TEST: Kawasaki Z900 – takmer dokonalá!
Z900 je najpredávanejší naháč z dielne Kawasaki. Stojí naozaj stále za to a prospeli mu nové elektronické vychytávky a modernizácia? Čo všetko dostanete za cenu 9 495 € ? Na to sme sa pozreli v teste nižšie.
Dizajn
Tu nieje čo opisovať, motorka je jednoducho pekná, agresívna, sexy. Do toho ešte štýlové LED svetlo a presne toto je nová Kawasaki Z900. Jednoducho krásny moderný naháč. Ladený výfuk Akrapovič bola už len čerešnička na torte k celkovému vzhľadu. Aj keď sa hovorí, že Kawasaki má byť zelená, myslím, že práve táto bielo-čierna kombinácia je tou najkrajšou voľbou zo štyroch ponúkaných farebných kombinácií.
Taktiež musím pochváliť TFT displej, ktorý je veľmi dobre čitateľný a prehľadný, no jeho ovládanie už také jednoduché nebolo, ak potrebujete nastaviť niečo hlbšie v menu.
Motor
Motor je kapitola sama o sebe . Radový 4-valec s objemom 948 cm kubických o výkone 92,2 kw pri 9 500 otáčkach s krútiacim momentom 98,6 Nm už pri 7 700 otáčkach. Prvé čo som si povedal, predtým ako som si na ňu sadol bolo, že „ďalší nudný štvorvalec“, ale opak bol pravdou a jeho silný a lineárny záťah som si zamiloval.
Motor je sprevodovaný skôr na silu, čo v praxi znamená krásny záťah na akomkoľvek stupni. Keď človek ide na „kochačku“ nemá problém plynulo zrýchľovať na 6-ke, kľudne už aj od 40 km/h, bez akéhokoľvek zaváhania, či trhania. Obdivuhodné.
Čo je na ňom úplne najlepšie? Dávkovatelnosť plynu. Tak presné dávkovanie výkonu ako má toto Z-ko som už dlho nezažil. Motocykel má 3 jazdné režimy Sport, Road a Rain s možnosťou nastavenia aj podľa vlastnej konfigurácie cez aplikáciu Kawasaki Rideology.
Jazda
Príjemný vzpriamený posed, trošku športovejšie uložené nohy, no všetko tam kde má byť, aby sa jazdec cítil príjemne a komfortne. Čo by som možno uvítal sú jemne širšie riadidlá, ale to je skôr vec zvyku. Podvozok poberie aj naše slovenské nerovnosti bez zaváhania, motocykel neodskakuje a drží si krásne stopu. Najlepšie mu sadnú stredné a dlhé zákruty, kam prioritne aj Z-ko patrí. Následne 300 mm štvorpiestikové predné brzdy dokážu bezpečne zastaviť plne natankovaných 212 kg s absolútnym prehľadom.
Čo sa mi páčilo najviac?
- dávkovatelnosť plynu,
- dizajn,
- lineárnosť a sila motora,
- podvozok a brzdy.
Čo by som vylepšil ?
- Quickshifter – väčšina konkurentov ho už v tejto kategórii má a s ním by bola ešte o kúsok bližšie k dokonalosti.
- Chýbajúci teplomer vonkajšej teploty. Možno banalita, avšak tiež by to mal byť už štandard.
- Jemne širšie riadidlá, ktoré by jemne pomohli k lepšej manévrovateľnosti v nízkych rýchlostiach.
- O niečo málo väčšiu nádrž ako 17 l
Komu by som ju odporučil?
Napriek malým predsudkom som si motorku veľmi obľúbil. S motorkou som za tých pár dní skúsil asi všetky možné režimy od dochádzania do práce, ako aj dlhší celodenný výlet, a všetko zvládla s ľahkosťou a prehľadom. Vtedy som pochopil, prečo je to najpredávanejší model od Kawasaki. Je to dokonalý pracant, ktorý svojou prívetivosťou nezastraší ani začiatočníka a na druhú stranu svojou silou a obratnosťou dokáže uspokojiť i nejedného vyjazdeného jazdca.