TEST: Renault Kangoo Techno TCe 130 EDC – všestrannosť na prvom mieste
Pri kúpe rodinného auta vám dnes napadne skôr SUV alebo potom už väčšia dodávka ako napr. VW Multivan. SUV síce zvonka veľké je, ale nie je zárukou dostatočného priestoru vo vnútri a naopak dodávka vo veľkosti Multivanu má už mierne zvýšenú spotrebu a parkovanie v obchodných domoch je obtiažnejšie. Francúzsky výrobca ponúka riešenie pre rodiny vo forme priestranného MPV (multi purpose vehicle = viacúčelové vozidlo) a predstavuje strednú cestu medzi spomínanými modelmi.
Svieži a moderný vzhľad
Nie je tajomstvom, že Renault Kangoo je technickým dvojčaťom Mercedes-Benz Citan a okrem základnej konštrukcie zdieľajú aj motory. Náš konkrétny kúsok na ceste doslova vynikal v žiarivej oranžovej farbe a mohutná predná maska s veľkými LED svetlometmi dávala jasne na javo, že sa jedná o poriadny kus auta. Opäť sa potvrdilo, že kolesá robia auto a Renault Kangoo sa môže pochváliť 17-palcovými diskami s dvojfarebným lakovaním.
Veľkou výhodu sú posuvné dvere, ktoré umožňujú pohodlné nastupovanie v úzkych priestoroch a myslím si, že to najmä poteší rodičov s malými deťmi, ktoré treba usadiť do sedačky. Mínusový bod dostáva Kangoo za manuálne otvárateľné veko batožinového priestoru, je tak rozmerné, že pre ženu je dosť náročné ho zavrieť.
Náš model bol v najvyššej verzii Techno, ktorá má oproti verzii Equilibre navyše systém sledovania mŕtveho uhla, strešný nosič, koženný volant, dvojzónovú klimatizáciu, výduchy klimatizácie pre zadné sedadlá na zadnej strane lakťovej opierky, lakované kľučky dverí, čierna palubná doska s dreveným dekorom, multimediálny systém Easy Link s 8 palcovým displejom a funkciou zrkadlenia smartfónu, sedadlo spolujazdca je pozdĺžne a výškovo nastaviteľné a sedadlo vodiča Komfort s bedrovou opierkou je tiež výškovo nastaviteľné.
➡️ NEPREHLIADNITE: Videotest Renault Austral
V kabíne sa cítite ako doma
Vzdušný interiér navodzuje pocit voľnosti a komfortu. Renault Kangoo je ideálny na cestovanie, má vysoký strop vďaka ktorému pôsobí interiér veľmi priestranne, má mnoho praktických úložných priestorov. Oceňujem systém otvárania zásuvky pred spolujazdcom, ktorý sa veľmi ľahko a pohodlne otvára. Zadné sedadlá sa dajú samozreme skopiť a vzniká rovná podlaha. Za koženným volantom nájdete prehľadný infotainment s najdôležitejšími údajmi. Hneď napravo od neho nájdete držiak telefónu a v priehradke v prístrojovke schovaný USB port, aby vám netrčali káble v kabíne, super nápad.
Musím pochváliť jednoduché a blbovzdorné ovládanie klimatizácie prostredníctvom klasický otočných ovládačov, keďže čoraz viac značiek ich presúva do infotainmentu. Jednoduchý, stredový, farebný, dotykový displej ponúka konektivitu s Android Auto a Apple CarPlay, jednoducho pripojíte svoj smartphone káblom a získate prístup ku všetkým vašim aplikáciám a online službám prostredníctvom 8“ displeja. Nechýba ani indukčné nabíjanie telefónu a v zimnom počasí vás určite poteší vyhrievanie predných sedadiel.
Komfortná jazda
Podvozok je vyladený na komfort, nevlní sa ako väčšie dodávky a predstavuje ideálne nastavenie na pohodlné cestovanie. Koženný volant sa dobre drží v rukách a vďaka najvýkonnejšiemu motoru ponúka dostatočnú dynamiku na potrebné manévre pri predbiehaní. Pri dlhších cestách na vašu bezpečnosť dbá asistent udržovania v pruhu a adaptívny tempomat. Taktiež skenuje doprávne značky a informuje vás o maximálne povolenej rýchlosti vo virtual kokpite, ktorý vám niekedy môže ušetriť veľa peňazí.
Jediná vec, ktorá mi trochu prekážala sú rozmerné áčkové stĺpiky, ktoré znemožňujú výhľad na križovatke. To je ale problém pri väčšine MPV ostatných značiek na ktorých som doteraz jazdil. Automatická 7-stupňová dvojspojková prevodovka radí hladko a oproti manuálu výrazne zvyšuje komfort hlavne pri rannom odvoze detí cez preplnené mesto. Charakter automatickej prevodovky si viete zmeniť podľa štýlu jazdy Normal, ECO a PERFORMANCE prostredníctvom Drive mode tlačidla.
➡️ NEPREHLIADNITE: Test Volkswagen Caddy
Zhrnutie
Renault Kangoo vo výbave Techno predstavuje ideálne rodinné auto do ktorého sa s radosťou zbalíte na dovolenku. Vďaka automatu, priaznivej spotrebe a rozumnej veľkosti ho viete využívať každý deň a bez strachu parkovania v garážach. Má všetko čo potrebujete a viete ho získať za férovú cenu.
➡️ NEPREHLIADNITE: Renault Kangoo Van – odveziem aj usporím
Technické údaje
Renault Kangoo TCe 130 EDC | Mercedes-Benz Citan Tourer 113 | Volkswagen Caddy | |
Motor/palivo | 1.3 / benzín | 1.3 / benzín | 1.5 / benzín |
---|---|---|---|
Zdvihový objem (m3)/počet valcov | 1 333 / 4 | 1332 / 4 | / 4 |
Výkon motora (kW/k) | 96 / 130 | 96 / 131 | 84 / 114 |
Max. krútiaci moment (Nm) | 240 | 240 | 220 |
Prevodovka | 7-st. automat | 7-st. automat | 7-st. automat |
Kombinovaná spotreba výrobca/test (WLTP) | 6,9/8,1 | 6,8 | 5,9 |
Prevádzková hmotnosť (kg) | 1 594 | 1 558 | 1 608 |
Objem batožinového priestoru (L) | 775 | 517 | 1 213 (po vrch strechy) |
Maximálna rýchlosť (km/h) | 184 | 183 | 181 |
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h (s) | 11,6 | 13 | 11,9 |
Cena verzie od/testovaného modelu (€) | 27 500 | od 29 626 | 30 156 |