TOP 5: Mercedes-Benz GLC 300de – čo nás očarilo?
V dnešnej dobe sa na nás valia z každej strany informácie o elektrifikácii a ekológií v automotive sektore. Preto sme sa rozhodli v spolupráci s Motor-Car Nitra nájsť 5 zaujímavých vecí na Plug-In hybridnej verzii Mercedes-Benz 300de, ktoré by vás mohli presvedčiť o kúpe hybridného pohonu.
Top 1 – spotreba GLC 300de
Na prvom mieste je určite spotreba. Vďaka elektromotoru a batérii klesá priemerná spotreba na úroveň od 2 do 3-litrov na 100 km. Prekvapivo nízka spotreba je i v prípade dynamickej jazdy, kedy sme dosahovali hodnoty 5-6 litrov na 100 km. Výhodou Mercedes-Benz GLC 300de je jeho elektrický dojazd na úrovni 45 reálnych elektrických km. Ak sa vám batéria vybije, nemusíte stresovať, nakoľko máte stále k dispozícii výkonný naftový 4-valec.
Top 2 – pohonná sústava
S naftovým štvorvalcom a celkovo s pohonom GLC 300de súvisí druhý skvelý bod, ktorým je príjemná dynamika. Kombinovaný výkon sústavy modelu Mercedes-Benz GLC 300de je 235 kW teda 306 konských síl a až 700 Nm krútiaceho momentu. GLC-ečka má síce hmotnosť cez 2 tony, no tú skoro vôbec necítiť. Zrýchlenie z 0-100 km za 6,2 sekundy jasne dokazuje že GLC 300de nie je žiaden slimák.
Top 3 – naftový agregát
Spomínal som, že ak sa vám náhodou vybije batéria, nemusíte sa báť. Pod kapotou máte stále 2-litrový naftový štvorvalec s výkonom 143 kW teda 194 koní a krútiacim momentom 400 Nm. Zatiaľ čo konkurencia ponúka zväčša kombináciu benzínového motora a elektriky, Mercedes-Benz ponúka benzín aj naftu. Osobne sa mi veľmi páči toto riešenie, nakoľko pri presunoch mimo mesta využívate silu a úsporný chod dieselového agregátu a v meste čistú elektriku.
Top 4 – komfort, komfort, komfort!
Komfort je na výnimočnej úrovni v prípade Mercedes-Benz GLC 300de. Podvozok príjemne hltal priečne nerovnosti a dokonca i jazda na nespevnenom povrchu bola veľmi príjemná. Odhlučnenie vozidla je priam perfektné, či už je to odhlučnenie motora, prevodovky alebo eliminácia aerodynamického šumu. V kokpite GLC 300de sa jednoducho cítite veľmi príjemne aj na dlhších trasách.
Top 5 – versatilita GLC 300de
To že Plug-in hybridné vozidlá sú skvelé v meste, neznamená, že nebudú excelovať i mimo neho. Vďaka vyššej svetlej výške modelu Mercedes-Benz GLC 300de a skvelému pohonu oboch náprav 4MATIC sa nemusíte báť lesných cestičiek či zimného výjazdu na chatu. 4MATIC vás v ťažkých situáciách podrží a nenechá vás v štichu. Pri prejazde menšími prekážkami poteší krátky zadný previs karoséria a dostačujúca svetlá výška.
➡️NEPREHLIADNITE: Top 5-Renault Clio R.S. Line
Bonus – dizajn
Dizajn je možno subjektívna záležitosť, no musel som ju zaradiť na tento zoznam. Mercedes-Benz GLC 300de sa totiž oproti klasickým motorizáciam až tak neodlišuje. V exteriéri je to stále známa tvár s nabíjacím portom na zadnom nárazdníku a plaketkami EQ Power. Interiér je totožný so spaľovacími verziami GLC. Z pohľadu zákazníka sa tak nemusím zaoberať dizajnovými zmenami elektrifikovaných verzií a pri výbere motorizácie nemusím myslieť na tento malý detail.
Tak čo, presvedčil vás výber Top 5 vecí Mercedes-Benz GLC 300de? Vedeli by ste si predstaviť obmenu vášho aktuálneho vozového parku? Odpovede čakáme v komentároch pod článkom alebo nám napíšte na našich sociálnych sieťach.
Technická špecifikácia-klasika
BMW X3 30e | Volvo XC 60 T6 | ||
Motor/palivo | 300de/nafta | 30e /benzín | T6 /benzín |
Zdvihový objem (m3)/počet valcov | 1950/4 | 1998/4 | 1969/4 |
Výkon motora (kW/k) | 143/194 | 135/184 | 143/194 |
Výkon sústavy | 225/306 | 215/292 | 235/320 |
Max. krútiaci moment motor/sústava (Nm) | 400/700 | 300/420 | 300/400 |
Prevodovka | 9G-TRONIC | Automatická 8 st. | Automatická 8 st. |
Spotreba výrobca/test (WLTP) | 1,7/2,7 | 2,2 | 2,4 |
Prevádzková hmotnosť (kg) | 2 125 | 2 065 | 2002 |
Objem batožinového priestoru (L) | 395 | 450 | 505 |
Maximálna rýchlosť (km/h) | 230 | 210 | 230 |
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h (s) | 6,2 | 6,1 | 5,9 |
Cena verzie od/testovaného modelu (€) | 60 792/74 802 | 60 544 | 62 000 |
Text: Matúš Toráč
Foto:Matúš Toráč