TEST: Renault Clio Blue dCi 115 – úsporný dlhotratiar
Po teste 1-litrového trojvalca a 1,3-litrového štvorvalca sa nám do rúk dostala aj jediná dieselová motorizácia. Zaujme svojou prekvapivou spotrebou, jazdnou dynamikou či výborným podvozkom. Poďme sa na to spoločne pozrieť!
Nezameniteľný vzhľad
Azda najkrajšia farba v portfólií Clia sa objavila na našom testovanom vozidle. Veľmi decentná „Modrá Céladon“ spolu so 17-palcovými sivými diskami tvorili takú zohranú dvojicu, ktorá priťahovala pohľady množstva ľudí. Avšak nesmiem vynechať jej údržbu, ktorá by vytočila do nepríčetnosti nejedného majiteľa. Síce je nádherná, no vidno na nej úplne všetko, cez mušky až po jemné poškodenia laku od odletujúcich kamienkov.
Oživený interiér
V prípade predchádzajúcich dvoch testovaných modelov Clio bola použitá športová výbava R.S. Line, ktorá zabalila interiér do tmavej farby. V našom prípade ide o výbavu Intense, čiže najvyššiu výbavu len bez športových doplnkov. Sedadlá obsahovali po krajoch kožu a v strednej časti jemný semiš. Na dlhšie trate nie sú stavané, keďže môj chrbát začal trpieť. Celkový dojem spríjemňovala biela farba na palubnej doske a biely kožený poťah na dverách. Lakťová opierka na dverách je veľmi tvrdá, keďže na plastových dverách je len tenká vrstva kože. Už po 15 000 km dostával biely poťah tmavší nádych, čo je daň za bielu kožu.
Musím pochváliť 7-palcový displej infotainmentu, na ktorom som nepostrehol žiadnu funkčnú zmenu oproti príplatkovému 9,3-palcovému displeju. Nechýba ani 360-stupňová kamera, ktorá vám pomôže pri manévrovaní v menších priestoroch. Veľké plus patrí aj audiosystému BOSE s úžasným zvukovým zážitkom. Priamo pred vodičom sa nachádza 7-palcový displej, ktorý je konfigurovateľný v troch zobrazeniach a viacerých farebných kombináciách.
Zázrak pod kapotou
Tým myslím to, že väčšina automobilov z rovnakého segmentu pomaly ale isto prechádza k benzínovým agregátom, no Clio ostáva sám sebou. Totižto pod kapotou pracoval 1,5-litrový dieselový štvorvalec, ktorý disponoval výkonom 85 kW / 115 konských síl a 260 Nm krútiaceho momentu. Spojený bol s manuálnou 6-stupňovou prevodovkou. Je to veľmi príjemný motor určený hlavne na dlhšie trasy.
Počas nášho testu sa kombinovaná spotreba ustálila na 4,7 l/100 km. Možno sa vám to nezdá až tak málo, no v tej spotrebe je zahrnuté úplne všetko. Pre zaujímavosť som skúšal spotrebu pri ustálenej 100 km/h. Neuveríte, no v priemere som sa dostal na 2,5 l/100 km. Pri diaľničných 130 km/h motor točí na 6. prevodovom stupni 2400 ot./min.
Jazda
Bol som veľmi prekvapený jazdnou dynamikou. Tá sa dala prirovnať k väčším a silnejším vozidlám z vyššieho segmentu. Avšak v prípade ťažšieho dieselového motora je v zákrutách viac nedotáčavé ako benzínové motorizácie. 1,5-ka je oproti 1-litrovému trojvalcu takmer o 100 kg ťažšia, čomu nasvedčujú aj prejazdy zákrut. Samotné zmeny v naladení podvozka som oproti modelu R.S. Line nepostrehol, preto stále tvrdím, že dokáže krásne filtrovať nerovnosti spolu so 17-palcovými diskami, ktoré sú na slovenské cesty z hľadiska komfortu na hrane.
Záver a porovnanie
Ak potrebujete auto čisto len na mestskú prevádzku, určite odporúčam 1-litrový trojvalec. Ak sa však rozhodujete medzi 1,3-litrovým benzínom alebo 1,5-litrovým dieselom, tak musíte zvážiť, či potrebujete ekonomicky výhodné auto na dlhšie vzdialenosti alebo zábavnejšiu 1,3-ku s pohodlným automatom. Výbavu by som jednoznačne volil R.S. Line, kvôli špičkovým sedadlám a celkovému športovému dizajnu. Aby som nezabudol, cena nášho testovaného modelu bola 19 830 eur.
Technická špecifikácia
Motor/palivo | 1,5 dCi/diesel |
---|---|
Zdvihový objem (m3)/počet valcov | 1 461/4 |
Výkon motora (kW/k) | 85/115 |
Max. krútiaci moment (Nm) | 260 |
Prevodovka | Manuálna 6 stupňová |
Spotreba výrobca/test (WLTP) | 3,8/4,7 |
Prevádzková hmotnosť (kg) | 1 264 |
Objem batožinového priestoru (L) | 366 |
Maximálna rýchlosť (km/h) | 197 |
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h (s) | 9,9 |
Cena verzie od/testovaného modelu (€) | 15 400/19 830 |
Foto: Samuel Zaťko