie.
Stred palubnej dosky vypĺńa displej novej generácie infotainmentu s prehľadnou, rýchlou a oku lahodiacou grafikou. Pod ním sa nachádza ovládanie klimatizácie, volič automatu a stredová konzola s množstvom odkladacieho priestoru.
Motor
Pod kapotou bije známe srdce o objeme 1,6-litra s označením T-GDi. Výkonovo sa dostávame na podobného hodnoty ako dosahuje Hyundai i20N. Hyundai Kona N Line vyprodukuje 145,6 kW teda 198 konských síl výkonu a 265 Nm krútiaceho momentu. Ten je prenášaný na obe nápravy za pomoci už spomínanej 7-stupňovej automatickej prevodovky.
Pohovorme si troška i o spotrebe, ktorej hodnota by sa podľa výrobcu mala pohybovať na úrovni 7 – 7,4 litra na 100 km. Nám sa podarilo na úseku 80 km podliezť hranicu 7 litrov s hodnotou 6,9 litra na 100 km. Skvelé nie? Tak to ani náhodou. Je mi lúto že to hovorím, no slabinou Hyundai Kona N Line je jeho spotreba. Ak jazdite predpisovo a nebláznite sa dostanete sa na hodnoty 8,5 – 9 litrov na 100 km, čo je dosť na vozidlo tejto kategórie.
➡️Neprehliadnite: TEST: Suzuki Vitara Hybrid s automatom a plnou výbavou
Poďme ale k príjemnejším veciam. Maximálna rýchlosť 210 km/h, zrýchlenie 0 – 100 km/h za 8,1 sekundy a veľmi príjemný podvozok a odozva na riadenie. Pri športovejšej jazde sa do sýta vybláznite vďaka športovo ladenému podvozku a systému ESP. Ten vám síce dovolí aké také šantenie, no ak je toho moc, vie vás v stotine skrotiť. Osobne som sa potešil pohonu oboch náprav, s ktorým som sa cítil istejšie pri prejazde k jazeru alebo pri jazde na nespevnenej vozovke, kedy má 4WD tendenciu byť troška pretáčavé.
Hyundai Kona N Line ponúka tri jazdné režimy – ECO, NORMAL a SPORT. Osobne som najčastejšie využíval režim normal alebo sport. V režime ECO vám výrazne otupne plynový pedál a rozbehy v křižovatkách sú neprirodzené. Naopak v režime SPORT je akcelerátor príjemne citlivý a riadenie tuhšie.
Cena a konkurencia
Presuňme sa do našej obľúbenej rubriky cena a konkurencia. Model Hyundai Kona viete mať od 16 790 eur. Balík N Line + vás bude stáť 8 850 eur, teda štartovacia cena Kony N Line je na úrovni 25 640 eur. Nami testovaná verzia stojí aj s príplatkami 30 630 eur. Za 26 000 eur si viete zaobstarať šik crossover s pohonom iba prednej nápravy a balíkom Monte Carlo model Škoda Kamiq s motorizáciou 1,5 TSI, teda výkonom 110 kW (150 PS) a 7-stupňovým DSG.
Presuňme sa o čosi východnejšie do Japonska, kde sa potenciálnému zákazníkovi núka novinka s označením Toyota Yaris Cross s 1,5-litrovým hybridným motorom, spotrebou 4,9 litra na 100 km, pohonom 4×4 a cenou 28 040 eur. Avšak mám pre vás ešte jednu zaujímavú ponuku, dokonca od značky Hyundai. Je ňou model hyundai Kona N s pár koníkmi naviac a cenou 35 490 eur, musím však spomenúť absenciu 4WD u modelu N.
Technická špecifikácia
Škoda Kamiq Monte Carlo | Mercedes-Benz GLA 200 | ||
Motor/palivo | 1,6 T-GDi /benzín | 1,5 TSI /benzín | 1,8 TCe EDC /benzín |
Zdvihový objem (m3)/počet valcov | 1 598/4 | 1 498/4 | 1 332/4 |
Výkon motora (kW/k) | 147/198 | 110/150 | 119/163 |
Max. krútiaci moment (Nm) | 265 | 250 | 250 |
Prevodovka | Automatická 7 st. | Automatická DSG 7 st. | Automatická 7 st. DCT |
Spotreba výrobca/test (WLTP) | 6,3/6,8 | 5 – 5,5 | 5,6 – 5,9 |
Prevádzková hmotnosť (kg) | 1 476 | 1250 | 1 410 |
Objem batožinového priestoru (L) | 361 | 400 | 435 |
Maximálna rýchlosť (km/h) | 210 | 213 | 210 |
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h (s) | 8,1 | 8,3 | 8,7 |
Cena verzie od/testovaného modelu (€) | 25 640/ 30 630 | 26 000 | 38 694 |
Text: Matúš Toráč
Foto: Samuel Zaťko