TEST JAZDENKY: BMW 640d xDrive Gran Coupé
S návratom legendárnej rady 8 od automobilky BMW, o ktorej sme písali TU, sa na trhu jazdených vozidiel objavujú výhodné ponuky rady 6 mníchovskej automobilky. Nám sa v spolupráci s RIJA BAVARIA Nitra podarilo zhodnotiť verziu 640d Gran Coupé. Oplatí sa teda investovať do 6-ročného modelu s nájazdom cez 50 000 km?
Dizajn
Rada 6 predstavuje športové prevedenie rady 7. Dizajn variantu Gran Coupé je v našich končinách neopozeraný a aj po 6 rokoch dokáže otáčať hlavy okoloidúcich. Na našich cestách ich skutočne nejazdí mnoho. My sme mali možnosť otestovať tmavomodré prevedenie v balíku M Sport.
V prednej časti nás vábi klasické rozloženie prvkov BMW z roku 2014. Nechýbajú vkusné obličky a LED svetlomety po krajoch predného nárazníka s veľkými nasávacími otvormi chladenia. Z profilu si 6-tku môžete veľmi ľahko pomýliť s dlhým luxusným korábom. Zadná časť predstavuje svalnaté proporcie BMW radu 6 s LED svetlometmi a dvoma reálnymi koncovkami výfukového systému.
Interiér
Predošlí majiteľ nami testovaného vozidla mal skutočne vkus. Prevedenie interiéru Individual predstavuje dvojfarebnú kombináciu s červeným prešívaním. Rozloženie, displeje a ovládacie prvky sú v skvelej kondícií a nejavia známky opotrebenia, ba čo viac, stále pôsobia aktuálne v porovnaní s novými modelmi. Opotrebenie nebadať ani na bielej koži sedadiel a stredovom panely.
Známky mierneho opotrebenia sa javia na dverovej opierke kde je koža mierne zašednutá, nie je to však nič čo by nespravil kvalitný detailing. Vzhľadom k veku vozidla a počtu km je to aj tak v poriadku.
Verzia Gran Coupé predstavuje 5-dverový variant so 4 miestami v interiéri vozidla. Aj napriek karosérií coupé sa nachádza v druhom rade sedadiel dostatok miesta na nohy a hlavu aj pre vyšších pasažierov.
Motorizácia
Tá je skutočne volená na denné používanie a poskytuje skvelý pomer výkonu, spotreby a komfortu na cestách. Po 50 000 km vôbec nestráca na dynamike. Pod kapotou osadený 3-litrový, naftový šesť-valec s označením 40d ponúka výkon 230 kW teda 313 konských síl s krútiacim momentom o hodnote 630 Nm. V kombinácií s 8-stupňovou prevodovkou a pohonom xDrive sa jedná o veľmi zábavné auto na dlhé cesty. Poskytuje skvelí pomer dynamiky k svojej hmotnosti a na diaľnici „vyprášite“ aj ostrý hot hatch z aktuálnej ponuky na trhu.
Ale čo spotreba? Výrobcom udávaná je 5,6 litra na 100 km. Asi ste sa práve pousmiali, no pravda je taká, že veľký motor nemusí byť z pravidla veľkým „žrútom“ paliva. Pri meraní spotreby sa nám podarilo dosiahnuť kombinovanú hodnotu 8,3 litra na 100 km, čo je veľmi dobrá hodnota. Ak si však budete užívať dynamickú jazdu počítajte so spotrebou 12-13 litrov na 100 km.
Podvozok a jazdné vlastnosti
Podvozok predstavuje ideál na dlhé trasy, čo sa zhoduje s ideológiou verzie Gran Coupé. Je síce vďaka balíku M o čosi tvrdšie naladený, no nič to nemení na skvelom filtrovaní nerovností ciest. Na športovom pocite z jazdy pridáva športový zvuk, nie je zbytočne prešperkovaný a vtieravý.
Vďaka širokým pneumatikám a skvelo spracovanému podvozku sa 6-tka lepí k vozovke ako žuvačka. Pri dynamickej jazde si však treba uvedomiť vyššiu hmotnosť vozidla a šetriť ho na brzdách. Počas zimných mesiacov sa zabavíte s pohonom xDrive s preferenciou zadnej nápravy a užijete si kopec zábavy.
Cena
Cena BMW 640d xDrive Gran Coupé sa k času písania článku pohybuje od 33 000 eur s nájazdom okolo 50 000 km. Nami testované vozidlo v balíku M a prevedením interiéru Individual je v ponuke RIJA BAVARIA Nitra za cenu 37 900 eur s možnosťou odpočtu DPH.
Technická špecifikácia
Motor/palivo | 3,0 / nafta |
---|---|
Zdvihový objem (m3)/počet valcov | 2 998 /6 |
Výkon motora (kW/k) | 230 / 313 |
Max. krútiaci moment (Nm) | 630 |
Prevodovka | Automatická 8 st. |
Spotreba výrobca/test (WLTP) | 5,6/8,3 |
Prevádzková hmotnosť (kg) | 1945 |
Objem batožinového priestoru (L) | 460 |
Maximálna rýchlosť (km/h) | 250 |
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h (s) | 5,6 |
Cena verzie od/testovaného modelu (€) | 37 900 |
Foto: Matúš Toráč