TEST: Renault Kadjar – Aké je francúzske SUV?
Renault Kadjar patrí medzi kompaktné SUV, ktoré sa tešia veľkej obľube. Priestranný batožinový priestor poskytne dostatok miesta pre kočík, väčšia svetlá výška umožní šoférovi zvládnuť ľahší terén a masívny vzhľad karosérie nadobúda pocit bezpečia pre našich blízkych. Z tejto kategórie vozidiel sme už otestovali Volkswagen Tiguan či Hondu CR-V. Poďme sa spoločne pozrieť na kladné ale i záporné stránky nového Renaultu Kadjar.
Motor nie je v časoch downsizingu žiadne prekvapenie
Motor s objemom 1,3 litra so 7-stupňovou EDC prevodovkou ponúka výkon 117 kW (160 koní) a krútiaci moment 260 Nm. Na môj vkus mi prišiel motor na auto takých rozmerov neadekvátny, no na druhej strane treba uznať, že pri ľahkej nohe sa s ním dá dosiahnuť spotreba okolo 6,5 l na 100 km čo je veľmi slušné. Pri jazde na „podlahu“ počítajte však so spotrebou 7 litrov a viac.
Komfortne a bezpečne na každom povrchu
Francúzske SUV vám dodá pocit sebaistoty za každých okolností. Pri diaľničnej či mestskej jazde sa správa stabilne. Ale čo jemný terén? Pre Kadjar to veru nie je žiaden problém. Na poľných cestičkách jazdí ako správne SUV. Ak však plánujete zimné výjazdy na chatu, odporúčame siahnuť po verzii s pohonom 4×4.
Dizajnový „Wow“ efekt
Kadjar v prednej časti naozaj veľmi zapôsobí. Predná maska plná chrómových prvkov a oblé krivky pôsobia skutočne masívne. Stopu exkluzivity na ľuďoch zanechávajú LED svetlomety a 18-palcové disky. Dizajnové prvky a krivky sa smerom k zadnej časti vozidla zostrujú a dotvárajú dynamickejší, agresívnejší look.
Technológie prekvapili
Pre mňa najlepšou technológiou na Kadjare boli LED svetlomety. Fungovali perfektne! Renault do nich integroval automatické zapínanie/vypínanie diaľkových svetlometov. Vozidlo dokáže na základe snímaného množstva okolitého svetla prispôsobiť svietenie.
Z dnes už štandardných asistentov mal Kadjar vo výbave Asistent sledovania mŕtveho uhla, Asistent vybočenia z jazdného pruhu, Aktívne núdzové brzdenie, Tempomat (ktorý mohol byť už adaptívny) či aj taký Parkovací asistent, ktorý síce fungoval v celku dobre, no sem tam sa stalo, že analyzoval napríklad taký chodník ako vhodné miesto na zaparkovanie.
Interiér je Achillovou pätou Renaultu Kadjar
Predtým, ako sa budem venovať použitým materiálom a vyhotoveniu, by som rád vyzdvihol jeden super prvok interiéru. Sú ním príplatkové, kožené sedadlá. Skutočne ma v nich ani raz, počas približne 550 km nebolel chrbát či zadok. Investovať sa oplatí aj do panoramatickej strechy, ktorá celý interiér vozidla presvetlí. Obloženie dverí v prednej časti je za danú cenu na úrovni. Lakťové opierky sú potiahnuté kožou, takisto ako aj ergonomicky veľmi dobre tvarovaný volant.
V čom je konkurencia lepšia?
Priestor na zlepšenie vidíme v prednej časti kokpitu, v stredovej konzole. Je v nej síce dostatok odkladacích priestorov, no pri dotyku s kolenom vydával stredový tunel divné, vŕzgavé zvuky. Je však možné, že sme len narazili na chybný kus a daná chyba sa neopakuje v iných vozidlách. Na zadných sedadlách je dostatok miesta na sedenie i pre vysokých ľudí, no kritike sa nevyhneme. Obloženie zadných dverí je žiaľ plastové a labilné.
Infotainment
Používateľské rozhranie sa mi zo začiatku javilo veľmi chaotické, no po pár dňoch som si zvykol. Kadjar vám ponúkne 7-palcový dotykový displej, v ktorom si jednoducho posúvate karty vpravo a vľavo. Osobne som aj tak najviac využíval funkciu Apple CarPlay. Pred šoférom sa takisto nachádza 7-palcový displej (nahrádzajúci analógové budíky), na ktorom sú zobrazené základné údaje o jazde, pustenej hudbe či navigácií.
Čo sme si odniesli z týždňa s Kadjarom?
Keď som dostal do rúk nový Renault Kadjar bol som úprimne skeptický. Nevedel som čo od tohto auta očakávať. Pre mnohých to bol proste „Francúz“ či „Renault“. Musím však konštatovať, že aj napriek takýmto názorom som si Kadjar užil a v niektorých aspektoch prekonal moje očakávania.
Cena testovanej verzie Renault Kadjar je 29 090 €.