4-dverové Audi TT Sportback Concept
Audi TT oslavuje tento rok 20-te výročie a zároveň prichádza s informáciou, že plánuje rozšíriť do 2 rokov svoju TT rodinu o ďalší model. Doposiaľ sme o TT-čku počuli iba, ako o malom športovom coupé. Tentokrát sa o novej v poradí 4-tej generácii hovorí, ako o praktickejšom a prepracovanejšom štvordverovom Sportbacku.
Realizácia
Pred štyrmi rokmi ( v roku 2014), nemecká automobilka predstavila na parížskom autosalóne myšlienku štvordverového konceptu TT Sportback. Plány na zrealizovanie tohto modelu sa bohužiaľ nikdy nepodarilo dosiahnuť z niekoľkých dôvodov. Okrem toho, že dopyt zákazníkov bol slabý, hlavným dôvodom pozastavenia plánov bol emisný škandál VW Group nazývaný Dieselgate, ktorý vypukol v roku 2015. Táto situácia si vyžiadala potrebné úspory nákladov a preto automobilku prinútilo pozastaviť mnoho rozpracovaných projektov. Po štyroch rokoch od aféry chce Audi priniesť život rozpracovanému projektu štvordverového TT Sportback.
Podvozok
Ako bude vyzerať finálna štvrtá generácia TT, žiaľ ešte nie je úplne jasné. Nezabúdajte, že sa stále pozeráte na koncept predstavený v roku 2014 na parížskom autosalóne. Očakáva sa, že celkové proporcie zostanú blízko k pôvodnému konceptu TT Sportback. Nová štvordverová verzia by mala byť postavená na modulárnej platforme MQB, ktorá je základom súčasného TT 3-tej generácie. Karoséria bude o 290mm dlhšia, ako dnešné coupé, taktiež jej pribudne 60mm na šírke a 120mm k rázvoru.
Interiér
Po otvorení bezrámových dverí zistíte, že interiér je vyzdvihnutý z modelu TT coupé hlavne v prednej časti. Za volantom číha virtual cockpit v podaní 12,3″ palcového displeja, ktorý zlúči dve funkcie (navigáciu a tachometer) na jednu obrazovku. V zadnej časti pribudli dve samostatné sedadlá rozdelené lakťovou opierkou, ktoré možno sklopiť pre zväčšenie batožinového priestoru.
Pohon
Pod kapotou konceptu TT Sportback by sa mal ukrývať 2 litrový preplňovaný turbo benzínový 4 valec s výkonom 294kW (400ps) a 450 Nm, ktorý poháňa všetky štyri kolesá prostredníctvom 7 stupňovej prevodovky s dvojitou spojkou S-tronic. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h trvá 3,9 sekundy. Okrem štandardného benzínového motora je dosť pravdepodobné, že svoju ponuku motorov rozšíri aj o plug-in hybrid a plne elektrickú verziu.
Zdroj: autoexpress.com, netcarshow.com