Top 5 vecí, ktoré milujeme na Hyundai i30 N
Možno sa pýtate, prečo majú preboha už po 3 raz na test Hyundai i30 N ? Máme pre vás presne 5 dôvodov prečo sme si „Nko“ tak nesmierne zamilovali. Čítajte pozorne a možno sa zamilujete i vy sami.
1. Nádherný zvuk výfukového systému
Ak si poviete, čo môže byť také neuveriteľné na sériovom zvuku, tak ste pravdepodobne ešte nepočuli nádherný, ostrý a praskavý prejav Hyundai i30 N. Auto si hneď po štarte pokojne buble, no po poriadnom zahriati a vytočení motora tesne pod obmedzovač, či preraďovaní jednotlivých rýchlosti si auto „odprdne“, ale že poriadne. Verte mi takáto symfónia je vysoko návyková.
2. Vynikajúci pomer ceny a výkonu
Je to tak, za relatívne málo peňazí dostanete veľa muziky. Za sumu 31 690€ (Hatchback) / 32 690€ (Fastback) získate motor s objemom dva litre o výkone 202 kW (275 konských síl), manuálnu prevodovku s pohonom prednej nápravy, presne tak, ako v pravom Hothatch. i30 N Performance má perfektne odladený podvozok a skvelý, samosvorný diferenciál, ktorý vás podrží pri nejednom ostrom prejazde zákrutou.
3. i30 N ako zaručený vylepšovák nálady
Hothatch od Hyundai vyčarí úsmev na tvári nie len vodičovi, ale i okoloidúcim. Zhodou okolností sa na mňa toho navalilo pred testom strašne moc z každej strany. Vo štvrtok ráno som s najlepším kamarátom a najlepšou kamoškou sadol do modrého šmolka a vyrazil do vysokých Tatier. Všetci sme sa cítili ako vymenení, bol to neuveriteľný relax. Keď spomínam okoloidúcich, tak nikdy nezabudnem na rev battle s 2,8-litrovou Audi s upraveným výfukom na semafóroch. Pridal jeden, pridal druhý a ľudia navôkol si to užívali plnými dúškami.
4. Imidž je vraj na nič no nie s „Nkom“
Presne tak, ostré verzie i30 vám ponúknu neskutočnú dávku imidžu, najmä verzia Fastback. Zrazu, keď vystúpite na benzínke ste výnimočný, ľudia vás žiadajú aby ste tomu trocha pridali, obdivujú nádherné krivky vášho vozidla, kochajú sa odtrhovou hranou v zadnej časti. Zrazu vám mávajú malé deti z chodníkov, otáčajú sa za vami, keď vychádzate z križovatky alebo parkujete. A vy sa stále neviete nabažiť toho super pocitu.
5. Spotreba nie je prekvapivo najhoršia
Počkaj, počkaj, počkaj, skutočne ide riešiť spotrebu športového auta? Áno idem, pretože je skvelá. Výrobca udáva 8,3 l/100km, uisťujem vás, táto hodnota tam nebola ani raz. S „nkom“ sa nám počas nášho 700 km dlhého tripu podarilo spraviť niečo cez 13 litrov na 100km. Náš výlet zahŕňal diaľničné tempo 135 km/h, šantenie na horskom prechode Čertovica, jazdu v meste (98% času na dvojke), pár neutrálov a samozrejme i bežnú jazdu. No keď sa skutočne iba šantíte, nie je problém prekročiť hodnotu 20l/100km.
Čo viac dodať, na testovanie „nka“ som sa tešil hodnú dobu a patrične som si ho aj užil. Síce som nikdy predtým netankoval v priebehu troch dní toľko benzínu, no každú jednu kvapku som si poriadne užil. Do Hyundai i30 N som sa zamiloval ešte viac a dúfam že raz budem jednu žltú včielku vlastniť aj ja.
Foto a text: Matúš Toráč