TEST: Mercedes-Benz E220d – hltač diaľničných kilometrov [kompletný test]
Po dlhšej dobe som opäť zasadol za volant trojcípej hviezdy a očakávania od faceliftovej triedy E boli dosť vysoké, ved nakoniec, je to Mercedes-Benz. V nasledujúcich riadkoch vám opíšem moje dojmy a pocity, ktoré som odpozoroval počas týždňového testu.
Dizajn
Stavebný pilier trojcípej hviedy, teda Mercedes-Benz triedy E prešiel dizajnovo jemnou úpravou. Azda najväčšími zmenami prešla zadná časť, ktorá dostala horizontálne orientované svetlomety s veľmi peknou grafikou. Vďaka tomu pôsobí É-čko opticky širšie a nižšie. Predná časť pôsobí uhladene vďaka prepracovanej prednej maske a novej grafike predných svetlometov.
Keď sme už pri tých svetlách, Multibeam LED svetlomety patria medzi to najlepšie, čo automobilový svet ponúka. Nami testovaný kúsok bol zabalený do nenápadnej sivej farby, vďaka ktorému vynikol prísnejšie tvarovaný balík AMG line. Nová trieda E220d obúva 18-palcové disky kolies, ktoré ponúkajú výborný pomer medzi komfortom a vzhľadom.
Interiér
Vnútro manažérskeho sedanu sa nezmenilo takmer vôbec. Koncepcia displejov a rozloženia ovládacích prvkov ostáva rovnaká, veď predsa, čo je dobré netreba meniť. Použitie materiálov je na prvotriednej úrovni, v našom prípade drevený obklad jaseňa sivého s otvorenými pórmi, čalúnenie v kombinácii s kožou a látkou alebo spracovanie palubnej dosky udávajú trend ostatným automobilkám.
V predných sedadlách je doslova radosť sedieť, pretože ponúkajú výborný tvar s dostatočným bočným vedením. Aj keď ja osobne mám rád ešte výraznejšie bočné vedenie. Novinkou sú volanty s čisto dotykovým ovládaním. Predošlý spôsob ovládania bol jednoznačne intuitívnejší a spoľahlivejší, na čisto dotykovú koncepciu treba dostatok zvyku a aj trpezlivosti.
Samotnou kapitolou je systém MBUX s hlasovým ovládaním. Navigácia využíva aj rozšírenú realitu, takže prostredníctvom kamerového systému zobrazuje situáciu pred vami a dokresľuje navigačné smerové šípky. Zaujímavosťou je, že ak stojíte na križovatke, kamera premietne na displej širokouhlý pohľad tak, aby zobrazil svetelnú signalizáciu. Rozšírený MBUX systém mal aj Mercedes-Benz CLA180d, ktorý sme v minulosti testovali.
Jeho revírom je diaľnica, jeho tempo je pohodové
Presne tak ako nadpis hovorí, diaľnica je miesto, kde se „medveď“ cíti najlepšie. Nebudem sa rozpisovať, zhrniem to stručne a v krátkosti. Jazda je pohodová, pohodlná a maximálne komfortná. Mercedes je tým známy už dekády a ani pri manažérskom „éčku“ nezostal nič dlžný svojej povesti.
Jazda na diaľnici faceliftovej triede E sedí najviac. Odhlučnenie je na top úrovni, aj pri rýchlosti nad 130 km/h je v interiéri pomerne ticho a s posádkou sa viete úplne bez problémov porozprávať. No nie je to len diaľničná šelma. Pri našom PodlahaNews výlete na Krahule, kde sme mimochodm testovali aj týchto nemeckých konkurentov, som facelift triedy E otestoval aj na kľukatých cestách stredného Slovenska smerom na Krahule. Aj tam si počínal Mercedes solídne. Pohon 4MATIC fungoval bez problémov a aj na zľadovatelej a zasneženej ceste som za volantom cítil istotu.
Mercedes triedy E bude teda aj solídnym partnerom na lyžiarske výlety po slovenkých horách. Čo sa týka asistenčných systémov, všetko fungovalo bezchybne, či už lane assist, adaptívny tempomat, udržiavanie v pruhu, všetko šlapalo ako švajčiarske hodinky, resp. ako nemecký Mercedes. 🙂 Technológie ako rozšírený bočný pohľad zadnej kamery pri cúvaní, aktívny asistent sledovania mŕtveho uhla s výstrahou náladového osvetlenia a ovládanie gestami sme demonštrovali na našom instagrame v záložke Mercedes E220d.
NEPREHLIADNITE ➡️: Mercedes-Benz CLA 180d AMG line – “medveď”, ktorého neprehliadneš
Dieselové srdce
Pod kapotou nájdeme motor s označením 220d, čiže 143 kW (194 koní). Teraz si možno kladiete otázku? 1735 kilogramov a len 194 koní? Bude to stačiť? Na tie otázky odpovedám jednoznačne áno. Veď predsa ide o komfortnú limuzínu a nie o pretekárske AMG.
Krútiaci moment 400 Nm je dostupný už od 2 300 otáčok za minútu, čiže o dynamike zrýchľovania nemusíte mať žiadne pochybnosti. Vyššie spomínaných 194 koní je podľa mňa postačujúcich či už na predbiehanie, ale aj dynamickejšiu jazdu. Ak to spojíme s dokonalou 9-stupňovou prevodovkou dostávame ideálnu kombináciu dynamiky a výbornej spotreby, ktorú som počas celého týždňa držal na úrovni 6,5 litra/100 km. V tomto prípade musíte uznať, že na takmer 1,8-tonovú limuzínu to vôbec nie je zlé.
Ak by sa vám aj tak zdalo, že 194-koňový diesel 220d nie je to pravé orechové, Mercedes-Benz má v ponuke na výber ešte ďalšie dieselové motorizácie a to 300d s výkonom 195 kW (265 koní) alebo 400d s výkonom 243 kW (330 koní). V tomto prípade si však z peňaženky vytiahnete o čosi viac eur, keďže motorizácia 300d začína na sume 63 480 € s DPH a 400d začína na sume 73 020 € s DPH.
Záver
Ak máte dostatočný finančný rozpočet a zháňate kvalitné, pohodlné a spoľahlivé „manažérske“ auto, moje odporúčanie by jednoznačne padlo na faceliftový Mercedes-Benz E220d. Dobré jazdné vlastnosti, komfort, dizajn a technológie určite hrajú v jeho prospech. No na druhej strane konkurencia nespí a má rovnako kvalitné vozidlá, no dovolím si povedať, že trojcípa hviezda je stále o krok vpredu pred konkurenčnými automobilkami.
Technická špecifikácia
E220d 4MATIC | BMW 520d xDrive | |
Motor/palivo | 220d /nafta | 520d/nafta |
Zdvihový objem (m3)/počet valcov | 1998/4 | 1995/4 |
Výkon motora (kW/k) | 143/194 | 140/190 |
Max. krútiaci moment (Nm) | 400 | 400 |
Prevodovka | Automatická 9-st. | Automatická 8-st. |
Spotreba výrobca/test (WLTP) | 5,1/6,5 | 5,5/6,4 |
Prevádzková hmotnosť (kg) | 1735 | 1615 |
Objem batožinového priestoru (L) | 540 | 530 |
Maximálna rýchlosť (km/h) | 239 | 235 |
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h (s) | 7,5 | 7,5 |
Cena verzie od/testovaného modelu (€) | 55 710/75 500 | 49 600/— |
Text: Anton Majerský
Foto: Samuel Zaťko