Veľká Cena Slovenskej Republiky 2019
Ako ste mohli na našom Instagrame postrehnúť, minulý víkend sme sa zúčastnili najväčšieho motoršportového sviatku na Slovensku. Áno jubilejnej 10-tej Veľkej Ceny Slovenskej Republiky, na ktorej bolo aj tento rok naozaj na čo pozerať.
V upršané nedeľné ráno vypínam budík o 8:30 v nádeji, že ustál vytrvalý nočný dážď. Omyl. Výdatný dážď pokračoval, no aj napriek tomu sadám do auta a vyrážam smerom do Orechovej Potône. Pomaly prestáva pršať a začína vykúkať slnko. Vďaka Hyundai Slovensko nás čakali vo welcome office VIP vstupy, no taktiež aj správa, že ranná kvalifikácia je kvôli počasiu zrušená. Cestou do paddocku som rozmýšľal, že prečo keďže už svietilo slnko. Pohľad do paddocku odpovedal na všetky moje otázky, pretože v priestoroch paddocku bola asi 10 centimetrová súvislá vrstva vody, ktorú museli odčerpávať hasiči. Pýtam sa na podmienky na trati a dostávam odpoveď, že v niektorých zátačkách je vody až po kolená, takže trať, boxy a paddock sa sušili takmer celý deň.
Okolo 13:00 začala príprava na finálny závod, v ktorom štartovali kúsky ako napríklad Praga R1, Huracán SuperTrofeo, AMG GT3 a podobne. Taktiež tímy začali zohrievať slicky, no pre každý prípad boli poruke aj pneumatiky na mokrú trať.
O 14:10 sa začína Grid Walk. Počasie stále vyzeralo neisto, no trať už bola suchá. Opäť padlo pár kvapiek, ale takmer hneď po štarte začalo svietiť slnko, takže všetci si vydýchli, že zvolili správne pneumatiky.
Závod vyhral Miro Konôpka na prototype LMP2 s náskokom takmer 20 sekúnd pred druhým Marcinom Jedlinskim na Audi R8. Najväčším prekvapením bol však Štefan Rosina, ktorý na Mercedese AMG GT3 štartoval z posledného miesta, no počas 10-kolového preteku sa mu podarilo prebojovať na tretie miesto.
Veľká vďaka patrí Hyundai Slovensko, SlovakiaRing a Praga Cars.
Foto: Samuel Zaťko