TEST: Volkswagen Taigo – štýlový crossover kupé
Volkswagen Taigo je presne tým modelom, ktorý bude dominovať v predajných číslach. Prečo? V dnešnej dobe sú vozidlá kategórie crossover veľmi žiadané. Avšak ešte žiadanejšími sú SUV kupé. Volkswagen trafil klinec priamo po hlavičke a prichádza s modelom crossover kupé, ktorý disponuje dostatočne priestranným interiérom a doslova jamou v batožinovom priestore. Čo viac?
Kam ho zaradiť?
Základom Taiga je platforma MQB A0, ktorú zdieľa s bratskými modelmi Polo a T-Cross. Avšak viac by som ho prirovnal k modelu T-Roc. Priestorovo sú si veľmi podobné, najmä priestor pre nohy v druhom rade sedadiel, keďže Taigo na dĺžku prerastá väčšieho súrodenca a rázvor náprav je veľmi podobný. Ak by sme sa len pozreli do batožinového priestoru, hodnotou 440 l Taigo stráca na väčšieho súrodenca len zanedbateľných 5 litrov objemu, pod ktorým sa nachádza dojazdové rezervné koleso.
Dizajn
Volkswagen je štýlový nie len karosériou, ale aj svojimi črtami. V prednej maske vyniknú IQ. Light s matrixovou funkciou, ktoré spoznáte vďaka podsvietenému LED pásu naprieč šírkou prednej masky. Hlavne pri zotmení to vyzerá naozaj pekne a v spätnom zrkadle to pôsobí dominantne. Zadná časť obsahuje tiež plne LED-kovú svetelnú technológiu so svetelným pásom smerujúcim k logu značky. Azda moje jediné odporúčanie je siahnuť po výbave R-Line, ktorá už tak dobre vyzerajúci dizajn znásobí ešte športovejšie ladenými doplnkami.
Interiér
Koncepciu palubnej dosky poznáme od súrodencov, s ktorými Taigo zdieľa stavebný základ. Za mňa absolútne bez výčitky, použitie materiálov je už ako štandard pri menších modeloch, vrch palubnej dosky z mäkčeného plastu a spodná časť naopak z tvrdého plastu. Pred vodičom sa nachádza digitálny prístrojový panel s veľmi peknou grafikou a širokou škálou konfigurácie. Obrovským plusom je, že na volante sa nachádzajú hardvérové ovládacie prvky s prehľadným rozmiestnením.
Displej infotainmentu, ktorý je v palubnej doske umiestnený nad výduchmi klimatizácie je v lepšom zornom poli vodiča a prispieva k jeho prehľadnosti počas jazdy. Softvérovo je to známe koncernové riešenie, v ktorom sa budete vyznať už po pár chvíľach. Vo večerných hodinách spríjemňuje atmosféru aj decentné biele ambientné osvetlenie natiahnuté na celú šírku palubnej dosky. Na čo však nesmiem zabudnúť sú sedadlá, ktoré nie sú z výbavy R-Line, no poskytujú naozaj proporčné bočne vedenie chrbtovej časti, dokonca aj vysoké bočnice sedacej časti. Veľmi dobre sa v nich trávi čas, no aj keď príde na svižnejšie tempo, absolútne mi vyhovujú.
Pohon
V nami testovanej verzii sa nachádza vrchol ponuky, benzínová 1.5-ka o výkone 110 kW / 150 koní a 250 Nm krútiaceho momentu. Poháňa výhradne prednú nápravu skrz 7-stupňovú dvojspojkovú DSG prevodovku. Na výber je ešte 1-litrový trojvalec o výkone 81 kW / 110 koní so 6-stupňovou manuálnou alebo 7-stupňovou automatickou prevodovkou.
➡️ NEPREHLIADNITE: Toto je nové BMW X7!
Jazda
Najvýkonnejší 150-koňový štvorvalec je pre mňa ideálnou voľbou. Jazdne ide o veľmi príjemnú a dynamickú kombináciu, ktorého je možné dohnať ku nízkej spotrebe. Veď predsa je to 150 konských síl na 1 300 kg hmotnosti v malom balení. S tuhšie naladeným podvozkom si motor rozumie, rovnako ako aj s prevodovkou. Na svoju tuhosť však dopláca na rozbitých slovenských cestách. Spotrebou sa približuje k jednolitrovým trojvalcom, no je menej náchylnejší na záťaž, tým pádom aj na zvyšovanie spotreby. Jednoznačne ide o perfektný pomer medzi kultivovanosťou, dynamikou a spotrebou. Čo viac?
Záver a cena
Volkswagen Taigo je priestranné, štýlové auto s vyššou svetlou výškou pre prípadné výlety mimo spevnené cesty. Určite by som odporučil výbavu R-Line, v ktorej vyzerá naozaj bravúrne a jednoznačne benzínovú 1.5-ku, ktorá je dynamicky a ekonomicky perfektne vyvážená.
Počiatočná cenovka je na úrovni 17 990 eur. Výbavu Style viete dostať od 20 790, s 1.5-kou od 24 190 a nami testovaná verzia presiahla 27 000 eur.
Technická špecifikácia
VW Taigo | Škoda Kamiq | Suzuki S-Cross | |
Počet valcov | 4 | 4 | 4 |
Zdvihový objem | 1 498 cm3 | 1 498 cm3 | 1 373 cm3 |
Prevodovka | 7-st. DSG automat | 7-st. DSG automat | 6-st. automat |
Max. výkon | 110 kW/ 150 k | 110 kW/ 150 k | 95 kW/ 129 k |
Max. krútiaci moment | 250 Nm/1 500 – 3 500 ot./m | 250 Nm/1 500 – 3 500 ot./m | 235 Nm/2 000 – 3 000 ot./m |
Pohotovostvá hmotnosť | 1 336 kg | 1 276 – 1 443 kg | 1 310 – 1330 kg |
Max. rýchlosť | 212 km/h | 218 km/h | 195 km/h |
0-100 km/h | 8,3 s | 8,2 s | 10,2 s |
Nameraná/uvádzaná spotreba | 6,5 l/100 km / 6 l/100 km | 5,8 – 6,3 l/100 km | 6,3 – 6,6 l/100 km |
Palivo | benzín | benzín | benzín |
Typ pohonu | predná náprava | predná náprava | 2WD/4WD |
Priemer otočenia | 10,9 m | 10,1 m | neuvedené |
Objem kufra – základ/maximum | 440 l/1 222 l | 400 l/1 395 l | 430 l/1 230 l |
Cena – cena od / testovaný model | 18 490 € / 27 000 € | 17 280 € | 22 490 € |
Foto: Filip Kubis