Honda CR-V e:HEV Advance – všestranné SUV atakujúce prémiový segment
Do rúk sa nám dostala nová, šiesta generácia najpredávanejšieho modelu Honda a to model Honda CR-V, tentokrát vo full-hybridnej motorizácii e:HEV a nadupanej výbave Advance. Čo ponúka nová CR-V navyše oproti predošlej generácii a aké dojmy v nás zanechala? Dozviete sa v článku nižšie. Príjemné čítanie!
Väčší a športovejší dizajn
Dizajn v poradí šiestej generácie Hondy CR-V je už na prvý pohľad masívneho charakteru. Oproti svojmu predchodcovi je o 10 mm širšia a so svojou dĺžkou 4 706 mm je aj o 80 mm dlhšia. Predĺžením vozidla sa dosiahol efekt väčšej prednej kapoty a rázvor taktiež narástol o 40 milimetrov. V prednej maske vozidla si možno všimnúť širokú mriežku chladiča pre agresívnejší a športovejší ráz, a hybridné motorizácie sú vybavené automatickou roletkou pre zníženie odporu vzduchu, pokiaľ nie je práve potrebné vetrať chladič. Moderný a „prísny“ vzhľad umocňuje dvojica prižmúrených full LED svetlometov a prevaha čiernych prvkov nad chrómovými.
Nami testovaná príplatková metalická farba Canyon River Blue púta pohľady na vlajkovú loď od Hondy, nakoľko človek sa zamýšľa, či sa jedná o sivú, alebo naozaj modrú farbu. V každom prípade farba autu veľmi pristane a v kombinácii s 18-palcovými diskami v tmavom laku a zatmavenými zadnými oknami vytvára pekný efekt s dávkou jemnej športovej agresivity.
Dizajnu zadnej časti vozidla dominujú LED svetlomety v bočnici tradične vytiahnuté dohora a kombinované s doplnkovými, malými svetlami obsiahnutými vo veku batožinového priestoru. Pozitívne hodnotím masívne plnohodnotné koncovky výfukov, ktoré sú v dnešnej dobe už na ústupe a niekedy človeka doslova potešia, že ešte zahliadol „spaľovák“.
Interiér atakujúci prémiový segment
Interiér už po nástupe do vozidla pôsobí elegantným a luxusným dojmom. Ako prvé je možné si všimnúť komfortné, elektricky ovládané sedadlá potiahnuté pravou kožou a s výraznými prešívanými akcentmi. Hlavové opierky sú odeté do syntetickej kože, čo je výhodné v rámci údržby a ekológie. Predné sedadlá ponúkajú možnosť výhrevu alebo odvetrávania, obe dostupné v troch intenzitách a nemožno ich zapnúť naraz. Zadné sedadlá okrem funkcie výhrevu sedákov ponúkajú o 10,5 ° väčší sklon opierok ako pri predošlej generácii CR-V, a to všetko pri ôsmich voliteľných možnostiach sklonu. Vďaka už spomínanému predĺženiu karosérie majú zadní pasažieri o 16 mm viac priestoru pre nohy a zadnú lavicu je v prípade potreby možné posunúť dopredu o 190 mm.
Prístrojová doska pôsobí elegantným dojmom s použitím kvalitných materiálov ako mäkčený plast a brúsený hliník, a ponúka nám už tradične rozumný pomer dotykových a tlačidlových ovládačov. Zaujímavosťou prístrojovej dosky je priečna mriežka vzorom pripomínajúca včelí plast, ktorá okrem ozdobnej funkcie slúži aj ako výduchy klimatizácie. Dverové obklady oproti palubnej doske navyše obsahujú aj decentné ambientné osvetlenie.
O multimediálnu zábavu sa postará kvalitný 9-palcový stredový farebný dotykový displej s dobrou viditeľnosťou. O informovanosť vodiča sa naopak postará pekný 10,2-palcový farebný digitálny ciferník s grafikou prepracovanou do posledného detailu. Okrem nastaviteľných režimov zobrazenia vľavo aj vpravo sa v strede medzi „budíkmi“ nachádza elegantná vizualizácia pozície vozidla medzi čiarami a zobrazenie susedných vozidiel. Novinkou pre model Honda CR-V je aj Head Up Display zobrazujúci základné informácie o rýchlosti jazdy, dopravnom značení a údajoch tempomatu.
Odkladacie priestory a úžitkovosť
Nová CR-V, ako správne SUV, ponúka dostatočné množstvo odkladacích priehradiek. Veľmi pozitívne hodnotím priestor pre mobilný telefón s bezdrôtovou nabíjačkou nachádzajúci sa v stredovej konzole pred voličom jazdných režimov a perfektne dostupným a podsvieteným tlačidlom D/B. Táto nabíjačka poskytuje trojnásobný výkon (15 W) oproti predošlej generácii CR-V a navyše je vybavená aktívnym chladením pre zvýšenie životnosti mobilu. Pre fanúšikov klasického „káblového“ nabíjania sú tu k dispozícii zásuvky USB-A, USB-C a 12 V, a samozrejmosťou je možnosť deaktivácie plôšky bezdrôtového nabíjania. Rodičov malých nezbedníkov poteší odkladací priečinok na okuliare pri spätnom zrkadle, ktorý pri pootvorení len na polovicu slúži ako vypuklé zrkadlo.
Každodennú úžitkovosť potvrdzuje Honda CR-V aj batožinovým priestorom o objeme príjemných 579 litrov (588 vrátane priestoru pod dnom). Po sklopení zadných opierok sedadiel je možné dosiahnuť objem až 1 643 litrov a veko batožinového priestoru je možné otvoriť aj s plnými rukami mávnutím nohou pod nárazníkom.
Našľapaná výbava
Je toho naozaj málo, čo by niekomu mohlo v Honde CR-V vo výbave Advance chýbať. O bezpečnosť jazdy sa odhliadnuc od 11 airbagov postará aj systém Honda Sensing 360, ktorý okrem bežných asistenčných systémov ponúka napríklad aj prednú 100° kameru, rohové radary sledujúce osoby alebo vozidlá približujúce sa zboku prípadne asistent zmeny jazdného pruhu. CR-V v nami testovanej výbave ponúka 360° kamery, ktoré sa dajú spustiť jednoduchým stlačením tlačidla na boku páčky, alebo separátnym pohľadom na zadné pravé koleso (nielen) pri parkovaní k obrubníku. Krokom správnym smerom je aj prediktívna navigácia spolupracujúca s adaptívnym tempomatom, ktorý okrem čítania značiek využíva aj údaje o „rýchlostiach a kopcoch“ z GPS.
Spomedzi obvyklejšej komfortnej výbavy spomeniem automaticky sklápateľné a stmievateľné bočné zrkadlá, adaptívne diaľkové svetlá, vyhrievaný kožený volant a v neposlednom rade infotainment s bezdrôtovým zrkadlením mobilu. Infotainment je spárovaný s veľmi počúvateľným audiosystémom BOSE s 12 reproduktormi, subwooferom a dobre odladeným prispôsobením hlasitosti v závislosti od rýchlosti.
➡️ NEPREHLIADNITE: TEST: Renault Austral E-Tech
No a ako jazdí?
Potichu a bravúrne, ako sa aj očakávalo. Prvý dojem pri nastupovaní zanechajú dvere, ktoré sa dokážu otvoriť dokorán takmer do kolma, a uľahčia tak nakladanie rozmernejšieho tovaru alebo dieťaťa do autosedačky. Treba sa len pripraviť na to, že dverami sa pri zatváraní treba zahnať viac, nakoľko sa nie vždy ochotne zatvoria a zastanú presne pred dovretím. Čerešničkou na torte pri použití zadných dverí počas nastupovania je pripomienka pri odstavení auta, že vzadu sme si pravdepodobne niečo/niekoho odložili.
Po bezkľúčovom naštartovaní sa dvojlitrový zážihový štvorvalec s Atkinsonovým cyklom rozbehne len niekedy, nakoľko Honda si v akumulátore drží dostatok elektrickej energie na nasledujúci elektrický rozjazd. Príjemným prekvapením po rozbehu bolo ostré a citeľne progresívne riadenie, pri ktorom stačí volantom otočiť len málo, a auto bočí veľa. Pozitívne prekvapil aj priemer otáčania 11,4 metra (od obrubníka k obrubníku), ktorý nie je na SUV tejto veľkosti vôbec zlý.
Palec hore si nová Honda CR-V zaslúži aj za komfort podvozku, o ktorý sa starajú amplitúdovo reaktívne tlmiče, ktoré na základe frekvencií vibrácií z vozovky vyvíjajú tvrdšiu alebo mäkšiu tlmiacu silu. Spolu s permanentným pohonom AWD (nová CR-V si pri diaľničných rýchlostiach na rozdiel od predošlej stále drží kontrolu nad zadnou nápravou) máme postarané o výborný pomer komfortu, trakcie a bezpečnosti, a CR-V sa nezľakne ani prudkých prejazdov zákrutami. Ďalšie veľké plus si zaslúži pohon za rekuperačný režim B, ktorý má akurátnu intenzitu a celkovo za svoj potenciál, nakoľko ani pri niekoľkých agresívnych prejazdoch strmým horským priechodom mi pohon nezvädol, ako sa to napríklad stalo u modelu ZR-V.
Zhrnutie
Po týždňovom teste modelu Honda CR-V e:HEV Advance sa plne stotožňujem s tým, že CR-V je najpredávanejším modelom a teda aj vlajkovou loďou Hondy. Jedná sa o všestranné SUV s viac ako uspokojivou dávkou výbavy, vysokým komfortom jazdy a skutočne príjemnou spotrebou okolo 6,3 litra na sto kilometrov čo je dokonca menej, ako uvádza sám výrobca. Pre milovníkov čisto elektrickej a lokálne bezemisnej jazdy je okrem full hybridnej motorizácie e:HEV k dispozícii aj externe dobíjateľná výbava e:PHEV.
Technické údaje a konkurencia
Honda CR-V e:HEV Advance AWD | Renault Austral E-Tech full hybrid 200 | KIA Sorento 1,6 T-GDi HEV AWD MY2025 | |
Motor/palivo | Atmosférický zážihový s priamym viacfázovým vstrekom, 16V, Atkinsonov cyklus |
Atmosférický zážihový s priamym vstrekom, 12V | Turbom preplňovaný zážihový s priamym vstrekom, 16V |
Zdvihový objem (cm3)/počet valcov | 1 993/4 | 1 199/3 | 1 598/4 |
Výkon motora (kW/k) | SM: 109/148 pri 6 100 ot./min EM: 135/184 |
SM: 96/130 pri 4 500 ot./min EM: 50/68, ŠG: 25/34 |
SM: 117,6/160 pri 5 500 ot./min EM: 44,2/60 |
Max. krútiaci moment (Nm) | SM: 189 pri 4 500 ot./min EM: 335 |
SM: 205 pri 1 750 ot./min EM: 205, ŠG: 50 |
SM: 265 pri 1 500-4 500 ot./min EM: 264 |
Kombinovaná spotreba l/100 km (test/výrobca) | 6,3/6,7 (WLTP) | 5,2/4,5-4,8 (WLTP) | -/6,8-7,5 (WLTP) |
Prevodovka | e-CVT s funkciou Linear Shift Control | Multimódová automatická SM: 4 stupne, EM: 2 stupne |
6-stupňová automatická |
Prevádzková hmotnosť (kg) | 1 817 | 1 592–1 719 | 1 806-1 957 |
Objem batožinového priestoru (l) | 588/1 643 | 555-657/1 761 | 697/2 085 |
Maximálna rýchlosť (km/h) | 187 | 175 | 193 |
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h (s) | 9,5 | 8,4 | 9,4 |
Cena verzie od/test (€) | 51 990/52 740 | 36 100/39 600 | 52 490/- |