Dánska automobilka, ktorá produkuje výkonné športové autá predstavila nový model TSR-S založený na okruhovom špeciáli TSR.
Zenvo TSR-S
Pohon zabezpečuje motor, ktorý si Zenvo vyvíjalo samo. Konkrétne ide o dvakrát preplňovanú vysokootáčkovú V-osmičku s objemom 5.8 litra. Maximálny výkon je na úrovni 877 kW (1192 koní). Akcelerácia z pokoja na 100 km/h zaberie 2.8 sekundy respektíve 6.8 sekundy pri akcelerácií z 0-200 km/h.Maximálna rýchlosť je elektronicky obmedzená na 325 km/h.
Zadné aktívne krídlo môže slúžiť ako aerodynamická brzdaalebo na stabilizáciu auta v zatáčkach, čím je možné zvýšiť prejazdovú rýchlosť zatáčky. Zaujímavosťou tohto krídla je fakt, že zdvihne vždy opačnú stranu krídla, ako na ktorú je zatočený volant čo zapríčiňuje, že auto je do zatáčky doslova vťahované. Predný splitter je navrhnutý tak, aby rovnomerne rozložil prítlak prednej časti. Predný nárazník má zas za úlohu priviesť vzduch ku chladičom no zároveň aj obmedziť prúdenie vzduchu pod autom a obmedziť tak vztlak. Samozrejme vzduch sa pod auto dostane vždy takže zadný difúzor má za úlohu tento vzduch čo najefektívnejšie odstrániť.
Zenvo má ,,dve prevodovky v jednej“. 7-rýchlostná prevodovkamá dva režimy: Road a Track. V režime Track má prevodovka podľa Zenva až priam brutálne mechanické zmeny prevodového stupňa. Malo by ísť pravdepodobne o najrýchlejšiu prevodovku vôbec. Naopak v režime Road dochádza k zmene prevodového stupňa elektronicky a vďaka množstvu senzorov je prevodovka vraj vhodná na relaxujúcu každodennú jazdu. Prevodovka vo svojom vnútri ukrýva špirálové prevody, ktoré sú vyvinuté priamo firmou Zenvo.
Všetky zbytočnosti z interiéru ako napríklad rádio, navigácia, klimatizácia a elektrické ovládanie sedadiel boli odstránené. Ale ak klient bude niečo z toho chcieť Zenvo mu to samozrejme domontuje. Vyhotovenie interiéru vychádzalo zo závodných áut.Karbónové škrupinové sedačky sú čalúnené špeciálnou 3D tkaninou, ktorá odvádza teplo od vodiča. O vašu bezpečnosť sa postarajú 6-bodové bezpečnostné pásy. Centrálny displej zobrazuje iba najpotrebnejšie informácie.
Viac fotografií interiéru zatiaľ nebolo zverejnených. Na priloženom videu je možné vidieť ako pracuje aktívne krídlo (v minúte 1:15).
By Samuel Zaťko
Zdroj: Zenvo, TopGear