TEST: Volkswagen Arteon Elegance 2.0 TSI – priestranná štýlovka s nízkou spotrebou
Opäť sa nám dostal do rúk Volkswagen Arteon, ktorý vyniká najmä svojim výstrednejším dizajnom a dobrými jazdnými vlastnosťami. Tentokrát sme mali možnosť vyskúšať základný benzínový dvojliter, ktorý prekvapil nízkou spotrebou a obstojnou dynamikou.
Dizajn
Volkswagen Arteon je už taká obľúbená klasika, ktorú stretáme na cestách každý deň. Siahajú po ňom najmä zákazníci, ktorý chcú niečo štýlovejšie ako klasický Passat. Tu je dobrým príkladom práve testovaný kúsok odetý do výrazne modrého lakovania karosérie s množstvom chrómových prvkov, čo vo výsledku tvorí naozaj vydarený celok. Pekným detailom je svetelný podpis v prednej časti tvorený svetelným pásom bezchybne fungujúcich IQ.Lights. Naopak v zadnej časti sú svetlá tvorené niekoľkými svetelnými segmentmi.
Pohon
Pod prednou kapotou sa tentokrát ukrýval benzínový dvojliter dopovaný turbodúchadlom, ktorý produkoval 190 konských síl a 320 Nm krútiaceho momentu. Motor bol spriahnutý so 7–stupňovou automatickou prevodovkou, ktorá posielala výkon výhradne na prednú nápravu. V tejto konfigurácii zrýchli Arteon z pokoja na 100 km/h za 7,7 sekundy a dosiahne maximálnu rýchlosť 237 km/h. Na základ ponuky myslím plne postačujúce.
Jazda
Arteon je veľmi príjemný spoločník na každý deň. V meste oceníte poddajný, no nie príliš mäkký podvozok ochotne pohlcujúci väčšinu nerovností. Bezchybné je aj jeho odhlučnenie, vďaka ktorému nie sú do interiéru prenášané žiadne rázy a nepríjemné zvuky. Akustický komfort je na vysokej úrovni aj pri diaľničných presunoch. Aerodynamický šum je jedine výraznejší od bezrámových okien, ale nič čo by dokázalo výrazne rušiť komfort. Motor má taktiež tichý kultivovaný chod aj vo vyšších otáčkach, takže na palube vládne dokonalý kľud.
➡️ NEPREHLIADNITE: Test Volkswagen Arteon 2.0 TSI 200 Kw
Pri svižnejších prejazdoch zákrut som nepostrehol výrazne náklony karosérie ani prehnanú nedotáčavosť. Arteon je pri vyšších rýchlostiach pomerne neutrálny, za čo dávam palec hore. Osobne mi chýbala jedine absencia pohonu oboch náprav, ktorý by výrazne pridal na už aj tak veľmi vysokej všestrannosti. Dobrou správou je aj v úvode zmienená priemerná spotreba paliva. Aj napriek obstojnej dynamike dokážete pri bežnej jazde dosahovať kombinovanú spotrebu benzínu na úrovni 6,9 litra na sto kilometrov, čo je na benzínový dvojliter výborné číslo.
➡️ NEPREHLIADNITE: Test Cupra Formentor Tribe
Interiér
V kabíne vládnu jednoduché a čisté línie presne tak, ako sme pri VW zvyknutý. Komfortné sedadlá sú príjemné aj na dlhých cestách a prekvapivo ponúkajú aj dostatok bočného vedenia v zákrutách. Pred vodičom nájdeme okrem multifunkčného volantu s dotykovými tlačidlami aj starý známi plne digitálny prístrojový panel ponúkajúci širokú škálu individualizácie. Osobne sa mi k testovanej konfigurácii hodil aj drevený dekor palubnej dosky.
Záver
Ak hľadáte štýlovku na každý deň, ktorá len tak ľahko nezapadne v dave, chcete kvalitné spracovanie interiéru, komfort a k tomu všetkému aj nízku spotrebu a malé prevádzkové náklady, tak v tom prípade je práve pre vás Arteon s benzínovým dvojlitrom vo výbave Elegance tou správnou voľbou.
Technická špecifikácia
Volkswagen Arteon Elegance 2.0 TSI | Octavia 2.0 TSI 4×4 DSG | Peugeot 508 Hybrid | |
Motor/palivo | 2.0 TSI / benzín | 2.0 TSI / benzín | 1.6 Pure Tech / benzín |
Zdvihový objem (m3)/počet valcov | 1 984 / 4 | 1 984 / 4 | 1 598 / 4 |
Výkon motora (kW/k) | 140 / 190 | 140 / 190 | 165 / 225 |
Max. krútiaci moment (Nm) | 320 | 320 | 360 |
Prevodovka | Automatická 7 st. | Automatická 7 st. | Automatická 8 st. |
Spotreba výrobca/test (WLTP) | 6.9/6.9 | 7,0 – 7,1 | 5,5 |
Pohotovostná hmotnosť (kg) | 1655 | 1 544 | 1 795 |
Objem batožinového priestoru (L) | 563 | 600 | 487 |
Maximálna rýchlosť (km/h) | 237 | 229 | 250 |
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h (s) | 7.7 | 6,8 | 8,1 |
Cena verzie od/testovaného modelu (€) | 45 990 | 38 170 / 41 630 | 48 290 |