Mercedes-Benz CLE 300 kabrio – komfort, luxus a vietor vo vlasoch
Stuttgartský výrobca priniesol na trh nový samostatný konštrukčný rad Mercedes-Benz CLE, ktorý využíva a kombinuje koncepčné a technické inovácie Triedy C a Triedy E. Krátko po predstavení kupé nasledovalo odhalenie karosárskeho variantu bez strechy, na ktorý sa dnes spoločne pozrieme. Ak hľadáte pohodlný, luxusný a elegantný kabriolet, čítajte ďalej.
Zvonka láka pohľady
Dizajnovo sa Mercedes-Benz CLE 300 4MATIC kabrio vyznačuje elegantnými a dynamickými líniami, ktoré dodávajú autu pôsobivý vzhľad. Predná časť, tiež známa ako „žraločí nos“, je zdobená charakteristickou maskou chladiča s veľkým logom hviezdy. Nízka strecha a dlhá kapota navyše podčiarkujú športový charakter a široký postoj navodzuje sebavedomie, stabilitu a dynamiku.
LED Matrix Digital lights svetlomety výborne tieňujú oprotiidúce vozidlá a patria tradične medzi najlepšie na trhu. Chválim zvolenú farebnú konfiguráciu zdobenú chrómovými a čiernymi doplnkami spolu s veľkými čiernymi diskami kolies a červenou látkovou strechou, ktorú možno otvárať a zatvárať do 60 km/h. Jazda bez strechy je možná aj vo vyšších rýchlostiach na okresných cestách, vďaka vzduchovému deflektoru na zadných sedadlách, ktorý je najúčinnejší. V porovnaní s BMW 4 kabrio má CLE navyše automaticky vysúvateľné vzduchové deflektory v oblasti A-stĺpikov a taktiež medzi zadnými opierkami hlavy. Možná je aj jazda na diaľnici, no skôr na kratšie úseky. Jazda so zatvorenou strechou je samozrejme trochu hlučnejšia, ale vedel by som si predstaviť jazdiť s CLE aj počas zimného obdobia.
➡️ NEPREHLIADNITE: TEST: Mercedes-Benz GLC kupé 220d 4MATIC
Interiér dýcha luxusom
Príjemné materiály na dotyk a precízne spracovanie vytvárajú príjemnú atmosféru. Kokpit je potiahnutý v koži a obšívanie jasne naznačuje, že ide o prémiový model. Prešívanie dokonca pokračuje pozdĺž čelného skla, čo je výnimočnosťou. Červené bezpečnostné pásy oživujú interiér, sú vizuálne atraktívne a zapásanie zjednodušuje automatický podávač pásov. Pochváliť musím použitý dekor na stredovom panely, pretože rozšírený klavírny lak nie je najšťastnejším riešením. Je veľmi náchylný na škrabance a zamastenie je viac viditeľné.
Vo verzii kabriolet je možné nastaviť sklon stredového displeju v prípade odrážania slnka tak, aby sa neleskol pri otvorenej streche. Pri kúpe kabrioletu nepodceňte výber kvalitného audio systému, totiž pri otvorenej streche je potrebné zvýšiť hlasitosť, kedy sa môže stať, že základné audio systémy nebudú postačujúce. V našom testovanom kúsku hral Burmester čisto a materiály nerezonovali.
Prepracované ambientné osvetlenie patrí jednoznačne k silným stránkam Mercedesu a je to tak i v prípade CLE 300 4MATIC. V interiéri nič nevŕzgalo a celkovo bol náš testovací kúsok kvalitne poskladaný. Sedadlá sú pohodlné a poskytujú dostatok opory aj na dlhé cesty. Pre kabriolet sú upravené sedadlá s výduchmi klimatizácie v opierkach na hlavu, ktoré počas chladnejších dní fúkajú teplý vzduch na váš krk a vy si tak môžete predĺžiť sezónu s otvorenou strechou aj na jar alebo jeseň. Okrem toho je ventilácia sedadiel taktiež nevyhnutným príplatkom a hlavne počas horúcich dní veľmi zvyšuje vaše pohodlie. Zadné sedadlá majú aj napriek statočnej dĺžke vozidla pomerne nepohodlné sedenie. Zadní pasažieri sedia vysoko a vzpriamene. Ak často plánujete jazdiť so zadnými pasažiermi, odporúčam si ich vopred v predajni vyskúšať.
Model CLE kupé preberá množstvo digitálnych inovácií z novej Triedy E. Digitálna prístrojová doska a centrálny displej sú oddelené a ponúkajú infotainment s novým vzhľadom, ktorý si všimnete hlavne na nových ikonách v menu. Je ľahko ovládateľný, ponúka množstvo funkcií a má skvelú grafiku. Systém infotainmentu MBUX tretej generácie po novom ponúka aplikácie od poskytovateľov tretích strán ako napr. Spotify. To znamená, že nie je nutné používať Apple CarPlay, ale zabudovanú app-ku Spotify. Pochváliť musím indukčné nabíjanie, ktoré aj reálne iPhone nabilo a nielen udržovalo stav batérie. CLE má okrem, dnes už bežných asistenčných systémov, automatické samovoľné preraďovanie z pruhu do pruhu počas aktivovaného tempomatu. Je však stále potrebné volant jemne pridržiavať.
Ovládanie sliderov na volante je po novom presnejšie, dotykové plochy už nie sú príliš senzitívne, ako to bolo pri predstavení volantu. No stále mi príde prepínanie skladby na volante príliš pracné. Ak by som mohol vylepšiť jednu vec na Mercedesoch, tak je to pridanie možnosti nastavenia funkcie autoholdu v infotainmente. Osobne mi príde otravné na križovatke zakaždým pevne zošlapovať brzdový pedál. Náhľad semafóra zobrazený v infotainmente prostredníctvom prednej kamery je top vychytávka a čudujem sa, že s ňou neprišli aj druhé automobilky. Veľký head-up displej je nastaviteľný a ponúka voliteľné segmenty.
Komfortný pôžitok z jazdy
Čo sa týka výkonu, CLE 300 4MATIC je poháňaný štvorvalcovým motorom, ktorý poskytuje dostatočný výkon pre bežné jazdenie. Systém pohonu všetkých kolies 4MATIC zabezpečuje vynikajúcu trakciu a stabilitu, čo robí z auta spoľahlivého spoločníka aj v nepriaznivých poveternostných podmienkach. Z vozidla ide neskutočný pokoj najmä vďaka príplatkovému adaptívnemu podvozku. Aj napriek nízkoprofilovým pneumatikám výborne tlmí nerovnosti, neprenáša ostré rázy do interiéru a z jazdy nie ste takmer vôbec unavený. Funguje tak dobre, že som si miestami myslel, že má vzduchový podvozok.
Stabilita a pohodlie je na prvom mieste, ani raz ma nelákalo zvoliť športový režim aj napriek tomu, že rád jazdím dynamicky. Z CLE ide pokoj a nadhľad, nechcete sa pretekať, ale užívať si pohodovú jazdu a v tomto Mercedes-Benz exceluje. O agilné a súčasne aj komfortné potešenie z jazdy sa postará na želanie dodávaný adaptívny podvozok v kombinácii s riadením zadnej nápravy. Uhol natočenia zadných kolies predstavuje maximálne 2,5 stupňa a priemer otáčania sa vďaka tomu zmenší o 50 centimetrov.
➡️ NEPREHLIADNITE: Videorecenzia AMG GT63 S E PERFORMANCE – Raketa s 843 koňmi a 1470 Nm
Benzínový 4-valec s mild-hybridnou technológiou – správna voľba?
CLE 300 je najsilnejším 4-valcom v ponuke a dosahuje 258+23 koní a 400 Nm. Na každodenné jazdenie odporúčam tento variant. Z 0 na 100 km/h zrýchľuje za 6,6 sekundy a maximálna rýchlosť je obmedzená na 250 km/h. Ide o veľmi dobré hodnoty. Dobre sa s ním predbieha a na charakter športového a hlavne komfortného kabrio je to tak akurát. Trochu mi však chýbal zvukový prejav benzínového motoru. CLE 300 je veľmi odhlučnené, tiché, ale na podiv je pri nízkych otáčkach počuť rapkanie pripomínajúce naftový motor.
Na výber je aj slabšia a lacnejšia CLE 200-ka, avšak s CLE 300 sa viaže lepšia sériová výbava, takže v konečnom dôsledku tým veľa neušetríte. 300-ka má už v cene zahrnutý exteriér v AMG Line so športovejším podvozkom, výkonnejšími brzdami a 19 palcovými diskami AMG. AMG Line interiér je takisto v cene a zahŕňa športový volant v koži napa, prístrojovú dosku a línie boku v imitácii kože Artico a ozdobné prvky s kovovou štruktúrou.
Pre fajnšmekrov je tu možnosť 6-valcov, ktoré ponúknu oveľa krajší chod, zvuk a dynamiku. Jednoducho tie dva chýbajúce valce sa nedá oklamať. Síce na papieri zrýchľuje CLE 300 veľmi slušne a má lepšiu spotrebu, ale 6-valcov prináša jednoznačne viac emócii. Je to na vás, čo je vyššia priorita.
Pochváliť musím inteligentnú rekuperáciu, ktorá automaticky reguluje napr. odstup od vozidiel pred vami alebo samostatne začne dobrzďovať pri priblížení ku križovatke. To ušetrí zdvíhanie vašej pravej nohy a prispieva k vyššiemu pohodliu. Ste jednoducho radi, že ešte niekto druhý za vás myslí. Vďaka mild-hybridnému systému je opätovné naštartovanie start-stop tak plynulé, že ho takmer nepostrehnete a ani ho nemáte potrebu vypínať. Výrobca udáva kombinovanú spotrebu na úrovni 7,3 litra. Kombinovanú spotrebu som dosiahol 8,0 l, čo sú v podstate na veľkosť a hmotnosť vozidla zodpovedajúce hodnoty.
Záver a technické údaje
V záverečnom hodnotení môžem povedať, že Mercedes-Benz CLE 300 4MATIC kabriolet je automobil, ktorý spája luxus a pôžitok z jazdy s otvorenou strechou. Svojou športovou eleganciou a vysokým komfortom si získava srdcia aj náročných motoristov a posúva štandardy vo svojej triede. Ak hľadáte spoľahlivé a výnimočné luxusné kabrio, CLE 300 4MATIC je určite automobil, ktorý stojí za zváženie.
MB CLE 300 4MATIC | BMW 430i xDrive | Audi A5 Coupe 45 TFSI quattro | |
Motor/palivo | benzín | benzín | benzín |
Zdvihový objem (m3)/počet valcov | 1999/4 | 1998/4 | 1984/4 |
Výkon motora (kW/k) | 190/258 + 17/23 | 180/245 | 195/265 |
Max. krútiaci moment (Nm) | 400 + 200 | 400 | 370 |
Prevodovka | Automatická 9-st. | Automatická 8-st. | Automatická 7-st. |
Spotreba výrobca/test (WLTP) | 7,3/ 8,0 | 7,3-8,0/ | 7,4-8,5/ |
Prevádzková hmotnosť (kg) | 1930 | 1840 | 1809 |
Objem batožinového priestoru (L) | 385 | 385 | 370 |
Maximálna rýchlosť (km/h) | 250 | 250 | 250 |
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h (s) | 6,6 | 6,3 | 6,0 |
Cena verzie od/testovaného modelu od(€) | 78 252/ | 68 160/ | / |
Foto: Gabriel Bezuška