TEST: MG HS – najlepší pomer ceny a priestoru
Model EHS z dielne MG, respektíve plug-in hybridný variant HS-ka sme už podrobili v redakčnom teste. V prípade klasického HS-ka ide o pohon bez akejkoľvek elektrifikácie. Aký teda je?
Elegán
Dizajnovo patrí jednoznačne medzi príťažlivé vozidlá SUV segmentu. Prednú časť dopĺňajú plne LED-kové svetlomety s veľmi peknou grafikou denného svietenia a dokonca aj s dynamickými smerovkami. Zadná časť môže inklinovať k dizajnovým prvkom zo Štuttgartskej automobilky, no opäť veľmi pekne decentne zvládnutý dizajn.
Osobne mi táto “šmolková“ modrá pochuti nie je, no na druhú stranu sa mi páči, že automobilka ponúka aj výraznejšie farebné odtiene metalízy, zatiaľ čo konkurencia sa nesie v tmavých farbách. Aby sme si vedeli HS-ko zaradiť, proporciami konkuruje Tiguanu, Tucsonu či Mazde CX-5.
Interiér
Prvá vec, ktorá ma azda najviac potešila sú sedadlá. Nesmierne príjemné tvarovanie, či už v sedacej alebo operadlovej časti, s ktorými sa nesie veľká dávka pohodlia. Druhou vecou je aj to, ako vyzerajú. Krásne červené prešívanie s integrovanou opierkou, ktorú dopĺňa alcantara. Asi vám je jasné, že sa nejedná o základnú výbavu. Našu výbavu Exclusive zdobí aj kožený nádych čalúnenia palubnej dosky a mäkčené plasty, ktoré sú aj na miestach, kde prémia šetrí tvrdými plastami. Interiér završuje naozaj skvelé spracovanie a chrómové prvky, ktoré zvýrazňujú jednotlivé tvary.
Priamo pred vodičom nájdeme plne digitálny prístrojový panel, ktorý má po krajoch prakticky len jedno zobrazenie otáčkomera a rýchlomera, no stredná časť je plne konfigurovateľná. Graficky je dobre zvládnutý, rovnako aj rýchlosťou softvéru. Displej infotainmentu je graficky taktiež pekne zvládnutý, no je mierne pomalší. Síce pod displejom sú aj hardvérové ovládače na zrýchlený prístup do menu, aj napriek tomu je každé nastavenie nutné vykonať dotykovo prostredníctvom displeja, čo je trošku škoda.
Príjemnú atmosféru má na starosti ambientné osvetlenie, ktorých LED svetlá sú schované v palubnej doske, vďaka čomu svieti len rozptýlené svetlo. Tým pádom tak neťahá oči najmä v nočných hodinách ako keby ste sa priamo pozerali na zdroj ambientného osvetlenia ako v prípade konkurencie. Toto riešenie používala napríklad MB S-class generácie W222.
V druhom rade sedadiel je miesta naozaj na rozdávanie, k tomu dostatočné nastavenie sklonu operadla s príjemným tvarovaním, lakťová opierka s cupholdermi a úložným priestorom a v neposlednom rade aj nabíjacie porty. To sú všetko atribúty pre príjemnú a komfortnú jazdu.
Veľa muziky za málo peňazí
Aby sme uviedli na pravú mieru, čo vlastne dostanem, ak siahne po modeli HS. Základná výbava Emotion z pohľadu prvkom výbavy ako keby ani nebola základom. Predné a zadné parkovacie senzory, elektrické ovládanie sedadla vodiča, tempomat či vyhrievanie sedadiel. To je vstupná brána do sveta HS za cenu 26 970 eur, v akciovej cene dokonca za 24 130 eur.
Ak sa vám žiada vybaviť HS-ko rovnako, ako nami testovaný kúsok, treba si pripraviť 31 790 eur, v akcii len 27 450 eur. V tom však dostanete plne LED-kové svetlomety, 360-stupňovú kameru, panoramatické strešné okno, elektricky ovládané dvere batožinového priestoru či kožený interiér s červeným prešívaním. V tejto sume niektorá konkurencia ani nezačína, no MG ponúkne všetko to, čo má k dispozícii. Ak sa na to pozriem z tohto hľadiska, za danú sumu čo všetko MG ponúka jednoducho konkurenta nemá.
Pohon
Pod kapotou pracuje v ponuke jediná alternatíva, a tou je 1.5-litrový benzínový štvorvalec o výkone 119 kW (162 k) a 250 Nm krútiaceho momentu. Na výber je buď 6-stupňový manuál alebo 7-stupňová dvojspojková prevodovka DCT. V našom prípade verzia s automatom zrýchľuje za 9,4 sekundy na 100 km/h a kombinovanú spotrebu výrobca stanovil na 7,6 l / 100 km. Aká bude realita?
Spotreba
Počas celého týždňa sa nám spotreba ustálila na 7,9 litra na 100 km, čo takmer sedí s údajmi od výrobcov. Ak sa na to pozrieme detailnejšie, v Bratislave som jazdil za rovných 10 litrov, na diaľnici za 8,3 l / 100 km. Celkom ma prekvapili okresky, s ľahkou nohou viete podliezť 6-litrovú hranicu, no pri bežnej jazde treba počítať spotrebu okolo 7 litrov. Suma sumárum, na 1.5-ku bez elektrifikácie či vypínania valcov ide o veľmi priaznivú spotrebu hlavne ak sa pozrieme na jeho proporcie.
Jazda
Veľmi ma potešila spomínaná 1.5-ka. Motor je pružný, vo vyšších otáčkach má veľmi pekný jadrný zvuk. Výkon 119 kW mu jednoznačne stačí a dokáže veľmi svižne rozhýbať HS-ko. Dobrý dojem z motora mi kazila 7-stupňová prevodovka DCT. Rozjazdy zvláda bravúrne a plynulo, no pri klasickej jazde, najmä v meste som pociťoval mierne trhnutia pri radení. Možno je to aj tým, že sa pri každom aute sústredím na prácu prevodovky, ale v tomto prípade mi to vadilo viac ako obvykle. Ak som sa však na to pýtal členov posádky, ani o tom nevedeli. Aby som to objektívne zhodnotil, treba požiadať o testovaciu jazdu a HS-ko si vyskúšať na vlastnej koži, aby ste predišli mojim pocitom.
V skutočnosti má mimoriadne pohodlný podvozok, ktorý zvláda aj väčšie nerovnosti a jazdu po nekvalitných cestách pocítite len minimálne. Okrem toho je kabína dobre odhlučnená, čo zaručuje veľmi príjemné cestovanie. Avšak, ak sa rozhodnete pre športový štýl jazdy, budete musieť akceptovať vyššie náklony karosérie v zákrutách.
Záver
MG HS je vskutku unikát na našom trhu. Nie je dokonalý, no za cenu 31 790 eur mu drobné nedostatky naozaj prepáčim. Exteriérom nekričí a decentný dizajn sa tak rýchlo neopozerá. V interiéri je cítiť prémiu, skvelé materiály, výborné spracovanie a priestrannosť. Model HS nie je len čínskym “lacným“ SUV, je to plnohodnotné rodinné SUV za naozaj dostupnú cenu.
Technická špecifikácia
MG HS 7 DCT | Hyundai Tucson 7 DCT | Volkswagen Tiguan 7 DSG | |
Motor/palivo | 1.5 TGI / benzín | 1.6 T-GDI / benzín | 1.5 TSI / benzín |
Zdvihový objem (m3)/počet valcov | 1490 / 4 | 1598 / 4 | 1498 / 4 |
Výkon motora (kW/k) | 119 / 162 | 110 / 150 | 110 / 150 |
Prevodovka | 7-st. automatická | 7-st. automatická | 7-st. automatická |
Spotreba výrobca/test (WLTP) | 7,6 / 7,9 | 6,3 – 6,6 | 6,8 – 7,2 |
Pohotovostná hmotnosť (kg) | 1 550 | 1 503 | 1 561 |
Objem batožinového priestoru (L) | 580 | 577 | 615 |
Maximálna rýchlosť (km/h) | 190 | 189 | 202 |
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h (s) | 9,4 | 9,6 | 9,2 |
Cena verzie od/testovaného modelu (€) | 29 120 / 31 790 | 31 490 | 34 690 |
Foto: Samuel Zaťko