TEST: Hyundai Tucson N Line – Príprava na verziu N?
Hyundai Tucson N Line je auto, na ktoré sme sa v redakcii nesmierne tešili. Kórejská automobilka vizuálne zostrila jedno z najobľúbenejších kompaktných SUV, ktoré je na slovenských cestách hojne zastúpené. Podarilo sa inžinierom z ďalekého východu splniť neľahkú úlohu, nájsť perfektný pomer ceny a kvality, ktorý sa dostáva k zákazníkom?
Prečo zvoliť N Line?
Hyundai Tucson N Line nie je iba vizuálne vyšperkovaná verzia klasického modelu Tucson. Okrem agresívneho vzhľadu, špeciálne tvarovaných svetiel a emblémov N Line, ponúka špeciálne naladený podvozok, 19-palcové zliatinové disky špecifické iba pre N Line. Cena príplatkového balíka N Line je s výbavou Style resp. Premiu 1900 €
Motor s pomerne veľkým objemom
Naša testovacia verzia bola osadená 2-litrovým, naftovým motorom s označením CRDi. Výkon tohto agregátu dosahoval hodnotu 136 kW (185 koní). Spolu s výborne naladenou 8-stupňovou, automatickou prevodovkou tvorili excelentnú dvojicu na každodenné jazdenie za každých okolností. Prevodovka sa správala veľmi príjemne, vždy mala zaradený ideálny kvalt a neradila zbytočne chaoticky.
Príjemná spotreba i pri športovej jazde
Pri kľudnej jazde v komfortnom režime skonzumoval Tucson N Line 6,7 litrov paliva na 100 km. Pri športovejšej jazde v režime Šport sa však pripravte na vyššiu spotrebu a to od 7,5 litra na 100 km a vyššie.
Auto, za ktorým sa otočí takmer každý!
Hyundai Tucson v prevedení N Line je auto, ktoré nepriehliadnete. Agresívne, čierne doplnky, ostré hrany a 19-palcové zliatinové disky jednoducho zanechávajú v ľuďoch pozitívne pocity. Testovacie vozidlo sme nedostali v charakteristickej červenej farbe, ale vo farbe Shadow Grey, ktorá taktiež modelu Tucson nesmierne pristane.
Úspešné automobilky vypočujú rady klientov
Takýmto heslom sa riadi aj kórejská automobilka Hyundai. Predošlá generácia modelu Tucson si žiadala doplniť pár funkcií a skvalitniť spracovanie interiéru. Inžinieri doplnili zatváranie okien na spolujazdcovej strane, tak ako to bolo doposiaľ možné iba na šoférovej strane.
Ďalšou chvály hodnou vecou je väčší, vyčnievajúci displej infotainmentu v strede palubnej dosky. Osobne sa mi takéto uloženie obrazovky páči omnoho viac ako u predchodcu. Displej je čitateľnejší a hlavne je bližšie k šoférovi.
Za zmienku stojí i spracovanie interiéru príjemnými materiálmi. Na daný segment sa jedná o naozaj perfektné spracovanie a pomer ceny a použitých materiálov. Sedadlá sú v stredovej časti potiahnuté semišovým materiálom a bočné vedenie kožou. Obloženie palubnej dosky, dverí a stredovej konzoly je z kvalitnej kože prešívanej kontrastnou farbou.
Za technológie sa musí platiť
Tucson disponuje 360-stupňovou kamerou, asistentom udržiavania v jazdnom pruhu či adaptívnym tempomatom. V jednoduchosti všetkým, čo by sme v modernom aute hľadali.
Rozlíšenie spomínanej kamery je žiaľ slabšie, ale je to adekvátne danej cenovej kategórie. Asistent udržiavania v pruhu fungoval bezproblémov.
Ako sa nám páčilo toto vozidlo?
Tucson N Line sme si v redakcii nesmierne obľúbili vďaka štýlovému dizajnu, na danú cenu skvelým spracovaním interiéru a prístupnej cene. Vnímame ho ako akési „navnadenie“ na príchod ostrej, N-kovej verzie tohto obľúbeného SUV. Za našu redakciu sme sa zhodli, že Hyundai Tucson N Line je výborné vozidlo na bežné, každodenné úkony.