TEST: Mercedes-Benz EQS 580 4MATIC [2022] – prvý elektrický model v luxusnej triede
Nový luxusný elektrický model EQS 580 s veľkorysým dojazdom predstavuje zaujimavú alternatívu k osvedčenej vlajkovej lodi triedy S. K silným stránkam EQS patria okamžite dostupný výkon, progresívny dizajn a výborný dojazd.
Účelový dizajn
Úplne nový dizajnový jazyk EQ-modelov je zreteľne a prioritne odvodený z poznatkov aerodynamického tunelu. EQS je vďaka koeficientom odporu vzduchu len cw 0,20 sériovým vozidlom s najlepšou aerodynamikou na svete. Na aerodynamiku a hluk sa myslelo aj pri kľučkách, ktoré sú automaticky zasúvateľné. Okná sú oproti triede S bezrámové a dodávajú vozidlu štýl a eleganciu. Zaujímavým prvkom sú aj svetelné pásy umiestnené nie len vzadu, ale aj vpredu a tvoria nezameniteľný svetelný podpis. Pri pohľade spredu blatníky opticky rozširujú EQS akokeby napínalo svaly a pôsobí dravým štýlom.
Interiér z budúcnosti
Hyperobrazovka MBUX je v modeli EQS 580 4MATIC dodávaná sériovo a skladá sa v podstate z troch displejov vrátane displeja pre spolujazdca. Oceňujem, že obrazovky majú na sebe jedno sklo a vizuálne sa zlievajú čím tvoria čistú plochu od jedného stĺpika po druhý. Výhodou tretieho displeju je, že spolujazdec vie komfortne nastaviť takmer všetky funkcie vozidla a vodič sa môže plne venovať šoférovaniu. Jazda v noci vďaka obrazovkám a ambientnému osvetleniu naberá nový rozmer a má svoje čaro, veď posúďte sami na našom instagrame. Head up displej má peknú grafiku a prehľadne zobrazuje požadované informácie.
Materiál potiahnutý na palubnej doske, opierkach na ruky a dverách pôsobí veľmi hodnotne a je príjemný na dotyk. Odkladacieho priestoru je aj vďaka plávajúcej stredovej konzole viac než postačujúci. Priestor na nohy pre zadných pasažierov je bohatý, avšak odporúčam si určite priplatiť za elektricky nastaviteľné zadné sedadlá. Na našom testovanom kúsku sa zadné sedačky nedali ani len manuálne polohovať a posed bol dosť vzpriamený.
➡️ NEPREHLIADNITE: TEST: Mercedes-Benz S580 e – luxusná limuzína za vyše 170 000 € s 510 koňmi a 100 km elektrickým dojazdom
Raketové zrýchlenie a dojazd
EQS 580 4MATIC z 0 na 100 km/h zrýchľuje len za 4,3 sekundy a to vďaka maximálnemu výkonu 385 kW (524 koní) a 855 Nm. Na jedno nabitie prejdete reálne okolo 500 km a za najoptimálnejších podmienok by ste podľa cyklu WLTP mali prejsť až 670 km. To je slušný údaj a človek sa už necíti dojazdom obmedzený. K skvelému dojazdu pomáha rekuperácia s vysokým výkonom 290 kW. Pri max. výkone nabíjania 200 kW nabijete 10-80 % za 31 minút. Už po 15 minútach je elektrický prúd dobitý pre ďalších 300 kilometrov čo je v podstate jedna káva na odpočívadle, super. Čo ma počas jazdenia v D+ (plachtenie bez rekuperácie) fascinovalo je úžasná zotrvačnosť, ktorá je dosiahnutá vďaka nízkemu odporu vzduchu a vyššej hmotnosti.
Okamžitá odozva a jazda
Výhodou oproti triede S je okamžite dostupný výkon elektromotorov. Pri predbiehaní jednoducho stlačíte pedál akcelerátora a okamžite zrýchľujete plným výkonom. Nemusíte čakať na podradenie ako pri spaľovacom motore. V EQS ste hlukovo izolovaný od vonkajšieho sveta a necítite rýchlosť. Taktiež musím pochváliť bleskovo rýchle reakcie 4MATIC-u a výbornú trakciu. Natáčanie zadnej nápravy s väčším 10° uhlom je skutočným highlightom. V meste výrazne uľahčuje manévrovateľnosť a na okreskách umožňuje športovejšiu jazdu. Na čo som si musel zvykať bol mäkkšie nastavený brzdový pedál zrejme kvôli rekuperácii, ale je to len vec zvyku. Pri akcelerácii si EQS s hmotnosťou 2,6 tony hravo poradí, no pri brzdení cítiť, že sa jedná o veľkú limuzínu.
Záruka a zadarmo nabíjanie
Pri kúpe EQS zákazník získava okrem iného servis v cene vozidla na 6 rokov alebo do 160 000 km, záruku na akumulátor 10 rokov alebo do 250 000 km a hlavne môžete po dobu 1 roka zadarmo nabíjať na IONITY nabíjačkách v celej Európe. Najbližšia IONITY nabíjačka sa nachádza síce pri Senci, ale západne od Slovenska je ich skutočne veľa.
➡️ NEPREHLIADNITE: Nové BMW radu 7 (G70) [2022]
Technické údaje a konkurencia
Porovnateľná trieda S580 e s pohonom 4MATIC je síce o 16 000 tisíc lacnejšia no nemá hyperscreen, batožinový priestor je podstatne menší a výkon je o trochu nižší. EQS 580 4MATIC v porovnaní s novým elektrickým BMW i7 xDrive 60 rýchlejšie akceleruje, má o pár kilometrov vyšší dojazd, väčší kufor, ale je aj od BMW o 14 000 drahšie.
MB EQS 580 4MATIC | BMW i7 xDrive 60 | MB S580 e long | |
Motor/palivo | 2 elektromotory | 2 elektromotory | R6 hybrid/benzín |
Zdvihový objem (m3)/počet valcov | 107,8 kWh netto batéria | 101,7 kWh netto batéria | 2999/6 |
Výkon motora (kW/k) | 385/523 | 400/544 | 375/510 |
Max. krútiaci moment (Nm) | 855 | 745 | 750 |
Prevodovka | Aut. 9 st. | ||
Spotreba výrobca/test (WLTP) | 21,8/ 24,9 kWh | 19,6 kWh | 1,0/5,4 l |
Elektrický dojazd výrobca/test | 670/500 | 625 | 103/80 |
Max. prijatelný výkon nabíjania (kW) |
200 | 195 | 60 |
Nabíjanie 10-80 % (min) | 31 | 34 | 20 |
Prevádzková hmotnosť (kg) | 2 585 | 2 715 | 2 380 |
Objem batožinového priestoru (L) | 610 | 500 | 350 |
Maximálna rýchlosť (km/h) | 210 | 240 | 250 |
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h (s) | 4,3 | 6,1 | 5,2 |
Cena verzie od/testovaného modelu (€) | 152 064/175 000 | 138 400/ | 129 936/172 386 |
1 Response
[…] ➡️ NEPREHLIADNITE: Testovali sme Mercedes-Benz EQS! […]