DLHODOBÝ TEST: Hyundai Tucson N Line – športovec na každý deň!
Hyundai Tucson je veľmi populárna voľba pre ľudí hľadajúcich stredne veľké a cenovo dostupné SUV. Práve takáto myšlienka nás viedla k osloveniu automobilky Hyundai o zapožičanie modelu Tucson na dlhodobý test. Nakoľko sme mladí, vybrali sme si ostrejšie prevedenie N Line.
Priestrannosť a využiteľnosť v praxi
S Hyundai Tucson sme absolvovali výpravu na GP Ice Race, foto-report nájete TU, v rakúskom Zell am See. Čo sa týka priestoru na komfortné cestovanie, nemožno Tucsonu vytknúť ani Ň. Cestovali sme vo štvorici, pričom každý z nás mal malý kufor, batoh a svoju foto výbavu, čo sme bez problémov zmestili do kufra vozidla. Interiér Hyundai Tucson ponúka veľké množstvo odkladacích priestorov či už sú to boxy vo dverách alebo priestory v stredovom tuneli.
Motor a dynamika jazdy
Testovačku sme mali osadenú 2-litrovým dieselovým motorom s výkonom 136 kW (185 koní) v kombinácií s 8-stupňovou automatickou prevodovkou. Čo musím naozaj vyzdvihnúť je spôsob chodu prevodovky v porovnaní s konkurenciou. Automat reagoval promptne na plynový pedál a zároveň zbytočne nepodraďoval na koniec otáčkového spektra daného prevodu. Pri jemnej akcelerácií sa elegantne oprel o krútiaci moment 400 Nm.
Dlhodobá spotreba sa nám zastavila pod hranicou 8 litrov na 100 km, čo je veľa. Na obhajobu Tucsonu treba povedať, že toto zahŕňa enormné množstvo diaľničnej jazdy v kombinácií s množstvom fotení a krátkych jázd so studeným motorom. Keď sme však Tucson vzali na náš testovací okruh, dosiahli sme krásnu kombinovanú spotrebu 6,9 litra na 100 km.
Podvozkové spracovanie Tucsona N Line je skvelé, či už na dynamickú jazdu alebo dlhé cestovanie. Tucson určite nie je žiaden tvrdý „offroaďák“, no prejazd poľnou cestou k víkendovej chate mu vôbec nezaškodí a bude vám na nej asistovať nová štvorkolka H-Trac.
Pohon všetkých kolies H-Trac
Predošlá generácia modelu Tucson bola osadená pohonom typu AWD, no s príchodom faceliftu prešla automobilka na typ pohonu H-Trac (H-Hyundai a Trac-Traction). Prvý raz bola táto technológia využitá vo vlajkovej lodi Genesis. Podstata celého systému je, že počas bežnej jazdy má Tucson poháňané aj predné aj zadné kolesá. Pomer prerozdelenia výkonu na jednotlivé nápravy sa líši od zvoleného jazdného režimu či podmienok, v ktorých sa zrovna vozidlo nachádza.
Priestor na zlepšenie
Napriek tomu, že Tucson je blízko dokonalosti, našli sme pár miest, kde by predsa mohlo prísť k zlepšeniu. Prvou je mnou často kritizovaný Lane Assist. Monitorovanie jazdných pruhov fungovalo skvelo, no keď sme vytvorili modelovú situáciu, kedy šofér zaspal za volantom, boli sme sklamaní. Tucson poskytne dve upozornenia. Prvé, aby vodič chytil späť volant a druhé o tom, že z dôvodu neaktivity vodiča sa systém dočasne deaktivuje. Skutočne tak aj spraví, no na nešťastie, nezačne ani brzdiť a ani nezapne výstražné smerovky.
Kamerový systém je ďalšou slabinou Tucsonu. Za denného svetla funguje 360-stupňová kamera vynikajúco, no so zhoršenými svetelnými podmienkami sa rozlíšenie značne zhorší a 360-stupňový náhľad je takmer nepoužiteľný.
Osobné ohodnotenie, cena a alternatívy
Kto ma pozná vie, že na Hyudai Tucson nedám dopustiť. Má svoje nedostatky, no každý sa dá odstrániť s príchodom modernizácie. Osobne si neviem predstaviť lepšej kúpy ako je Hyundai Tucson N Line. Altarnetívou môže byť Škoda Karoq Sportline alebo Volkswagen Tiguan, ktoré však neponúkajú to, čo Hyundai v cene do 38 000 euro. Myslím si, že ak nie ste srdcom spojený s koncernom Volkswagen, kúpu Hyundai Tucson N Line určite nebudete ľutovať.
Technická špecifikácia
Motor/palivo | 2,0 CRDi /Nafta |
---|---|
Zdvihový objem (m3)/počet valcov | 1 995/4 |
Výkon motora (kW/k) | 136/185 |
Max. krútiaci moment (Nm) | 400 |
Prevodovka | Automatická 8 st. |
Spotreba výrobca/test (WLTP) | 6,8/6,9 |
Prevádzková hmotnosť (kg) | 1 496 |
Objem batožinového priestoru (L) | 488 |
Maximálna rýchlosť (km/h) | 209 |
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h (s) | 9,5 |
Cena verzie od/testovaného modelu (€) | 32 440/37 630 |
Foto: Matúš Toráč