TEST: Renault Captur TCe 100 – rodinný ideál?
Po Renaulte Clio nemohol našej pozornosti uniknúť ani nový Captur, ktorý svojim dizajnom, vlastnosťami a najmä cenou cieli na mladú rodinu, ktorá nechce byť ukrátená o moderné prvky výbavy, no zároveň kladie dôraz na prijateľnú cenu. Podarilo sa novému Capturu dotiahnuť túto úlohu do úspešného konca? Poďme sa na to spoločne pozrieť.
Moderná doba, moderný dizajn
Dizajn je to, čo je v dnešnej dobe najdôležitejším parametrom pri výbere rôznych vecí, no pri aute to platí dvojnásobne. Renault tento fakt veľmi rýchlo pochopil, čoho dôkazom je svieži dizajn nových modelov.
Prednému nárazníku dominujú full LED svetlomety Pure Vision s denným svietením v tvare písmená C. Pohľad zboku odhalí dvojfarebné lakovanie karosérie, ktoré pridáva celkovému vzhľadu tú správnu príchuť. Pozornému oku určite neunikli zadné bubnové brzdy, ktoré v dnešnej dobe na nových autách nevídame často, no napriek tomu k ich funkčnosti a účinku nemám absolútne žiadne výhrady.
Zadné, taktiež LED svetlomety dávajú Capturu charakteristický svetelný podpis. Opäť v tvare písmena C.
100 koní áno alebo nie?
Sám sa čudujem svojej odpovedi, ale 100 koní Capturu dá sa povedať stačilo. Samozrejme nie je to žiaden trhač asfaltu, no oturbený jednoliter si s Capturom dokázal celkom slušne poradiť. Pri naloženom aute a kopcovitom prostredí sa trochu zadýchal, čo je pochopiteľné, no na bežné diaľničné presuny a na mestskú prevádzku bolo 100 koní dostatočných.
Podvozok bol naladený komfortne, nerovnosti dokázal filtrovať veľmi dobre a taktiež nezaostávalo ani jeho odhlučnenie, takže žiadne rázy a výrazné zvuky sa pri prejazde nerovností nekonali. Pri svižnejšom prejazde zákrut boli náklony karosérie citeľné, no vzhľadom na komfort a určenie auta sa to nedá považovať za nedostatok.
Jediná vec, ktorá mi tak trochu prekážala bola absencia šiesteho prevodového stupňa. Pri tempomate nastavenom na 140 km/h točil motor rovných 3500 otáčok za minútu, no aj napriek tomu sa do interiéru vďaka dobrému odhlučneniu motorovej časti neprenášal nejaký extra hluk. Pocitovo som viacej vnímal šum od spätných zrkadiel, ako od motoru.
Takmer dokonalý interiér
Interiér sa nám páčil už pri Cliu a v Capture tomu nie je inak. Renault to jednoducho povedané uhádol. Všetko pôsobí kvalitným a robustným dojmom, nič nevŕzga nič neklepe a všetko funguje presne tak, ako by ste očakávali. Príjemnou vychytávkou sú aj pozdĺžne posúvateľné zadné sedadlá.
Aby som objasnil, že prečo ,,takmer” dokonalý interiér. Našiel som dve veci, ktoré mne osobne vadili. Prvou vecou je ovládanie hlasitosti na displeji infotainmentu, kde bolo potrebné najprv ,,trafiť” ikonku reproduktoru a až následne sa objavilo samotné nastavenie hlasitosti, ktoré bolo pri rozbitejšej ceste ťažké trafiť, no po chvíľke som si zvykol radšej na ovládanie hlasitosti pod volantom. Ďalšou a zároveň poslednou vecou, ktorá mi prekážala je nevýrazné bočné vedenie sedadiel, ktoré najmä chudšie postavy nedokázalo dostatočne podržať v zákrutách.
Čo dodať
Ako som spomínal v úvode. Captur cieli najmä na mladých ľudí, ktorým dokáže za rozumné peniaze ponúknuť príjemné vozenie so štýlovým dizajnom a slušnou výbavou, takže pri výbere nového auta by ste ho určite mali zaradiť do vášho výberu.
Technická špecifikácia
Motor/palivo | 1.0/benzín |
---|---|
Zdvihový objem (m3)/počet valcov | 999/3 |
Výkon motora (kW/k) | 74/100 |
Max. krútiaci moment (Nm) | 160 |
Prevodovka | Manuálna 5 st. |
Spotreba výrobca/test (WLTP) | 5,1/6,8 |
Prevádzková hmotnosť (kg) | 1256 |
Objem batožinového priestoru (L) | 404 |
Maximálna rýchlosť (km/h) | 173 |
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h (s) | 13,3 |
Cena verzie od/testovaného modelu (€) | 15 500 / 18 670 |
Foto: Samuel Zaťko