Tradícia Boxer motorov v 911
Porsche je charakteristické ikonickou siluetou 911-ky a Boxer motorom. Prečo zrovna zvolilo Porsche tento konštrukčný princíp motora?
Karl Friedrich Benz vynašiel v roku 1896 Boxer motor a pomenoval ho Contra-motor, kvôli svojim dvom protiľahlým valcom. V podstate sú valce mierne posunuté a ploché oproti obom stranám kľukového hriadeľa. Boxer motor je ľahký a plochý, čo z neho robí ideálny motor pre športové vozidlo.
Horizontálne uložené valce umožňujú mimoriadne nízku konštrukciu. Tým sa znižuje ťažisko. Čím nižšie je ťažisko, tým je vozidlo športovejšie a dynamickejšie. Taktiež sa teší vyšším otáčkam a má vďaka tejto konštrukcii priaznivejšiu spotrebu paliva (podobne ako pri motore do V).
V podstate je výroba boxerového motora drahšia, pretože pozostáva z viacerých častí ako radový motor. Boxer motor je vybavený dvomi blokmi motora s hlavami valcov, chladením alebo vstrekovaním. Boxer motor je obzvlášť vhodný na chladenie vzduchom, pretože bloky motora sú od seba vzdialené a môžu tak byť priamo vzduchom chladené.
Zdroj a Foto: Porsche Newsroom