Honda Civic Type R – facelift s dvomi verziami
Azda najostrejší hot-hatch dnešnej doby s najagresívnejším dizajnom prešiel veľmi jemnou omladzovacou kúrou. Rovno predstavil limitovanú edíciu a športový balík.
Čím je facelift iný?
Facelift ostrej Hondy dostal prepracovanejší predný nárazník s upravenými LED prednými svetlometmi. Väčší otvor predného nárazníka o 13% spôsobuje znižovanie teploty chladiacej kvapaliny až o 10 stupňov pri náročných vysokých okruhových tempách. Upravené je taktiež aj pruženie adaptívnych tlmičov a riadenie kvôli lepšej stabilite vozidla na rôznych povrchoch. Interiér obohacuje Alcantara a nový systém aktívneho ovládania zvuku motora, ktorý pracuje cez reproduktory. Dodám, že strojovňa sa nemení. Pod kapotou stále pracuje 2-litrový benzínový motor s výkonom 320 koní a 400 Nm krútiaceho momentu. Stovku zvládne za 5,7 sekundy.
Formálnejšia Sport Line verzia
Prvú verziu poznáme pod názvom Sport Line. Od klasického Type R sa odlišuje zadným spoilerom, ktorý je menší a konzervatívnejší. Výbava je pre milovníkov ostrých hot-hatch, ktorí na seba nechcú upútať agresívnym dizajnom. Verziu Sport Line poznáme aj podľa šedej línie, ktorá sa tiahne pozdĺž dolného okraja vozidla. Typickým znakom tejto verzie sú 19-palcové šedé disky obuté do pneumatík Michelin Pilot Sport 4S s mäkšou bočnou stenou.
Agresívna 100-kusová limitka
V počte druhou verziou je limitovaná edícia modelu Type R, ktorú Honda označuje za najextrémnejší Type R vôbec. Na európsky trh sa dostane len 100 exemplárov. Limitka obsahuje 20-palcové kované disky kolies z ľahkej zliatiny obuté do plášťov Michelin Cup 2, ktoré sú upečené pre najvyššie okruhové záťaže. Ako zviditeľniť práve 100 kusov, ktoré len tak ľahko neuvidíte? Exkluzívna žltá farba Sunlight Yellow má za následok jedinečný vzhľad. Limitka je oproti klasickému Type R ľahšia o 47 kg.
Systém Honda LogR
Reč je o novom systéme, ktorý zaznamenáva dáta z vozidla. Systém kombinuje palubný počítač, senzory a aplikáciu smartfónu. Spoluprácou monitorujú a zaznamenávajú výkonnostné parametre. Systém LogR zaznamenáva časy okruhov, kontroluje teplotu kvapalín, sleduje funkcie vozidla v reálnom čase vrátane polohy, prevodového stupňa či štýlu jazdy. Dokáže zlepšovať rýchlosť jazdy, čas kôl, upresniť brzdné body na trati či spresniť radenie prevodových stupňov pomocou informácií na displeji.
Verzia Sport Line začne cenovkou 41 490 eur. Klasický Type R stojí necelých 42 000 eur a cenovku najextrémnejšieho Type R v 100-kusovej limitovanej edícií žiaľ nepoznáme.
Zdroj: www.hondanews.eu