Ako sa vyrába toto umelecké dielo? To sa dozvieš v dnešnej časti #sinevedelaleuzvies. Pohodlne sa usaďte. Začíname.
Ako sa vyrába Chiron
1. Pri konfigurácií Chiron-u máte na výber z 23 farieb laku, 8 farieb karbónu, 31 farieb interiéru a 18 farieb koberčekov. 11 farieb bezpečnostných pásov je len maličkosť.
2. Ručné nanesenie ôsmych vrstiev laku na prvky karosérie trvátri týždne.
3. Ručne vyrábaný 16-valcový motor je testovaný pri plnom výkone 8 hodín.
4. Spojenie všetkých častí karosérie zaberie trom ľuďom týždeň.
5. Potrubie chladiaceho systému motoru má rovnaký priemer ako hasičská hadica. Tri vodné pumpy zabezpečujú rýchli obeh chladiacej kvapaliny.
6. 1800 spojov je skrutkovaných pomocou nutrunner-u.Nutrunner je špeciálny momentový kľúč, ktorý odosiela do systému Bugatti údaj o uťahovacom momente danej skrutky.
7. Zadná časť je spojená s monokokom pomocou 14 titánových skrutiek.
8. Testovanie na valcovej brzde zaberie 3 hodiny. Pri tomto teste Chiron vyrobí 1200 Ampérov elektrickej energie, ktorá putuje späť do lokálnej elektrickej siete.
9. Pred namontovaním interiéru sa testuje vodotesnosť celého auta takzvaným monzúnovým dažďom. Ak sa potvrdívodotesnosť, môže byť namontovaný interiér. To sa však ľahšie povie ako urobí. Montáž interiéru zaberie 3 dni.
10. Príprava na odovzdanie zákazníkovi trvá 2 dni. Z toho až 6 hodín sa kontroluje lak v svetelnom tuneli.
By Samuel Zaťko