Piaggio Vespa GTS SuperTech 300 hpe – ikona s najvýkonnejším motorom
Kultová Vespa s najvyšším modelom Vespa GTS SuperTech 300 dokazuje, že Vespa dokáže zaujať nie len svojím štýlom, ale aj potentným motorom a technologickou vyspelosťou. Ako jazdí top model a kedy sa oplatí priplatiť za výkonnejší motor?
To najlepšie, čo môžete dostať
Ikonický dizajn si taliansky výrobca Piaggo zachováva už desiatky rokov a konkrétne model Vespa GTS SuperTech 300 je špičkou rady GTS (Gran Turismo Sport) s veľkým podvozkom. Každodenný život vám odľahčí bezkľúčový systém na zamykanie riadidiel, odkladacieho priestoru a štartovanie motora.
Oproti ostaným modelom je vybavená exkluzívnym 4,3″ farebným TFT displejom, ktorý poskytuje ľahko čitateľné informácie o jazde a je možné ho prepojiť so smartfónom. Okrem toho je k dispozícii navigácia, ktorá je bezplatná po dobu 3 rokov od prvého použitia.
Najvýkonnejší motor, ktorý Vespu kedy poháňal
Najpodstatnejšou zmenou je zvýšený výkon jednovalca so zdvihovým objemom 278 cm3 na 23,8 koní a 26 Nm. Motor je kultivovaný, tichý a cítiť z neho silu aj pri vyšších rýchlostiach. Priemerná spotreba je udávaná výrobcom 3,3 litra na 100 km, ak sa krotíte na rozjazdoch v meste tak ju dosiahnete.
Najvýkonnejší motor oceníte ak vašu Vespu plánujete využiť aj mimo mesta alebo často využívate mestský obchvat, kedy je potrebné okamžite zrýchliť na 100 km/h a bezpečne sa pripojiť na diaľnicu. Maximálna konštrukčná rýchlosť je na úrovni 123 km/h.
Podvozok
Vespa GTS SuperTech 300 je v meste veľmi agilná vďaka malým 12-palcovým kolesám a krátkemu rázvoru. Veľmi rada a promtne mení smer a to je na prepletanie mestskou džunglou potrebné.
Teória hovorí, že malé kolesá majú nevýhodu, lebo sa zvýši citlivosť na nerovnosti. Je predsa logické, že menšie koleso viac vhupne do výmoľu ako to väčšie. Druhou nevýhodou je nižšia stabilita vo vyšších rýchlostiach ako 100 km/h. Realita? Osobne som výrazne nepociťoval ani nižší komfort a ani nižšiu stabilitu vo vyšších rýchlostiach. Za mňa sú malé kolesá úplne v poriadku a ten rozdiel oproti väčším kolesám nie je až tak veľký, aby som zvažoval inú značku. V jednoduchosti: dizajn víťazí.
Pohodlie a bezpečnosť
Sedlo je pohodlné a protišmykové, takže nemáte pocit, že sa pri nerovniastiach z neho zošmyknete. Odkladací priestor nájdete pri kolenách, pod sedlom a nechýba ani háčik na tašku. Na vašu bezpečnosť pri brzdení dbá protišmykový systém ABS a elektronická kontrola trakcie ASR, ktorá uškrtí výkon pri prudkom pridaní na prašnom povrchu a tým vás ochráni pred spadnutím. V skratke, nemusí sa báť dať do rúk skúter ani vašej nežnej polovičke.
➡️ NEPREHLIADNITE: Honda ADV350 – agilný mestský šprintér
Záver
Aj napriek vyššej cene 7 399 € je Vespa GTS SuperTech 300 veľmi žiadaný skúter kvôli nezameniteľnému dizajnu a štýlu. Vespu si kupujte aj ako prestíž a dizajnový kúsok. Zvýšený výkon má iba jednu nevýhodu – nestačí vám bežný B-čkový vodičák.
Technické údaje a konkurencia
Vespa GTS SuperTech 300 | Yamaha XMAX 300 | Kymco DT X360 350i ABS | |
Motor | Kvapalinou chladený, štvortaktný 1-valec, | Kvapalinou chladený, štvortaktný 1-valec, 4V | Kvapalinou chladený, štvortaktný 1-valec, 4V |
Zdvihový objem (cm3)/počet valcov | 278/1 | 292/1 | 321/1 |
Výkon motora (kW/k) | 17,5/23,8 pri 8 250 ot. | 20,6/28,1 pri 7 250 ot. | 21,0/28,6 pri 7 500 ot. |
Max. krútiaci moment (Nm) | 26 pri 5 250 ot. | 29.0 pri 5 750 ot. | 30 pri 5 750 ot. |
Kombinovaná spotreba l/100 km (test/výrobca) | 3,7/3,3 | -/3,0 | -/3,7 |
Prevodovka | CVT | CVT | CVT |
Výška sedadla mm | 790 | 795 | 800 |
Suchá/prevádzková hmotnosť (kg) | 163/ | 180/241 | 194/359 |
Objem palivovej nádrže (l) | 8,5 | 13 | 12,5 |
Brzdy vpredu | Jeden 220 mm kotúč | Jeden 267 mm kotúč | Jeden 260 mm kotúč |
Brzdy vzadu | Jeden 220 mm kotúč | Jeden 245 mm kotúč | Jeden 240 mm kotúč |
Cena verzie od (€) | 7 399 | 6 090 | 5 999 |