Volkswagen Tiguan R-Line – zlatý stred
Tiguan R-Line výbava zaručuje športový look a 190 koňový benzín v kombinácii s pohonom všetkých kolies vás poteší pri jazde diaľnicou a nespevnených či šmykľavých povrchoch. Je ten výkon pre nabalenú rodinu dostačujúci a v čom má benzín oproti nafte navrch?
Športová elegancia Tiguan R-Line
Predný R-Line nárazník je športovejšie tvarovaný a kombinuje čiernu lesklú s ozdobnými detailmi v chróme. V zadnej časti sa taktiež nachádza nárazník s čiernymi a chrómovými detailmi, ktoré imitujú koncovky výfukov. Zadné LED svetlá majú zaujímavú grafiku, ktorá sa mení pri brzdení a nechýbajú ani efektnné dynamické smerovky. Výhodou striebornej farby je to, že zvýrazňuje pekné hrany na karosérii na ktorých sa láme svetlo. Preto ju často automobilky volia na výstavy a tiež na nej menej vidieť špina.
➡️ NEPREHLIADNITE: Test Kia Sportage HEV – ambiciózny rodák
Priestranný interiér
Látkové sedadlá so športovým vzorom majú dobré bočné vedenie a po bokoch sa nachádza príjemný materiál podobný alcantare. Osobne preferujem látkové sedadlá oproti koženným kvôli tomu, že sa na nich až tak nepotí, v lete nie sú horúce a v zime ani extrémne studené. Dverové obklady sú v oblasti lakťov mäkkčené a vizuálne ich skrášľuje kontrastné obšívanie. Na novom volante zmizli fyzické tlačidlá a nahradili ich dotykové plochy na ktoré si po čase rýchlo zvyknete. Redukovanie fyzických tlačidiel je trend väčšiny automobiliek a cieľom je dosiahnuť čistý dizajn.
Menší 8-palcový centrálny displej má oproti tomu väčšiemu dva otočné fyzické ovládače čo trochu neguje spomínaný prístup čistého dizajnu, ale funguje samozrejme v poriadku a podporuje aj bezdrôtový Apple Carplay. Pod centrálnym displejom sa nachádza panel klimatizácie, tiež bez fyzických tlačidiel, tak mikrovláknovú handričku určite majte po ruke. Ambientné osvetlenie je strohejšie, ale aspoň nepôsobí “prečačkane”. Ak si Tiguana nakonfigurujete bez panoramatickej strechy pribudnú vám odkladacie priestory napr. na slnečné okuliare umiestnené na strope.
Komfortná jazda
Komfortný podvozok veľmi dobre filtruje nerovnosti. 19-palcové disky s rozmerom 255/45 mi prídu na Tiguana tak akurát a ponúkajú dobrý komfort na nerovnostiach a športovú jazdu si tiež užijete. Automatické IQ.Light LED Matrix svetlomety s funkciou vyrezávania protiidúcich vozidiel je súčasťou príplatkového Technic paketu, ktorý by som určite odporúčal a zvyšujú pohodlie a bezpečnosť pri jazde. 4Motion poteší v horšom počasí a podvozok je možné nastaviť okrem štandardných režimov režim Sneh, Offroad a Offroad Expert, ktorý optimálne rozdeľuje výkon na kolesá.
Benzín či nafta?
190 koní je podľa mňa ideálnym kompromisom medzi ekonomikou a výkonom. 150 koňový benzín už pri naloženom aute cítite pri predbiehaní a 245 koňový benzín má už vyššiu obstarávaciu cenu. Porovnateľný naftový motor s výkonom 200 koní má o 3 000 eur vyššiu obstarávaciu cenu, no sľubuje až o 1,7 litra nižšiu spotrebu.
Ak by som sa osobne rozhodoval, zvolil by som benzínový motor kvôli trom dôvodom. Vyššia cena nafty oproti benzínu naznačuje nepriaznivý výhľad do budúcnosti pre naftu a s tým spojený budúci predaj, veď nechcete potom predávať auto s nízkou hodnotou. Druhým dôvodom je nižšia obstarávacia cena. Tretím dôvodom je tichší chod motora, ak ho držíte v nízkych otáčkach takmer ho nepočujete, čím sa zvyšuje akustický komfort. Benzínový motor je kultivovanejší, ide hladšie, rýchlo sa zohreje a nemusí sa dolievať AdBlue. Aj napriek tomu, že benzín ťahá až vo vyšších otáčkach a krútiaci moment je oproti nafte nižší, osobne preferujem benzín a ten iný nástup výkonu mi vyhovuje.
Záver
Tiguan vo výbave R-Line pôsobí moderne, športovo a uhladene. Je to zlatý stred, ktorý vás síce neprekvapí, ale ani nesklame a predstavuje ideálne rodinné vozidlo strednej triedy. Ak by vám priestor nestačil, stačí siahnuť po predĺženej verzií Allspace s väčším priestorom pre zadných pasažierov a väčším batožinovým priestorom.
Technické údaje a konkurencia
VW Tiguan 2,0 TFSI R-Line 4Motion DSG | Volkswagen Tiguan 2,0 TDI R-Line 4Motion DSG | KIA Sportage HEV | |
Motor/palivo | 2,0 / benzín | 2,0/ nafta | 1,6 T-GDI-HEV / benzín |
Zdvihový objem (m3)/počet valcov | 1984/4 | 1 968/4 | 1 598/4 |
Výkon motora (kW/k) | 140/190 | 147/200 | 169/230 |
Max. krútiaci moment (Nm) | 320 | 400 | 350 |
Prevodovka | Automatická 7-st. | Automatická 7-st. | Automatická 6-st. |
Spotreba výrobca/test (WLTP) | 8,2/ 8,5 | 6,5/ | 6,2/6,6 |
Prevádzková hmotnosť (kg) | 1710 | 1757 | 1682 |
Objem batožinového priestoru (L) | 615/1655 | 615/1655 | 587/ |
Maximálna rýchlosť (km/h) | 214 | 216 | 193 |
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h (s) | 7,4 | 7,5 | 8,2 |
Cena verzie od/testovaného modelu (€) | 42 790 / 49 570 | 45 490/ | 32 390/ |
Foto: Samuel Zaťko