V tomto článku si priblížime legendárnu testovaciu dráhu na juhu Talianska tzv. Nardò Ring. Trať je kvôli testovaniu prototypov pre verejnosť obmedzená.
Testovacie centrum – Nardò
História a dnešný vlastník
Trať bola postavená v roku 1975 pôvodne pre Fiat. Od roku 2012 patrí Nardò pod Porsche resp. Porsche Engineering Services GmbH. Predtým patrila talianskej firme Prototipo SpA. Nardò patrí k najväčším a najznámejším testovacím centrám na svete.
Veľké kapacity skušobných dráh a plôch
Svetoznámym sa stal 12.6 km okruh na ktorom sa testuje maximálna rýchlosť. Okrem toho ponúka Nardò 20 rôznych testovacích dráh a 700 hektárov využitelnej plochy na rôzne záťažové skúšky. Nechýba ani offroad dráha.
Vďaka náklonu dráhy sa pri 240 km/h zdá ako keby ste išli po rovinke a dokonca nemusíte ani zatočiť volantom. Trať je stavaná na maximálku 500 km/h.
Prečo zrovna v Taliansku na juhu?
Možno sa pýtaš prečo je Nardò Ring situovaný na juhu Talianska a nie napr. v blízkosti Nemecka. Je to hlavne kvôli teplej južnej klíme takmer bez dažďu, ktorá dovoľuje testovať vozidlá po celý rok. Takto napríklad vyzerala Porsche 918 Spyder, ktoré bolo testované na Nardò.
V roku 1977 na tejto trati testoval Niki Lauda 6 kolesovú Formulu 1 Ferrari, ktorá mala zlepšiť aerodynamiku.
Už v roku 1979 dosiahol Mercedes-Benz C111-IV maximálnu rýchlosť 404 km/h.
Porsche Engineering Services je dcérska spoločnosť PAG
Porsche Engineering Services (PES) ponúka svoje služby rôznym klientom v automobilovom priemysle už 80 rokov. Pomocou Nardò Ringu svoje služby ešte rozšírila. Je to 100 % dcérska spoločnosť Porsche AG. Inžinieri PES vyvíjajú riešenia od počiatočnej fázy, to znamená od koncepcie jednotlivých komponentov, vývoj celého auta až po nábeh do série.