TEST: Škoda Kodiaq RS – facelift už iba s benzínovým motorom
Športové SUV z Mladej Boleslavy prešlo modernizáciou a je dostupné výhradne s benzínovým 4-valcom. Čo je nové a stačí benzínových 245 koní na veľkosť Kodiaq-u?
Decentne pozmenený exteriér
Najväčšiu zmenu si všimnete v prednej časti. Nový predný nárazník s užšími svetlometmi pôsobí ešte dravejšie a Full-LED-Matrixy sú zahrnuté v sériovej výbave. Matrix svetlomety fungovali presne ako majú a promptne vyrezávali svetelný lúč. Ozdobné lišty, maska chladiča, označenie modelu, kryty spätných zrkadiel ako aj strešný nosič sú vyhotovené v čiernej lesklej farbe a pekne vyniknú k Race Blue farbe karosérie. Zozadu zbadáte nový čierny nápis Škoda a zadné LED svetlá s dynamickými smerovkami a efektom uvítacej animácie. Náš testovaný model mal obuté zimné pneumatiky na 20-palcových diskoch, ktoré vizuálne oživili červeno lakované brzdiče.
Luxusný a priestranný interiér
Interiér Kodiaq-u RS je z môjho pohľadu veľmi výnimočný a to z viacerých dôvodov. Jazdu vám spríjmenia kožené sedadlá s integrovanou opierkou hlavy, diamantovým vzorom a červeným prešívaním. Červené prešívanie pokračuje na vynovenom volante, ktorý si ponecháva klasické ovládače až po prístrojovku. Obidvujem, ako sa Škoda dokázala vyhrať s lacnejšími materiálmi, ktoré vizuálne pôsobia hodnotne. Konkrétne narážam na obloženie dverí, ktoré majú bezfarebné obšívanie a je to v podstate tvrdý plast. V interiéri nájdete karbónové vzory obkladov, ktoré prezrádzajú posádke, že sa jedná o športový model. Čo ma však veľmi pozitívne prekvapilo je stropnica v alkantare, tá je dokonca zriedkavá aj u prémiového koncernového brata Audi. Aj keď bolo ambientné osvetlenie skôr decentné, nočnú jazdu si užijete v maximálnom pohodlí.
Infotainment je prehľadný, Apple CarPlay sa dá využívať bez káblu a sériovo dodávaný virtual cockpit obsahuje všetky potrebné informácie. Grafika vyzerá obstojne a páči sa mi dodadočné RS zobrazenie otáčkomeru, avšak z môjho pohľadu by si zaslúžila mierny refresh. Simply Clever riešenia, ako priestor na dáždnik vo vodičových dverách a rôzne úchyty na nákupné tašky v batožinovom priestore, potešia snáď každého. Canton Audio sústava hrala čisto a nemám jej čo vytknúť. V neposlednom rade treba spomenúť priestor pre zadných pasažierov. Jazda na zadných polohovateľných sedadlách je komfortná a ponúka priestor na nohy ako v luxusných predĺžených limuzínach.
➡️ NEPREHLIADNITE: Test Hyundai Santa Fe
Motor a podvozok
Na našom instagrame padlo viacero otázok ohľadom benzínového motora. 245 koňový dvojliter s 370 Nm sa chová v 1,9 tonovom vozidle veľmi obstojne. Zrýchľuje svižne (6,5 s na 100 km/h) a myslím si, že je to akurát na rodinné auto s dávkou športovosti. Pri ľahkej nohe v meste a na obchvate som sa hýbal okolo 9 litrov na 100 km, čo korešponduje s udávanou kombinovanou WLTP spotrebou 8,9 litra.
Podvozok Kodiaq-u RS si ma získal všetkými desiatimi. Najčastejšie som využíval jazdný režim Individual s komfortným podvozokom, ktorý dokonale filtroval naše rozbité cesty. Aj napriek veľkým 20-palcovým diskom je jazda po nerovnostiach veľmi komfortná bez pocitu neprimeraného húpania. Plavnosť podvozku sa čiastočne priblížila k vzduchovému podvozku, začo mu patrí pochvala.
Športová jazda a sound generátor
Kodiaq RS veľmi dobre maskuje svoju hmotnosť a pri agresívnejšej jazde cez zákruty kompenzuje nedotáčavosť zásahmi stabilizačného systému ESC, ktorý sa dá prepnúť do športového režimu ESC Sport. Nedotáčavosť by sa dala zlepšiť tzv. Torque splitter-om, ktorý je napríklad v novom Tiguane R. To by sa však odrazilo na vyššej obstarávacej cene a ocenilo by ho len veľmi malé percento vodičov.
Jedinú vec, ktorú by som vytkol Kodiaq-u RS je sound generátor umiestnený zvonku pri výfukoch. Jeho účelom je umelo napodobňovať zvuk väčšieho motora (mix 5-valca a 8-valca). Osobne som ho musel pri naštartovaní vypnúť, lebo som mal pocit, že sa Kodiaq RS zbytočné hrá na niečo, čo nie je.
Záver
Kodiaq RS je pre ľudí, ktorí hľadajú priestranné SUV s dynamickým motorom a športovým dizajnom. Interiér je na úrovni prémiových konkurentov a jazdu si budete užívať vďaka veľmi dobre vyladenému podvozku. Treba však zvážiť relatívne vysokú cenu.
➡️ NEPREHLIADNITE: Test Seat Tarraco FR
Technická špecifikácia a konkurencia
Seat a Volkswagen ponúka tú istú motorizáciu paradoxne za nižšiu cenu ako Škoda. Ak by ste si priplatili 10 000 eur tak sa hýbeme na úrovni novej Audi Q7 (65 100 eur v základnej výbave).
Škoda Kodiaq RS | Seat Tarraco FR | VW Tiguan Allspace | |
Motor/palivo | 2.0 / benzín | 2.0 / benzín | 2.0 / benzín |
Zdvihový objem (m3)/počet valcov | 1 984 / 4 | 1 984 / 4 | 1 984 / 4 |
Výkon motora (kW/k) | 180 / 245 | 180 / 245 | 180/ 245 |
Max. krútiaci moment (Nm) | 370 | 370 | 370 |
Prevodovka | 7-st. DSG | 7-st. DSG | 7-st. DSG |
Spotreba výrobca/test (WLTP) | 8,9 / 9,2 | 8,8 | 8,8 |
Prevádzková hmotnosť (kg) | 1 938 | 1 803 | 1 809 |
Objem batožinového priestoru (L) | 835 | 760 | 760 |
Maximálna rýchlosť (km/h) | 234 | 228 | 229 |
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h (s) | 6,5 | 6,2 | 6,2 |
Cena verzie od/testovaného modelu (€) | 50 480 / 56 504 | 42 868 | 46 900 |
Foto: Luboš Sedlaček