Najvýkonnejší model anglickej luxusnej značky Land Rover dostal malý refresh. Na prvý pohľad je jasné, kde nabral veľkú časť inšpirácie v oblasti exteriéru, ale prichádza aj s veľkou novinkou, ktorou je technológia plug-in hybrid.
2018 Range Rover Sport
Po dizajnovej stránke sú zmeny skutočne minimálne. Nová predná maska či LED svetlá z Velaru so 142 samostatnými LED-kami dodávajú autu omnoho modernejši a sebavedomejší vzhľad. Vzadu zase prepracovaný nárazník s difúzorom a zabudovanými koncovkami výfuku podtrhuje, že sa jedná o model Sport.
Uvedenie plug-in hybrid modelu na trh je prvým krokom k splneniu sľubu, že všetky modely značiek Jaguar a Land Rover budú do roku 2020 ponúkaťelektrickú variantu. O pohon PHEV (plug-in hybrid electric vehicle) sa stará 2.0-litrový benzínový motor s výkonom 221 kW (300 koní) spolu s elektromotorom o výkone 85 kW (116 koní).
Kombinovaný výkon tak predstavuje 306 kW (416 koní), čo je celkom slušná hodnota. Z 0 na 100 km/h zrýchli za 6,7 sekundy a maximálna rýchlosť je 220 km/h. Na jedno nabitie dokáže prejsť až 51 čisto elektrických kilometrov.
Najvýkonnejšia verzia Range Roveru Sport, teda verzia SVR, ponúka až 575 koní, ktoré auto vyženú na 100 km/h za 4,5 sekundy. Odlišuje sa okrem výkonu aj omnoho agresívnejším dizajnom, masívnejším predným i zadným nárazníkom či interiérom so športovými sedadlami a doplnkami.
V interiéri sa udiali azda najzásadnejšie zmeny oproti staršej verzii. Modelový rad 2018 dostal úplne nové technológie taktiež prebraté z Velaru. Na prístrojovej doske v strede sa nachádza dotyková obrazovka na ovládanie infotainmentu a nastavení vozidla. Digitálne budíky sú štandardom už niekoľko rokov.
Na stredovom paneli je ďalšia dotyková obrazovka, tentoraz na ovládanie klimatizácie, sedadiel či podvozku. Po novom je možné niektoré funkcie ovládať aj gestami.
Facelift Range Roveru Sport rozhodne prospel. Vyzerá modernejšie a dospelejšie a predznamenáva tiež príchod vynovenej vlajkovej lode – modelu Range Rover.
Páčil by sa ti takýto Range Rover v tvojej garáži?
By Dávid Žuffa
Zdroj: Land Rover