Mercedes-Benz AMG GT R na leto
S príchodom jari sa nám pomaly, ale isto otepľuje. Motoristické kluby plánujú otvorenie sezóny, motoristi obúvajú svojich tátošov do letných semi-slickov a automobilky odhaľujú „letné“ športiaky. Podobne ako Lamborghini, tak aj Mercedes predstavil superšport bez strechy. V portfóliu už mali kabriolety od triedy C až po super-luxusný Maybach. Niečo im však chýbalo a tak sa rozhodli, že aj z brutálneho GT R zrežú strechu.
Agresívnejšie kabrio
Verzia bez strechy je širšia o 46 mm vďaka karbónovým prvkom na tele, ktoré auto nie len odľahčili, ale spravili z neho ešte agresívnejšiu beštiu. Táto verzia vytvára väčšiu tiaž ako coupé, je aerodynamickejšia, ľahšia a dokonca má viac koní. Mercedes natlačil pod kapotu 585 lipicánských koní. Motor ostáva inak nezmenený, čiže stará známa 4-litrová V8.
Mercedes nepristupuje na kompromisy
Keď výrobcovia vytvoria verzie bez strechy, sú zväčša ťažšie a pomalšie kvôli mechanizmu, ktorý zabezpečuje sťahovanie a zaťahovanie strechy. Mercedes však nie je bežný výrobca. Odstrihnutá strecha neuberie GT R-ku na technológiach.
Technológie nebudú chýbať
Nechýba natáčanie zadných kolies, či veľmi obľúbené 9-stupňové nastavenie ESP. Kabriolet nestratil ani na maximálnej rýchlosti a zrýchlení, stále ostáva maximálka 317 km/h a z 0 na 100 km/h 3,6 sekundy, aj napriek vyššej hmotnosti o 80 kg.
Zdanlivo náročná úloha je pre Mercedes hračkou
Otázne je, ako sa to týmto v dobrom slova zmysle bláznom podarilo. Na prvý pohľad náročná úloha. Mercedes AMG GT R Convertible je osadený aktívnym spojlerom, ktorý zabezpečuje efektívnejší prietok vzduchu pod auto a tým vytvára vyššiu tiaž. Auto je tiež o 40 mm bližšie k vozovke, tým pádom vytvára menší odpor, je rýchlejšie a dokáže vyrovnať rozdiel vytvorený vyššou hmotnosťou.
Cena neprekvapila
Počet kusov nebude enormný. Mercedes plánuje výrobu 750 jednotiek. No myslím si, že ak bude predaj úspešný, tak Nemci veľmi radi pridajú ešte pár kúskov. Základná cenovka takejto nádhery je na úrovni 175 000€, ale zákazníci určite neostanú na tejto sume, práve naopak s poriadnou výbavou hravo prekročia hranicu 200 000 €.
Konkurencii čelí každý
Osobne by som však možno siahol po jazdenke Lamborghini Huracán Spyder s V10-kou, ktorú zoženiete v cenovej kategórii 200 000 € a zároveň nie s veľa kilometrami. Druhý variant by pre mňa predstavovalo Porsche 911 Turbo S Cabrio.
Zdroj: media.daimler.com