TEST: Volkswagen T-Roc 1.5 TSI – skromný, no vyspelý
Obľúbený crossover z dielne Volkswagen sa trafil svojimi proporciami priamo do čierneho. V rámci Európy sa stal tretím najpredávanejším vozidlom bez ohľadu na veľkosť či značku. Na Slovensku je dokonca úspešnejší ako samotný nositeľ technického základu, model Golf. Tak teda aký je?
Dizajn
Volkswagen T-Roc sa po facelifte predstavuje s drobnými, no elegantnými zmenami, ktoré možno prehliadnuť na prvý pohľad. Avšak pri bližšom skúmaní si môžeme všimnúť jemné zmeny, ktoré prispievajú k dokonalosti a štýlu.
V prednej časti vozidla sa nachádza omladená maska chladiča, ktorá môže byť doplnená o štýlový LED svetelný pás, ktorý dáva T-Roc-u sofistikovaný vzhľad a jedinečný charakter. Tieto úpravy podčiarkujú modernosť a športovosť tohto kompaktného SUV.
Bočný profil T-Roc-u zostal z väčšej časti nezmenený, čím si zachováva pôvodnú atraktivitu. Avšak aj tu sa uskutočnili jemné úpravy, ktoré zdôrazňujú jeho eleganciu. V zadnej časti vozidla môžeme vidieť drobné modifikácie, najmä na spodnej časti nárazníka. Tu je teraz umiestnená dvojica červených odraziek, ktorých tvar pripomína predné LED denné svetlá.
Celkovo vzaté, faceliftovaný Volkswagen T-Roc pôsobí dozretejším a prepracovanejším dojmom. Aj keď sa jedná o jemné zmeny, pridávajú celkovému dizajnu auta na štýle a elegancii.
Interiér
Pred vodičom sa nachádza známy plne digitálny prístrojový panel, ktorý ponúka dostatok možností zobrazenia a personalizácie. V našom prípade ide o základný displej s menšou uhlopriečkou, ktorý nahradil analógové ukazovatele. Tento panel je intuitívny a poskytuje jasné informácie o vozidle.
Jednou z noviniek je aj vystúpený dotykový panel infotainmentu, ktorý je mierne orientovaný na vodiča. Okrem základných funkcií auta ponúka aj možnosť zrkadlenia smartfónu pomocou Apple CarPlay. Aj keď niektorí môžu mať zvyk na staršie riešenie s zapusteným displejom do palubnej dosky, tento dotykový panel prispieva k modernému vzhľadu a ponúka ľahkú ovládateľnosť.
Volkswagen tiež prináša nový panel klimatizácie, ktorý sme mohli vidieť napríklad aj v modeli Tiguan. Tento panel nahrádza tradičné ovládače analógovými dotykovými plochami. Osobne preferujem staršie hardvérové riešenie, no spomedzi dotykových panelov patrí medzi tie najlepšie.
Nami testovaná verzia disponovala základnými sedadlami, avšak aj napriek tomu musím pochváliť ich tvarovanie a najmä bočné vedenie. V zákrutách poskytujú dostatočnú oporu a pohodlie. Ich ergonomický dizajn zaisťuje, že aj po dlhších jazdách sa vodič a spolujazdci cítia pohodlne.
Pohon
Pod prednou kapotou testovaného kúsku bol osadený benzínový 1.5 litrový štvorvalec TSI, ktorý produkuje maximálny výkon na úrovni 150 konských síl. Hodnota krútiaceho momentu je stanovená na 250 Nm. Náš kúsok bol spárovaný so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou, ktorá posielala výkon výhradne na prednú nápravu. Zrýchlenie z 0-100 km/h to zvládne táto motorizácia za 8,6 sekundy a dosiahne maximálnu rýchlosť 205 km/h.
Jazda a spotreba
Ak preferujete komfort jazdy s automatickou prevodovkou bez nutnosti preraďovania, manuálna verzia s 1,5-litrovým motorom je z nášho pohľadu lepšou voľbou. Počas testu sme dosiahli pomerne nízku priemernú spotrebu paliva, tesne nad 6 l, čo je skvelý výsledok. Manuálna prevodovka v T-Roc-u má presné dráhy a primerane krátke prevodové stupne v prípade jednotky a dvojky, čo prispieva k plynulému a dynamickému prejazdu. Od trojky sú prevody dostatočne dlhé, čo zase prispieva k úspornému a komfortnému jazdnému štýlu.
Okrem prevodovky musíme pochváliť aj vynikajúci cestovný komfort T-Rocu, najmä výborný podvozok. Dokázal účinne filtrovať menšie aj väčšie nerovnosti na ceste, pričom zadná náprava zvládala tieto nerovnosti bez odskakovania. Auto bolo nad očakávanie stabilné aj pri ostrejších prejazdoch zákrut. Celkovo sme sa tešili z príjemného cestovania s T-Roc-om a jeho výbornou jazdnou dynamikou.
Záver a cena
Volkswagen T-Roc s manuálnou prevodovkou má skvelý podvozok, čoho výsledkom je aj dobrý cestovný komfort. „Jednapäťka“ je v prípade T-Roc-u veľmi živá a smanuálom si ju dostatočne užijete. Ak hľadáte vozidlo, ktoré nie je tak malé ako T-Cross a zároveň nie je veľké ako Tiguan, T-Roc je tou správnou voľbou. Cenovka štartuje na 20 990 eurách s jednolitrom a v prípade 1.5-ky porastie cenovka na 23 690 eur.
Technická špecifikácia
Volkswagen T-roc 1.5 TSI | Cupra Formentor 1.5 TSI | Audi Q2 35 TFSI | |
Motor/palivo | 1.5 TSI / benzín | 1.5 TSI / benzín | 1.5 TFSI / benzín |
Zdvihový objem (m3)/počet valcov | 1498 / 4 | 1498 / 4 | 1498 / 4 |
Výkon motora (kW/k) | 110 / 150 | 110 / 150 | 110 / 150 |
Max. krútiaci moment (Nm) | 250 | 250 | 250 |
Prevodovka | 6-stupňový manuál | 6-stupňový manuál | 6-stupňový manuál |
Spotreba výrobca/test (WLTP) | 6.2 / 6.2 | 6.4 | 5.9 |
Prevádzková hmotnosť (kg) | 1 378 | 1 454 | 1 372 |
Objem batožinového priestoru (L) | 445 | 450 | 405 |
Maximálna rýchlosť (km/h) | 205 | 204 | 218 |
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h (s) | 8.6 | 8.9 | 8.6 |
Cena verzie od/testovaného modelu (€) | 20 990 / 23 690 | 30 410 | 29 970 |
Foto: Samuel Zaťko