Počas zimnej dovolenky na Hawaii som odskúšal skutočnú Ameriku a to s osemvalcovým 5.0 l Mustangom.
TEST: Ford Mustang V8 GT
V skratke: 435 koní — 4.8 s na 100 kmh — maximálka 250 kmh
Krásny zvuk V8-čky, veľa výkonu, samosvor a driftíky v každej zákrute. Celkovú váhu 1653 kg cítiť hlavne pri prudkých manévroch, ale to predsa k muscle cars patrí.
Interiér nepôsobil lacno, ale ani extra prémiovo ako sme zvyknutí u nemeckých konkurentov. Pochválil by som 8″ farebný displej, ktorý je prehľadný a funkčný a to je podstatné.
Po obchvate a po dodržaní maximálnej rýchlosti som sa dostal na 8 litrov na 100 km. Kombinovaná podľa papierov 12,8 l na 100 km.
Takéto detailíky ma vždy vedia dostať, všimni si toho koňa, ktorý sa rozsvieti pri odomknutí auta.
Keď som jazdil s vypnutou klímou tak od motora išlo extrémne teplo, že jazdenie bez klímy (aj s otvorenou strechou) bolo prakticky nemožné. Je možné, že sa jednalo len o chybný kus.
Funkcia Line Lock a samosvorný diferenciál ti s radosťou a ľahkosťou vyčaruje takýto kúdol dymu 🙂
Pozor pre potencionálnych kupcov. Americká verzia sa odlišuje od európskej. Predná kapota nie je pre Európu taká masívna, ledky niesú červené, ale číre. Viac rozdielov tu:
Tento gtčkový poník bez strechy sa dá kúpiť od 51.000 Eur. Za málo peňazí veľa muziky.