Predstavujem ďalšiu 911ku, ktorá sa postarala o zimomriavky. Jedná sa o najsilnejšiu verziu Turbo a zároveň o posledný model so vzduchom chladeným motorom. 993 je nástupca modelu 964, o ktorej som písal v minulom článku.
TEST: Porsche 911 Turbo (993)
Výroba verzie Turbo sa začala od roku 1995 a dostala 3.6 l šesťvalec s 408 koňmi, 540 Nm a 6 stupňový manuál. Zrýchli za 4.5 s na 100 km/h a maximálka dosahuje 290 km/h. Váži 1.500 kg a má 13.2 l priemernú spotrebu.
Ako vidieť na obrázku, 993ka má oproti svojmu predchodcovi svetlá viac zatiahnuté v karoserii. Na starších modeloch sú tie vypuklé svetlá známe ako „Torpedorohre“.
Pod mohutným krídlom sa nachádzajú 2 prídavné chladiče, nakoľko sa už do motorového priestoru nezmestili. Zadný spoiler dopomáha nielen lepšej stabilite pri vysokých rýchlostiach, ale aj privádza veľké množstvo vzduchu do chladičov.
Peknou vychytávkou je Porsche Classic Rádio-Navigačný systém s farebným LCD displejom.
Vo verzii Turbo si dostal dve turbodúchadlá, ktoré odstráňujú tzv. „turbo dieru“ a tým pádom si máš zabezpečený plynulý výkon v širokom rozsahu otáčok a tiež rýchlu odozvu motora.
993ka je známa svojou spoľahlivosťou a tak patrí k modelom s nižšími prevádzkovými nákladmi. Jedinou výčitkou je umiestnenie výfukov v blízkosti zadných pneumatík, ktoré majú tendenciu sa opotrebovať už pri 10.000 km.
Ako to u Turbo verziach býva, 993ka je tiež vybavená s náhonom na obe nápravy. Inak ako pri prechodcovi 993ka má pernamentný náhon na obidve nápravy.
Medzi fanúšikmi Porsche sa tento model považuje ako posledná skutočná 911ka so vzduchom chladeným motorom.
1 Response
[…] Štvrtá generácia 911-ky patrí k najžiadanejším vyhotoveniam. V roku 1995 predstavili verziu Targa s novým konceptom kedy sa odnímateľná strešná časť elektricky ukryla pod zadné sklo. Spolu sa ich vyrobilo 68.881 kusov. Jedná sa o poslednú generáciu vzduchom chladených motorov. Pre test 993 klikni SEM. […]