Volkswagen Touareg R – nový člen rodiny R
Portfólio R modelov do teraz obsahovalo len dvojicu modelov. Medzi nich patrí Golf R a T-Roc R. Do tretice všetko dobré, a tak na scénu prichádza najväčší Volkswagen, ktorý bude mať premiéru už onedlho na ženevskom autosalóne.
Zmenil sa vôbec dizajn?
Veru, s použitím balíkov R-Line a Black Style pre klasický Touareg nevidím žiadne zmeny na R-ku. Najväčšími dizajnovými zmenami sú 20-palcové disky z ľahkej zliatiny a samozrejme nové logo R. K dispozícií sú aj 21 a 22-palcové disky kolies. Nový Touareg R sa nevyznačuje zmenami dizajnu, ale zmenou techniky. Zmenu naznačuje už nápisom v zadnej časti „eHYBRID“.
Nová technika
Volkswagen nejde v stopách konkurencie z Ingolstadtu použitím nadupaného dieslového motora. R-ko dostalo 3-litrový 6-valec TSI, ktorý ponúka 250 kW / 340 koní. Avšak dopomáha mu elektromotor s výkonom 100 kW / 136 konských síl. Tým pádom kombinovaný výkon sústavy je na úrovni 340 kW / 462 konských síl s krútiacim momentom 700 Nm. Tú istú pohonnú jednotku nájdeš aj v Porsche Cayenne E-Hybrid. Oproti doteraz najsilnejšiemu dieslovému agregátu V8 s výkonom 421 koní dostane R-ko o 41 koní naviac. Hybridnému pohonu je prispôsobený aj pohon všetkých štyroch kolies 4MOTION, ktorý dokáže presunúť 70 % výkonu na prednú nápravu a 80 % na zadnú nápravu. Dodám, že o radenie sa stará 8-stupňová prevodovka Tiptronic.
Prečo elektrika?
Emisné limity sú čím ďalej tým náročnejšie a automobilky sa snažia pracovať s tým čo majú. Tak ako sa výkon nahradil turbodúchadlom, tak sa objem nahradzuje elektromotor. V Touaregu pracuje batéria s kapacitou 14,1 kWh, ktorá je uložená pod batožinovým priestorom. Čisto na elektrický pohon sa novinka dokáže pohybovať až do rýchlosti 140 km/h, ktorý aktivujete po prepnutí jazdných režimov do E-MODE.
Čo nás najviac zaujalo?
Novinkou systému Travel Assist (spojenie adaptívneho tempomatu a systému udržiavania v jazdných pruhoch) je vyhrotenie až do rýchlosti 250 km/h, čiže na elektronicky obmedzenú maximálnu rýchlosť. Touareg má toľko sily, že dokáže potiahnuť až 3,5 tonový brzdený príves.
Oficiálne sa predstaví v Ženeve na autosalóne a na trhu ho môžeme očakávať v druhej polovici roka 2020.
Zdroj: www.volkswagen-newsroom.com