TEST: SsangYong Musso Grand – Pick-up na každý deň
V redakcii sa k nám na týždňový test dostal osviežený kórejský pick-up SsangYong Musso Grand od automobilky SsangYong. Už pri prvom kontakte s Mussom sme boli prijemne prekvapený jeho vlastnosťami nie len na ceste, ale aj mimo spevnený povrch. Na dobrej úrovni bolo taktiež celkové spracovanie auta po dizajnovej aj kvalitatívnej stránke. Dokázala si teda novinka obhájiť predošlý úspech? Poďme to zistiť.
Dizajn SsangYong Musso Grand
Pri vozidlách typu pick-up majú dizajnéri neraz pred sebou vcelku ťažkú úlohu. Predsa len pri krátkej kabíne a dlhej korbe toho veľa nenavymýšlate, no SsangYong dokázal aj napriek tomu vyčarovať na pomery pick-upov vcelku prívetivý vzhľad. Už na prvý pohľad je vidieť inšpiráciu u amerických áut tohto typu. Mohutná predná maska plná chrómových prvkov s veľkým logom značky tento fakt len potvrdzuje. Po bokoch spomínanej masky si svoje miesto našli LED stretávacie svetlomety, ktorých svietivosť by mohla byť o čosi lepšia.
Zadná časť je v podstate tvorená nákladným priestorom, ktorý z tohto auta robí ukážkového pracanta. Bez problému pojme Euro paletu či dokonca pár balíkov slamy. Povrch korby je chránený plastovou vložkou, ktorá zamedzuje poškriabaniu a nadmernému opotrebeniu povrchu nákladného priestoru. Čo by som ja osobne pri takomto type auta prijal je svetlenie korby, ktoré určite uľahčí prácu pri slabšom svetle, alebo tme. Majitelia však určite v prípade potreby majú priestor siahnuť po aftermarketovom riešení.
Ako jazdí kórejský pick-up?
V ponuke motorov Mussa nájdeme len jeden jediný agregát. Automobilka tentokrát zvolila 2.2 litrový preplňovaný naftový štvorvalec, ktorého výkon 202 konských síl a 441 Nm je potreby pick-upu plne postačujúci. Výkon motora putuje v základnom režime výhradne na zadnú nápravu prostredníctvom 6-stupňovej automatickej prevodovky. Tá pri bežnej jazde radí hladko a plynulo, no pri svižnejšej jazde s častejšou potrebou podradenia pôsobí prevodovka chaoticky. Ako som už spomínal. Musso je primárne zadokolka s možnosťou pripojenia pohonu prednej nápravy.
Užitočnou pomôckou môže byť aj uzávierka medzinápravového diferenciálu. Najväčšou vychytávkou je však podľa mňa automatická uzávierka zadného diferenciálu, vďaka ktorej prejdete väčšinu terénnych nerovností aj s väčším krížením náprav bez nutnosti aktivovania pohonu oboch náprav. V teréne si teda dokážete poradiť naozaj takmer so všetkým. Limitom v prípade testovaného kúsku boli iba bežné pneumatiky.
Jazda po bežných cestách a v meste je s SsangYong Musso prekvapivo príjemná. Absolútne nemáte dojem veľkého auta, a už vôbec nie úžitkového pick-upu. Jediným prípadom sú výtlky a iné nerovnosti, na ktorých je cítiť miernu nervozitu zadnej nápravy. S týmto sa však môžte stretnúť takmer u všetkých áut tejto kategórie. Skvelým pomocníkom najmä v meste bude jednoznačne 360 stupňová kamera s dobrým obrazom ako cez deň, tak aj v noci.
Ak sa pýtate na spotrebu, tá je pri kľudnej jazde na prijateľnej úrovni 8,8 litra na sto kilometrov. Pri častejších jazdách v teréne či na diaľniciach treba počítať so spotrebou cez 10 litrov. Veľkou výhodou Mussa je jednoznačne jeho podvozok, ktorý až na poskakujúcu zadnú časť na nerovnostiach takmer neodlíšite od bežného auta. Skvelo si dokáže poradiť aj so svižnými prejazdmi zákrut, kde nedochádza ani k výraznejšiemu nakláňaniu karosérie. Za nastavenie a spracovanie podvozku patrí SsangYongu pochvala.
Interiér
Vnútro SsangYong Musso pôsobí dojmom štandardného osobného auta. Môžme tu nájsť kožené sedadlá disponujúce odvetrávaním a samozrejme aj výhrevom. Vodiča rovnako poteší kožený vyhrievaný volant a prehľadný, plne digitálny prístrojový panel. Displej infotainmentu zas ponúkne pripojenie pomocou CarPlay a poteší svojou plynulosťou a vcelku rýchlou odozvou. Stredový panel je vybavený strieborným obkladom, ktorý pôsobí ako hliník, no v skutočnosti sa jedná o plast. Ten aj napriek tomu pôsobí kvalitným a trvácnym dojmom. Nájsť na ňom môžme aj volič pohonu 4×4 s tromi polohami. Veľkým plusom je dobré spracovanie interiéru, ktorý je miestami poskladaný z lacnejších materiálov, no žiadne vŕzganie som nespozoroval, takže opäť palec hore.
Kúpiť alebo nekúpiť?
SsangYong dokázal podľa môjho názoru postaviť plnohodnotný pracovný pick-up, ktorý sa nemusí hanbiť ani po boku drahších príbuzných. Jediným mínusom môže byť v niektorých prípadoch nemožnosť voľby iného pohonného agregátu. Ak však vo vašom výbere tento argument nehrá veľkú rolu, pravdepodobne ste práve objavili jedného zo svojich favoritov.
➡️NEPREHLIADNITE: Test predošlej generácie SsangYong Musso
Technické údaje a konkurencia
SsangYong Musso | Mitsubishi L200 Power Performance | Toyota Hilux | Ford Ranger | |
Náhon/palivo | 4×4 / nafta | 4×4 / nafta | 4×4/ nafta | 4×4 / nafta |
Zdvihový objem (m3)/počet valcov | 2157/4 | 2268/4 | 2 393/4 | 2 198/4 |
Výkon motora (kW/k) | 149/202 | 127/173 | 110/150 | 118/160 |
Max. krútiaci moment (Nm) | 441 | 502 | 400 | 385 |
Prevodovka | Automatická 6-st. | Automatická 6-st. | Automatická 6-st. | Automatická 6-st. |
Spotreba výrobca/test (WLTP) | 7.8/8.8 | 9,7/10,3 | 9,2 | 7,8 |
Prevádzková hmotnosť (kg) | 2210 | 2 110 | 2 295 | 2 120 |
Objem batožinového priestoru (L) | 1262 | 1 520 x 1 470 cm | 1 808 x 1 540 cm | 1 549 x 1 560 cm |
Maximálna rýchlosť (km/h) | 183 | 171 | 170 | 175 |
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h (s) | 10.7 | – | 12,8 | 12,8 |
Cena verzie od/testovaného modelu (€) | 36 290 / 42 770 | 33 990/44 589 | 32 480 | 32 100 |