PRVÁ JAZDA: Aká je nová Trieda E?
Trieda E je napredávanejším modelom značky s viac ako 14 miliónmi predaných kusov. Pre udržanie predajných čísel treba vozidlo zdokonaľovať a my sme sa novú generáciu W214 vybrali otestovať na najkrajšie cesty západného Slovenska.
Nový sveteľný podpis – Trieda E
Náš roadtrip sme začali v podzemnej garáži a ako prvé som postrehol nové prepracované predné ako aj zadné svetlomety. Predné svetlomety sú už v sériovej výbave LED-kové a za príplatok je samozrejme možnosť Digital lights s funkciou projekcie. Zadné svetlomety dostali nový efektný 3D-dizajn pripominajúci hviezdy. Horúcou novinkou tejto generácie je osvetlenie prednej masky chladiča s nezameniteľným sveteľným podpisom, ktorý je za príplatok. Pri pohľade z bočnej strany sa nová Trieda E dosť podobá na Triedu S a to sa týka nielen siluety karosérie, ale aj nových kľučiek dverí, ktoré sú zapustené a podsvietené ako pri luxusných modeloch Mercedes-Benz.
Nová koncepcia prístrojovej dosky
Pri vstupe do vozidla je hneď jasné, že sa jedná o najluxusnejšiu Triedu E, aká bola kedy vyrobená. V novom kokpite prevláda koža a mäkkčené materiály pre maximálne pohodlie. Prístrojová doska je dostupná v dvoch rôznych vyhotoveniach a to buď s tromi obrazovkami vrátane tzv. superobrazovky (tretí displej pre spolujazdca) alebo s dvomi obrazovkami. Načo tretia obrazovka? Napríklad na pozeranie filmov, aby sa spolujazdec na dlhej ceste nenudil. Celkovo je v interiéri viac miesta nad hlavou ako v predchádzajúcom modely. Priestor na kolená je decentne zväčšený vďaka predĺženému rázvoru a šírka v oblasti ľakťov vzadu je zväčšená takmer na úrovni Triedy S.
Audiovizuálny zážitok
Mercedes opäť potrvdil, že je kráľom ambientného osvetlenia a v novej Triede E pribudol dodatočný LED pás na prístrojovej doske, ktorý prepája ľavé a pravé dvere a celkovo sa v kabíne cítite ako v ucelenom celku a luxusnej lóži. Okrem toho dokáže ambientné osvetlenie na základe rytmu hudby meniť intenzitu osvetlenia a umocniť tým viac audiovizuálny zážitok.
Pre milovníkov kvalitného audio systému Mercedes ponúka Burmester 4D sound systém s Dolby Atmos. Toto je úplne nová úroveň počúvania hudby a pozerania filmov. Odporúčam vyskúšať si u predajcu na vlastné uši. 4D znamená, že v sedadlách sú umiestnené vibračné telesá, ktoré hlavne pri basoch začnú v oblasti chrbta pri ramenách vibrovať. Mne osobne tie vibrácie v chrbte neboli až tak príjemné, ale je pravda, že by som si možno po dlhšom čase zvykol. Intenzitu vibrácii je však možné regulovať a dokonca aj úplne vypnúť.
Konektivita na vysokej úrovni
S treťou generáciou systému MBUX sa zmenilo zobrazenie hlavných symbolov v infotainmente a konektivita nabrala novú úroveň. Môžete si stiahnuť aplikácie tretích strán ako napr. Zoom, mobilný office Webex, prehliadač Vivaldi, hra Angry birds, Spotify alebo TikTok. Trieda E ponúka novinku selfie kamery, prostredníctvom ktorej môžete vykonávať pracovné videohovory (za jazdy sa kamera vypne). K tým zaujímavým vychytávkam patria digitálne ovládané výduchy klimatizácie, ktoré sme žial nevyskúšali, lebo ani jeden z testovacích modelov ich nemal.
➡️ NEPREHLIADNITE: Mercedes-Benz GLC 300 de – plug-in hybrid, ktorý má zmysel
Digitálny kľúč a wellness program
Digitálny kľúč od vozidla možno zdieľať až s 16 užívateľmi, čo umožňuje zjednodušené využívanie vozidla v rodine alebo vo firme. Prostredníctvom digitálneho kľúča viete ovládať niekoľko úkonov, ako napr. naštartovať alebo odomknúť a zamknúť. Nová Trieda E zjednodušuje každodenný život a učí sa vaše zvyky a rutiny. To znamená, že ventilácia sedadiel sa môže automaticky aktivovať na základe vonkajšej teploty nad 27 stupňov a podobne. Okrem toho MBUX dokáže spracovávať dáta z vašich smart hodiniek a keď vyhodnotí, že začínate byť unavený spustí tzv. energizing coach, čo je v podstate wellness program pozostávajúci z upokojujúcich zvukov, mobilizujúcej masáže a aktivujúceho svetla s cieľom prebudenia zmyslov.
Podvozok príjemne prekvapil výbornou stabilitou v zákrutách
Počas roadtripu sme mali možnosť vyskúšať dva typy podvozku: Znížený agility control podvozok so selektívnym sytémom tlmenia a vzduchový podvozok s riadenou zadnou nápravou. Vzduchový podvozok s riadenou nápravou je to najlepšie, čo môžete získať a odporúčam ho každému vzhľadom na naše rozbité cesty. Výborne maskuje všetky nerovnosti a ponúka maximálny komfort. Súčasťou technologického balíku je aj riadenie nápravy (4,5 stupňa), ktoré vám zjednoduší život najmä v úzkych uličkách a podzemných garážach. S exteriérovou výbavou AMG line sa viaže tzv. agility control, ktorý sa vďaka zníženiu a selektívnemu systému tlmenia správa v zákrutách veľmi stabilne a dokáže uspokojiť aj športovo zameraných vodičov.
Mild-hybrid a Hybrid
Ponuku motorov tvoria štvor- až šesťvalcové agregáty. Pri mildhybridoch sa výkon elektromotora vďaka novému akumulátoru podarilo zvýšiť z 15 na 17 kW a krútiaci moment sa zvýšil na 205 Nm. Naše testované kúsky boli všetky E220d 4MATIC, takže naftový štvorvalec s mild-hybridným systémom a musím povedať, že som dávno nevidel tak dobrú spotrebu vo veľkej limuzíne. Ako vidíte na obrázku, prešli sme 345 km a na konci dňa nám ukazovalo ešte 845 km dojazd, čo znamená 5,5 litrová spotreba po okresných cestách. Mild-hybrid zlepšuje nie len spotrebu, ale aj rýchlejšiu odozvu na akcelerátor a celkovo sa javí ako veľmi dobrá cesta k znižovaniu spotreby.
Na výber sú aj hybridné varianty s viac ako 100 km elektrickým dojazdom. 99 percent všetkých jázd sú pod 100 km a tým pádom viete hybrid od Mercedesu využívať ako čisto elektrické auto na každý deň a na dlhé cesty ako spaľovacie auto. Pochváliť musím možnosť rýchleho DC nabíjania až 55 kW, čo dnes nie je pri hybridoch stále štandardom. Pri kúpe hybridu oproti mild-hybridu treba zvážit zmenšený batožinový priestor kvôli väčšej batérii (540 l mild-hybrid, 370 l hybrid).
Zhrnutie
Nová trieda E pôsobí elegantnejším vzhľadom a ponúka špičkové technológie s akými sme sa doteraz ešte nestretli. Cieľom Triedy E je cestovanie v maximálnom pohodlí a bez starostí. Cena benzínového variantu E200 sedan (204 k + 23 k) začína od 64 536 €.
➡️ NEPREHLIADNITE: RAKETA S 843 KOŇMI A 1470 NM 🚀