Toyota Hilux – terénna legenda v novom kabáte
Akčný pick-up píše svoju históriu od roku 1968. Dobyl Severný pól a Antarktídu, zvládol sopky na Islande a v roku 2019 vyhral slávnu Rely Dakar. Čím nás dokáže ešte prekvapiť?
Moderný vzhľad
Celá predná časť je prepracovaná. Stále vyzerá robustne, no technici z Toyoty nezabudli ani na štýl. Prednú aj zadnú časť dopĺňajú LED svetlomety, masívne oplastovanie v okolí blatníkov a 18-palcové zliatinové disky v troch farebných odtieňoch. Úžitkové zaťaženie korby je na úrovni 1 tony a ťažná kapacita na úrovni 3,5 tony a to v prípade všetkých typoch karosérie s pohonom všetkých 4 kolies.
Interiér kráča s dobou
Nová Toyota Hilux už nie je len o kvalitných terénnych vlastnostiach, ale aj o pohodlí a prémiovom či kvalitne spracovanom interiéri. Toyota sa drží svojho zaužívaného dizajnového jazyka, ktorý dobre poznáme. Stredovú časť v okolí infotainmentu, ktorý má mimochodom 8 palcov a obsahuje funkciu Android Auto či Apple Carplay, dopĺňajú lesklé plochy. Nesmie chýbať ani koža s moderným obkladom dverí a ambientným osvetlením v prednej a v zadnej časti.
Samotnou kapitolou je audiosystém JBL Premium s 9 reproduktormi, ktorý dopĺňa 800 W zosilňovač s 8 kanálmi.
Zvyšovanie objemu motora
Minulú generáciu terénnej legendy poháňal 2,4-litrový dieselový štvorvalec. Po novom sa pod kapotou nachádza 2,8-litrový naftový štvorvalec s výkonom 150 kW / 204 koní a 500 Nm krútiaceho momentu. Z 0 na 100 km/h sa rozbehne za rovných 10 sekúnd, čo je oproti predchodcovi zlepšenie o 2,8 sekundy. Spotreba má byť vraj 7,8 l/100 km, no je to metodika merania NEDC, tým pádom treba reálne rátať spotrebu okolo 10 l/100 km. Na výber je dvojica prevodoviek: manuálna alebo automatická, obe so 6 stupňami.
Pohodlný, no stále neuveriteľný v teréne
Ako si zachovať všetky svoje terénne vlastnosti tak, aby to nebolo na úkor pohodlia? Konštruktéri z Toyoty na to našli odpoveď. Základom Hiluxu je rámová konštrukcia, ktorá lepšie odoláva krútiacim silám pôsobiacich v teréne. Vyladené sú predné a zadné tlmiče, vylepšená konštrukcia listových pružín v zadnej časti a vynovený je elektrický posilňovač riadenia.
Začiatok predaja nového modelu Hilux začne vo východnej Európe v júli, v západnej Európe v októbri.
Zdroj: www.newsroom.toyota.eu