„BMW i8 je už dnes najpredávanejším hybridným športovým vozidlom na svete.“ KLAUS FRÖHLICH, ČLEN PREDSTAVENSTVA BMW AG
i8 má ako prvé sériové vozidlo laserové svetlá, ktoré majú 2x väčší dosah ako LED svetlá a sú taktiež 10x svetlejšie
„BMW i8 je už dnes najpredávanejším hybridným športovým vozidlom na svete.“ KLAUS FRÖHLICH, ČLEN PREDSTAVENSTVA BMW AG
i8 má ako prvé sériové vozidlo laserové svetlá, ktoré majú 2x väčší dosah ako LED svetlá a sú taktiež 10x svetlejšie
V roku 2014 prinieslo BMW na trh toto športové vozidlo s plug-in hybridom a spôsobilo nemalý rozruch. BMW i8 vyčnieva spomedzi ostatných modelov nielen svojím výzorom, ale aj technológiami.
Dvere vyklápajúce sa dohora, šasi je z hliníku a priestor pre posádku je z ultra ľahkého a pevného karbónu.
i8-čku poháňa 1.5 l trojvalec a elektromotor so systémovým výkonom 266 kW (362 koní) a 570 Nm. Benzínový spaľovací motor s automatickou 6-stupňovou aut. prevodovkou poháňa zadnú nápravu (231 koní) a elektromotor s 2-stupňovou automatickou prevodovkou prednú nápravu(131 koní).
Z 0 na 100 km/h zrýchli za 4.4 s a maximálna rýchlosť je obmedzená na250 km/h.
V rámci úspornosti rozmery pneumatík sú celkom úzke vpredu 195/50 R20 a vzadu 215/45 R20.
Dĺžka nabíjania je 2.5 h. Dojazd na čisto elektrický pohon je výrobcom udávaný 37 km a zrýchluje do 120 km/h.
Celková váha dosahuje 1.5 tony. Tankovacia nádrž je skromných 30 l (za príplatok 42 l). Udávaná spotreba podľa NEFZ je 2.1 l na 100 km. Pri vybitej batérii sa pri bežnej jazde dostaneš na okolo 7-8 l.
Nastupuje sa podobne ako do väčšinu supercars a to naprv ide zadok dovnútra až potom nohy. Nasadať a vysadať v obleku veru nebolo len tak.
Cena začína od 133.800 eur. Nedávno BMW predstavilo vynovenú i8 Coupé a aj verziu Roadster.
Osobný záver:
i8 má úchvatný a futuristický dizajn, je nízko položené a vyzerá ako Batmobile. Jasne dáva najavo, že ide o supercar. Avšak pri jazde mi nesedeli dve veci. Prvé, i8 sa na limite (vypnuté DSC) správa nedotáčavo. Druhé, zvuk 3 valca a umelé ozvučenie z reproduktorov dostatočne neumocňujú emócie z jazdy. Pri danej cene je na výber napr. Porsche 911 GTS alebo Mercedes-AMG GT. Dokonca BMW M4 stojí od 81.100 eur. i8 skôr urobí väčší dojem na hightech geeks ako na petrolheads.