Nová generácia elektrického hyperšportu z Chorvátska je tu aj takmer vo všetkom lepšia!
Rimac C_Two
Na začiatok pár čísiel. Maximálna rýchlosť 412 km/h. Akcelerácia z 0-100 km/h 1.85 sekundy. Výkon 1408 kW (1914 koní). Krútiaci moment 2300 Nm.
Úplne nové motýlie dvere uľahčujú nastupovanie a vystupovanie pretože sa otvárajú aj s časťou strechy. Nové sú taktiež ajaerodynamické disky kolies.
Predné svetlá sú ručne vyrábané a sú zložené z 58 samostatných Led diód, ktoré sú zosynchronizované pomocou Rimac control unit a sú vybavené vlastným chladením. Zadné svetlá zas obsahujú kanály na prietok vzduchu.
Predná kapota obsahuje aktívne klapky, ktoré upravujú svoju polohu podľa aktuálnej situácie. Koeficient odporu vzduchu je len 0,28 cD. Zadný aktívny spojler upravuje svoju polohu v závislosti od rýchlosti no pri brzdení je taktiež nápomocný akoaerodynamická brzda.
Monokok je kompletne vyrobený z karbónu vrátane strechy a má v sebe zabudovanú batériu, ktorá je čo najbližšie k zemi. Tým sa posunulo ťažisko na najnižšiu možnú úroveň. Deformačné plochy sú vyrobené z hliníku a karbónu vďaka čomu sú veľmi ľahké.
Pohon zabezpečujú štyri elektromotory. Dva na zadnej a dva na prednej náprave. Energia na pohon je uskladnená vakumulátore s kapacitou 120 kWh. Na prednej náprave ďalej nájdeme dvojicu jednorýchlostných prevodoviek (každá na jednom motore) respektíve dvojicu dvojrýchlostných prevodoviek na zadnej náprave (jedna prevodovka pre jedno zadné koleso). Prevodovky na zadnej náprave využívajú prvý rýchlostný stupeň na neskutočne rýchlu akceleráciu a druhý stupeň je využívaný na dosiahnutie maximálnej rýchlosti.Dojazd je podľa NEDC normy 650 Km.
Do palubného systému si môžte stiahnuť dáta vybraných závodných okruhov, ktoré vám bude auto zobrazovať na displeji pomocou funkcie Driving Coach. Ten vám poskytne presnú navigáciu po okruhu, ukáže vám ideálnu stopu, brzdné aakceleračné body. Takže na to aby ste sa naučili jazdiť na okruhu už nebudete potrebovať skúseného inštruktora ale postačí vám len auto.
Konvenčnú trakčnú kontrolu a ESP nahradil systém R-AWTV(Rimac-All Wheel Torque Vectoring), ktorý dokáže poslať na každé koleso inú hodnotu krútiaceho momentu. Taktiež je tu možnosť manuálnej úpravy takže ak máte radi jazdu v kontrolovanom šmyku viete si nastaviť auto tak, že bude z nehočistá zadokolka.
Auto je vybavené všetkými asistenčnými systémami, na ktoré si len spomeniete. Rimac zvláda aj autonómnu jazdu pretože je vybavené množstvom senzorov a má stupeň autonómnosti 4 z 5. Napríklad Rimac má na palube osem kamier, dva lidary (light detecting and ranging), šesť radarov, dvanásť utrasonických senzorov, GPS a IMU senzor pre autonómnu jazdu. Čo sa týka senzorov tak C_Two je najcitlivejšie sériové auto sveta.
Vďaka množstvu techniky je auto schopné monitorovať väčšinu parametrov, ktoré si môže vodič prezerať na animáciách a grafoch. V interiéri sa nachádza celkovo až šesť displejov. Jeden z nich je umiestnený pred spolujazdcom a umožňuje mu pohodlne sledovať parametre jazdy tak ako v žiadnom inom sériovom aute. Podľa Rimac by to malo navodiť zážitok podobný z hier. Displej nájdeme aj v malých otočných ovládačoch cez ktoré sa dajú nastaviť základné funkcie ako jazdný režim,množstvo krútiaceho momentu putujúceho na zadné kolesá,zvoliť prevodový stupeň alebo ,,naštartovať“.
Batožinový priestor sa dá upraviť presne podľa želaní zákazníka.
Mate Rimac nezabudol ani na Richarda Hammonda. Všimni si nápis na koženom úchyte hasiaceho prístroja (V prípade hill climb crash uhas oheň. Tento nápis odkazuje na nehodu, ktorú mal Hammond v Rimacu Concept One pri natáčaní Grand Tour).
By Samuel Zaťko
Zdroj: Rimac, TopGear, AutoCar