TEST: Honda Monkey [2022] – odburávač stresu
Vravia o tebe, že si večné dieťa? Alebo pre seba hľadáš dopravný prostriedok vhodný do mesta, s ktorým sa navyše budeš tešiť chodiť do práce? Potom venuj pozornosť nášmu testu retro minibajku Honda Monkey 125.
Neprehliadnuteľný dizajn
Honda sa v roku 2018 vrátila k výrobe motocykla série Z charakteristického minimalistickou konštrukciou a tučnými pneumatikami, ktorý zožal obrovský úspech najmä v šesťdesiatych a sedemdesiatych rokoch minulého storočia. Na trh sa Honda Monkey tentokrát vracia v modernom a kvalitnom šate priťahujúcom nielen usmiate pohľady okoloidúcich chodcov a automobilistov, ale aj obdiv a zvedavosť ostatných motocyklistov.
Honda Monkey dostal tentokrát zväčšené 12-palcové disky kolies s tradičnými tučnými pneumatikami s blokovým dezénom, neprehliadnuteľné je veľmi kvalitné spracovanie a množstvo chrómových prvkov zvyšujúce celkový ráz stroja. Na pravej strane sa nachádza elegantný výfuk nápadne pripomínajúci stočený opičí chvostík, po ľavej strane je možné nájsť servisnú priehradku s uzamykateľným krytom vo farbe, a vzadu nenápadný uzamykateľný zámok na prilbu. Čerešničkou na torte sú full LED svetlomety ako vpredu tak aj vzadu.
V jednoduchosti je krása
Ovládacie prvky a „budíky“ obsahujú len to najpodstatnejšie – rýchlosť, stav paliva a počítadlo prejdenej vzdialenosti. Niekomu možno bude chýbať otáčkomer, ja by som však ocenil digitálne hodiny. Možno však chýbajú preto, aby jazdec zabudol na stres a naopak si užíval jazdu na tomto mestskom šidle.
Dojmy a pocity z jazdy
Úsmev a okamžité zabudnutie na každodenné starosti. To vyčarí Monkey už pri prvom pohľade naň a umocní to ešte tým, keď ťa pri naštartovaní pozdraví žmurknutím na displeji. Na prvý pohľad si človek možno pomyslí, že sa jedná o hračku, ale pri bližšom skúmaní niet pochýb, že ide o poctivý stroj.
Jednomiestny motocykel
Sedadlo je nadmieru komfortné a tým, že je dostatočne dlhé, si svoj posed nájde aj vyšší jazdec. Spolujazdca však na výlet neber, pretože sa jedná o jednomiestny motocykel. Výhľad zo zrkadiel môže byť pri nosení vypchatej motorkárskej bundy obmedzený, preto sa pri myšičkách mestom radšej poriadne obzri.
➡️ NEPREHLIADNITE: Kawasaki Z650RS 2022 – štýlový retro naháč
Iba 1,5 litra na 100 km
Motor je tichý a dobre odladený, po chuti sú mu skôr nižšie otáčky ako vytáčanie do obmedzovača. Prevody sú prispôsobené dobrému ťahu motora odspodu. Výkon neurazí, na motocykel s hmotnosťou 104 kilogramov je dostatočný. Spotreba je aj vďaka technológii PGM-FI, teda počítačom riadenému vstrekovaniu paliva, a manuálnej prevodovke na veľmi príjemnej hodnote okolo 1,5 litra na 100 kilometrov.
Jeho revírom je mesto
Honda Monkey je ako stavaná na brázdenie mestom, jazda po diaľnici je však vhodná skôr iba v nutnom prípade. Podvozok spolu s hrubými pneumatikami výborne filtruje nerovnosti na ceste a motorka sa správa pevne a stabilne. V kritických situáciách sa môžeš spoľahnúť na ABS na prednej brzde spolu s ochranou proti nadvihnutiu zadného kolesa IMU. Brzdy sú citlivé, a mokrú viaclamelovú spojku možno ovládať doslova malíčkom.
Zhrnutie
Honda Monkey 125 je funky motorka ako stvorená do mesta, ktorá sa ti okrem vyčarenia každodenného úsmevu na tvári odvďačí aj príjemnými prevádzkovými nákladmi. Ak by si ju aj napriek alarmu mal obavy nechať v noci na ulici, vďaka jej rozmerom a polomeru otáčania 1,9 metra si ju doslova môžeš zobrať výťahom do pivnice alebo na balkón. Pri dokúpení zadného nosiča a nejakého malého kufra sa z tejto motorky stane ideálny prostriedok na dochádzanie do práce.
Technické údaje a konkurencia
Honda 125 Monkey | Brixton Crossfire 125 XS | Benelli TNT125 | |
Motor | Vzduchom chladený, štvortaktný 1-valec, 2V | Vzduchom chladený, štvortaktný 1-valec | Vzduchom chladený, štvortaktný 1-valec, 4V |
Zdvihový objem (cm3)/počet valcov | 124/1 | 125/1 | 124,8/1 |
Výkon motora (kW/k) | 6,9/9,4 pri 6 750 ot. | 8,2/11,2 pri 8 500 ot. | 8,2/11,2 pri 9 000 ot. |
Max. krútiaci moment (Nm) | 11 pri 5 500 ot. | 9,6 pri 6 500 ot. | 9,6 pri 7 000 ot. |
Kombinovaná spotreba l/100 km (test/výrobca) | -/1,5 | -/2,4 | /2,1 |
Prevodovka | 5-stupňová | 5-stupňová | 5-stupňová |
Výška sedadla mm | 775 | 760 | 780 mm |
Suchá/prevádzková hmotnosť (kg) | 104/209 | 111/281 | 116/285 |
Objem palivovej nádrže (l) | 5,6 | 11 | 7,2 |
Brzdy vpredu | Jeden 220 mm kotúč | Jeden 220 mm kotúč | Jeden 210 mm kotúč |
Brzdy vzadu | Jeden 190 mm kotúč | Jeden 190 mm kotúč | Jeden 190 mm kotúč |
Cena verzie od (€) | 3 890 | 2 499 | 3 039 |
1 Response
[…] ➡️ NEPREHLIADNITE: TEST: Honda Monkey [2022] – odburávač stresu […]