Top 5 vecí v Renault Clio R.S. Line
Na Renault Clio v športovo strihnutej verzii R.S. Line sme sa v redakcii veľmi tešili, asi ako na každé športovejšie auto. Ak vás zaujíma podrobný test tejto malej motokáry, nájdete ho tu. V tomto článku si zhrnieme Top 5 vecí, ktoré nás očarili najviac.
1. LED Svetlomety
K LED technológii v predných či zadných svetiel sa vždy radi vraciame, pretože práve oni sú jedným z prvkov vozidla, kde spozorujete kvalitu spracovania daného vozidla. Tie v testovanom Renault Clio R.S. Line svietili výborne, poskytovali dostatok svetla v šere aj v noci. Skvelo fungovala i funkcia automatického prepínania diaľkových svetlometov, ktorú sme chválili aj v teste Renault Kadjar.
2. Motor
Pohonné ústrojenstvo bolo milým prekvapením. Pod kapotou pracoval 4-valcový motor o objeme 1,3 litra. Konečný výkon tejto motorizácie sa zastavil na 96 kW teda 130 konských silách a 240 Nm. V kombinácií so skvelým 7-stupňovým automatom a radením pod volantom vytvára Clio šoférsky zážitok.
3. Presné a tuhé riadenie
Presné a tuhé riadenie sú dva atribúty, ktoré hľadáme v športovo strihnutých verziách vozidiel. A tu boli oba, ba boli doplnené o skvelý podvozok s minimálnou nedotáčavosťou v zákrutách. Auto ste dokázali nasmerovať presne tam kam ste chceli a vďaka krátkemu rázvoru a chtíču blázniť sa, si s Cliom R.S. Line aj „zatancujete“.
4. Športový look
Mnoho výrobcov dotvára športový vzhľad umelými záslepkami výfukov, či prieduchov a nefunkčnými prvkami na karoséri. Clio R.S. Line je však iné! V zadnej časti ponúka pravú koncovku výfuku a v prednom nárazníku funkčné prieduchy pre odvod vzduchu.
5. Easy Link Infotainment
Priznám sa, spočiatku som bol ohľadne veľkého až 9,3 palcového displeja systému Easy Link trocha skeptický. Prišiel mi jednoducho priveľký. No opak je pravdou. Displej je ideálny ak radi bádate, pretože vďaka extra ploche dokážete pokryť väčšie spektrum rozhrania navigácie, čo je skvelé napríklad pri príprave na prichádzajúce zákruty.
Foto: Matúš Toráč a Samuel Zaťko