Test: SsangYong Rexton – detaily predávajú!
Najväčší zástupca kórejskej automobilky a zároveň aj jeho vlajková loď nesie označenie Rexton. Ako si počal v našom redakčnom teste?
Exteriér
Už na prvý pohľad je jasné, že ide o kus auta. Zrkadlovo čiernu majestátnu karosériu dopĺňa široká predná maska, dizajnové prvky a 20-palcové disky kolies. Všetky spomenuté aspekty sú zabalené do chrómu. Na ceste tvorí rešpekt, najmä vozidlám pred ním, keď ho zazrú v spätnom zrkadle. Čierna metalíza s chrómovanými doplnkami tak tvoria nezameniteľný a skvelo vyzerajúci dizajn, ktorý oslovuje široké spektrum zákazníkov.
Interiér
Podľa môjho názoru jednou z najsilnejších stránok najluxusnejšieho SsangYongu je práve interiérový dojem. Ten je bravúrny. Veď predsa, hnedá koža Nappa, prístrojová doska s krížovým prešívaním, ambientné osvetlenie, ventilácia či výhrev elektrických sedadiel a stredový tunel s chrámovým nádychom uzatvára dokonalosť.
Pred vodičom sa nachádza plne digitálny prístrojový panel s veľmi peknou grafikou. Poznáte vozidlo, ktoré vie zrkadliť obrazovku infotainmentu priamo pred vodičom? Ani ja nie. V mojom prípade som využíval funkciu CarPlay, či už na navigáciu alebo na streamovacie hudobné platformy. Opäť veľmi pekne graficky zvládnutý je aj stredový displej infotainmentu. Kamerový systém s 360- stupňovým uhlom a 3D zobrazovaním je nesmiernym pomocníkom či už v teréne alebo pri parkovaní.
➡️ NEPREHLIADNITE: Toto je 802-koňová limuzína z dielne Mercedes-Benz❗️
Nesmierne sa mi páči, že aj napriek dnešnej plne digitálnej doby si Rexton ponechal ovládanie hardvérovými ovládačmi, či už panel klimatizácie, skratky infotainmentu alebo samostatné ovládanie pohonného ústrojenstva.
V druhom rade je miesta na sedenie pre dvoch dospelých ľudí dostatok, dokonca za príplatok je možnosť dopriať si ďalšie dve sedadla v treťom rade sedadiel. Ten bude však na úkor batožinového priestoru. V 5-miestnej verzii dosahuje 1051 litrov, čo je doslova nákladný priestor.
Pohon
Pod masívnou kapotou sa ukrýva 2.2-litrový naftový štvorvalec o výkone 149 kW / 202 konských síl a 441 Nm. Poháňa zadnú nápravu prostredníctvom 8-stupňového automatu. Motor aj prevodovka sú kórejskej produkcie, čo lepšie môže byt, ako osvedčená technika, ktorú nájdeme aj v Kii Sorento? Ak ste sa pozastavili pri pohone zadnej nápravy, tak SsangYong je postavený na rámovej konštrukcii, ktorá sa vyznačuje nesmiernou pevnosťou a v off-roadovom prostredí sa cíti ako doma. Je možnosť pripojiť aj prednú nápravu, poprípade zredukovať prevodové pomery a znásobiť krútiaci moment, v krajnom prípade je k dispozícii aj automatická uzávierka zadného diferenciálu.
Jazda
Kórejci stavili na jedinú pohonnú alternatívu a tá sa vyplatila. Naftový motor sa mu neskutočne hodí. Síce je niekedy viac prenikavý do interiéru, neviem a ani nechcem si predstaviť iný agregát pod kapotou. Je plynulý a s 8-stupňovou automatickou prevodovkou si skvelo rozumie. Tá radí veľmi hladko a nezaznamenal som zazmetkovanie, kedy by chaoticky radila. Kombinácia motoru a prevodovky sa vyznamenala plynulým nástupom krútiaceho momentu s hladkým preradzovaním jednotlivých prevodov. Absolútne skvelá a pohodlná kombinácia na dlhé trasy.
Najviac som sa bál rámovej konštrukcie podvozka. V prípade Rextonu pôsobil podvozok mierne tvrdším dojmom najmä pri dilatačných škárach či jamách na vozovke, no drvivú väčšinu nerovnosti zvládol pekne odfiltrovať. Prišlo mi, že na rozbitých mestských cestách sa necítil vo svojom prostredí, no pri vyšších rýchlostiach sa kvalita odfiltrovania nerovností viac a viac vyznamenala.
Spotreba
Aby som bol stručný. Najväčšiu porciu kilometrov som absolvoval po okresných cestách a na diaľnici. Áno, skúšal som zajazdiť aj najnižšiu spotrebu bez toho, aby dom bol brzdou premávky. Tá sa mi zobrazila na hodnote 6,1 l / 100 km. Pri klasickej bežnej jazde v kombinovanom režime si Rexton vypije z nádrže 7,5 – 8 litrov na 100 kilometrov. Diaľničnú porciu zvláda ľahko nad 9 litrovú hranicu, čo na tak vysokú čelnú plochu a hmotnosť 2 260 kg vôbec nie je zlé. Preto by som celkový priemer zadefinoval na 8,5 – 9 l / 100 km. So 70 litrovou nádržou sa nemusíte obávať, že by ste často navštevovali čerpaciu stanicu.
Záver a cena
SsangYong Rexton je unikát na našich cestách. Rámovú konštrukciu používa ako jeden z mála, no aj na nej je komfort jazdy dobrý. Jednoznačne očarí skvelo spracovaným interiérom s krásnymi detailmi. Naftový motor s automatom mu nesmierne sedí a neviem si predstaviť v dnešnej dobe lepšiu kombináciu. Azda jedinou slabinou sú diaľkové svetlomety s podpriemerným dosvitom. Dovolím si tvrdiť, že je bezkonkurenčný, pretože tak veľké auto začína na cenovke 38 390 eur. Nami testovaný kúsok sa vyšplhal na prekvapivých 46 250 eur.
Ssangyong Rexton | Hyundai Santa Fe | Kia Sorento | |
Motor/palivo | 2.2 diesel | 2.2 CRDi | 2.2 CRDi |
Zdvihový objem (m3)/počet valcov | 2157/4 | 2151/4 | 2151/4 |
Výkon motora (kW/k) | 148/202 | 148/202 | 148/202 |
Max. krútiaci moment (Nm) | 441 | 440 | 440 |
Prevodovka | Aut. 8-st. | Aut. 8-st. | Aut. 8-st. |
Spotreba výrobca/test (WLTP) | 8,2/9 | 6,9/ | 6,8/ |
Prevádzková hmotnosť (kg) | 2206 | 1790-1936 | 1777-1906 |
Objem batožinového priestoru (L) | 820-1977 | 831-1704 | 705-2100 |
Maximálna rýchlosť (km/h) | 184 | 205 | 202 |
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h (s) | 10,0 | 9,2 | 9,2 |
Cena verzie od/testovaného modelu (€) | 38 390 / 46 250 | 38 590 | 46 990 |
Foto: Samuel Zaťko