Volkswagen predstavil facelift Passatu – celosvetovo najúspešnejší model strednej triedy
S nemeckou automobilkou Volkswagen si spájame hlavne dva, dnes už legendárne modely. Sú to Volkswagen Golf a Volkswagen Passat. Vo výrobe je aktuálne siedma generácia modelu Golf a ôsma modelu Passat. Práve Passat sa po vyše štyroch rokoch dočkal faceliftu. Nie je žiadnym tajomstvom, že Passatu sa kvôli vyššej obľube modelov SUV nedarí úplne podľa predstáv. To však nič nemení na tom, že na jar prekoná bestseller značky hranicu 30 miliónov vyrobených kusov a tým sa stane celosvetovo najúspešnejším modelom strednej triedy. Je takmer isté, že túto hranicu už pokorí zdokonalený model.
Výrazných dizajnových zmien sme sa v prípade novinky nedočkali. Nový je tvar predného aj zadného nárazníka a po vzore Touaregu dominantný nápis PASSAT v zadnej časti auta. Zmenou prešla tiež grafika zadných svetiel.
Technologicky vyspel
Azda najväčšou novinkou v modernizovanom Passate je systém Travel Assist. V kombinácii s novým systémom IQ.DRIVE bude môcť modernizovaná „b-osmička“ jazdiť čiastočne autonómne, a to v širokom rozsahu rýchlostí (od 0 do 210 km/h). Ďalšou novinkou je tzv. kapacitný volant. Ten dokáže rozpoznať dotyk vodiča a tvorí interaktívne rozhranie k systémom ako Travel Assist. Premiéru v Passate má tiež systém Emergency Steering Assist, ktorý pri náhlych zmenách smeru zaisťuje vyššiu stabilitu pribrzďovaním príslušných kolies. Inovatívne IQ.LIGHT – LED-Matrix svetlá prebral nový Passat z modelu Touareg.
Po novom môže byť Passat na želanie permanentne online, pretože nové systémy infotainmentu sú sériovo vybavené integrovanou SIM-kartou. Zdokonalil sa tak streaming hudby, príjem internetového rádia, hlasové ovládanie rečou (s online podporou), neobmedzené využívanie internetových služieb „Volkswagen We“, ako aj preberanie nastavení vozidla z cloudu. Mobilný telefón sa bude môcť využívať aj na odomknutie či naštartovanie vozidla.
„Zelenší“ diesel
Pod kapotou nastali v princípe dve zmeny. Prvou je zvýšený dojazd modelu GTE na cca 55 km (podľa novej metodiky WLTP). Stalo sa tak vďaka trakčnej batérii so zväčšenou kapacitou z 9,9 na 13,0 kWh. GTE kombinuje benzínový motor 1.4 TSI (160 kW /218 k) a spomínaný elektromotor.
Verzia GTE
Druhou zmenou je nový motor 2.0 TDI Evo s výkonom 110 kW (150 k), ktorý má o 10 g/km nižšie emisie CO2 ako rovnako výkonný predchodca. Z naftových motorov sú v ešte ponuke 1.6 TDI s výkonom 88 kW /120 k a dva ďalšie 2.0 TDI s výkonmi 140 a 176 kW (190 a 240 k). V prípade benzínových motorov Passat ponúka tri agregáty – 1.5 TSI so 110 kW (150 k) a 2.0 TSI s výkonmi 140 a 200 kW (190 a 272 k). Všetky benzínové motorizácie sú už tiež vybavené filtrom pevných častíc.
Súčasťou modernizovaného Passatu naďalej zostáva aj kombi Alltrack so zvýšenou svetlou výškou (172 mm). Výstavnú premiéru bude mať nový Volkswagen Passat na ženevskom autosalóne. Na trh príde facelistová verzia v septembri tohto roku (na nemecký trh).
zdroj: vw.sk