TEST: BMW X6 M50i – 2-tonová raketa
Nová generácia úspešného modelu X6 vo verzii M50i uzatvára medzeru v ponuke medzi bežnou X6 a X6M. Ako sa správa M50i pri športovej jazde a aké highlighty by sme vypichli? V teste sa zameriam na 3 oblasti:
- Dizajn
- Jazdné vlastnosti
- Vychytávky a dojmy
1. Dizajn – extravagantný a luxusný
Exteriér: Začal by som od najväčšieho highlightu a to podsvietenou mriežkou chladiča tzv. „Iconic Glow“. Podľa mňa výborný krok od BMW vďaka, ktorému sa X6 vie odlíšiť od ostatných značiek. Výduchy v zadných blatníkov sú iba dizajnovým elementom a škoda, že nie sú funkčné. Zadnej časti vozidla dominujú široké „ramená“ a zadné LED svetlomety v tvare písmena L.
Interiér: Na novú grafiku virtuálneho kokpitu som si okamžite zvykol a popravde mi vôbec nevadilo, že otáčky stúpajú do opačného smeru. Volič prevodovky je dizajnérskym kúskom a je robený v spolupráci so Swarovski. V kombinácii s obkladmi z uhlíkových vlákien a ambientným osvetlením sa z novej X6 vystupuje len ťažko.
2. Jazdné vlastnosti
4,4 litrový 8-valec pod kapotou ťa doslova katapultuje. Pri výkone 530 koní a 750 Nm sa niet ani čomu čudovať. DSC OFF a zákruty? Žiaden problém. S X6 M50i podčiarkuje krédo „Radosť z jazdy“ a dokáže zahanbiť viacero menších a hlavne ľahších športových vozidiel. Za pretáčavosť môžeme poďakovať sériovo dodávanému mechanickému samosvoru. Čo by som si viac prial je väčší feedback od volantu, ale to príde možno až v skutočnom M-ku – X6M.
Vypichol by som aktívne stabilizátory, ktoré redukujú náklony a držia vozidlo stabilne aj pri prudkých zmenách smeru. To znamená, že sa vozidlo aktívne nakláňa do vnútra zákrut a zbytočne ho pri výjazde nerozhojdá. Výbornej stabilite vozidla vďačí aj natáčanie zadných kolies.
3. Vychytávky a dojmy
Šikovná vychytávka pre menej zdatných vodičov je automatické zatáčanie volantu pri cúvaní až do 50 m. Vozidlo si pamätá posledných 50 m jazdy smerom vpred a pri zaradení spiatočky vozidlo zacúva presne po tej istej trase. V prípade zmeny okolia dokáže BMW automaticky zabrzdiť a tým pádom zabrániť kolízii.
Výfukový systém M-Sport s ovládateľnou klapkou patrí do štandardnej výbavy vo verzii M50i. Zvuk z výfukov je naozaj pekný, len škoda, že ho v kabíne tak málo počuť. Dvojité sklá a tlmiace materiály síce pomáhajú redukovať hluk z vetra, ale žiaľ tlmia aj zvuk motora. Bavorčania sa preto rozhodli zvýšiť zvuk motora cez reproduktory pomocou umelého ozvučenia, ktoré v skutku znelo celkom reálne. Zvuk môžeš nájsť na našom instagrame v uložených príbehoch. Pri náhlom pustení plynu počuť odfúknutie turba.
K využiteľným vychytávkam patria napríklad držiaky na nápoje v stredovej konzole s funkciou chladenia a ohrievania.
Záver a konkurencia
Čo ponúkne skutočné M-ko-X6M? Popravde som veľmi zvedavý, lebo už X6 M50i ponúka toho fakt veľmi veľa. Ultra luxus, výkonný motor a výborné jazdné vlastnosti. Ak porovnám jazdné vlastnosti X6 s Cayenne Coupé tak BMW sa veľmi priblížilo Porsche. Pri športovej jazde v Porsche som o trochu viac cítil čo sa s vozidlom práve deje a viac som počul zvuk motora. Aj napriek tomu som si jazdu v X6 M50i veľmi užil a ten dizajn, ktorý X6 ponúka je naozaj výnimočný.
Základná cena verzie M50i začína od 98 500 eur a cena testovaného modelu sa vyšplahala na 126 377 eur.
Text: Martin Matušek
Foto: Samuel Zaťko, @_niquick