Výrobca Mercedes-Benz ide plnou parou vpred a tentoraz vstupuje do segmentu prémiových midsize Pick-upov. Poľovníci, lyžiari, golfisti, resp. všetci čo potrebujú poriadny kufor a offroadové vlastnosti sa tešia, lebo trieda X im to ponúka a zároveň ju môžu používať aj na bežné jazdenie bez straty na luxuse a pohodlia.
TEST: Mercedes-Benz triedy X
Testovaná verzia X250d ukrýva 4-valcový dieselový motor s výkonom 140 kW (190 koní). (Tento motor aj so 7-stupňovým automatom je kúpený z Renaultu.) Pre vozidlo tohto rozmeru mi príde tento motor slabý. Osobne by som volil 6-valcovú verziu X350d s výkonom 258 koní a 550 Nm.
Na výber je pohon všetkých štyroch kolies 4Matic alebo čisto zadný náhon. 4Matic modely budú mať redukciu a za príplatok uzávierku zadného diferenciálu. Náhon na všetky 4 kolesá je možné aktivovať a používať do 100 km/h.
Maximálna hmotnosť, ktorú tento nový pick-up odvezie je 1,1 tony a maximálna hmotnosť, ktorú nové X-ko utiahne je 3,5 tony.
Jedinú vec by som vypichol a to spracovanie krytky voliacej páky, ktorá pôsobí oproti interiéru lacnejšie a prechod voliacej páky medzi pozíciami P a D nevzbudzuje pocit moderného vozidla, lebo nie je plne elektronicky riadené.
Podvozok bol kompletne prepracovaný a jazdný komfort je na pick-up na vyššej úrovni. Ak však presadáte z osobného vozidla alebo SUV tak cítiť na bežnej ceste ako jemne uskakuje.
Trieda X je kombináciou luxusu a úžitkovosti. Ukrýva v sebe dobrodruha, ktorý ťa odvezie cez terén do cieľa a to plne naložený a zároveň so svojím progresívnym dizajnom priťahuje pohľady v meste.
Foto by Samuel Zaťko