Aliancia Renault-Nissan-Mitsubishi
Je mnoho automobiliek, ktoré medzi sebou vedú konkurenčné boje. Avšak uspieť môže len zopár. Jeden zo spôsobov ako uspieť je vytvoriť alianciu. Dnes ti predstavíme ako spolupracujú značky Renault, Nissan a Mitsubishi. Alianciu tvoria francúzska značka Renault so sídlom v Paríži, Nissan so sídlom v Yokohame, Japonsku a Mitsubishi so sídlom v Tokiu, Japonsku.
Predaj v roku 2017
V roku 2017 predali členské spoločnosti aliancie vozidlá v 200 krajinách pod 10 značkami Renault, Nissan, Mitsubishi Motors, Dacia, Renault Samsung Motors, Alpine, Lada, Infiniti, Venucia a Datsun. Okrem spomenutých značiek spolupracujú s nemeckým Daimlerom a čínskym Dongfengom.
V roku 2017 každé 9-te predané vozidlo celosvetovo patrilo značkám aliancie.
Predaj aliancie v 2017 | |
---|---|
Renault | 3,761,634 |
Nissan | 5,816,278 |
Mitsubishi | 1,030,454 |
Spolu | 10,608,366 |
Na porovnanie Volkswagen koncern predal v roku 2017 10,7 milióna vozidiel a tesne zvíťazil.
Vznik aliancie
Renault a Nissan sa stali strategickými partnermi už v roku 1999. Neskôr v roku 2016 získal Nissan kontrolný podiel v Mitsubishi a následne ho spravil rovnocenným partnerom v aliancii.
Zámerom aliancie je vytvoriť spoluprácu a maximalizovať synergie aby dosiahli vyššiu konkurencieschopnosť. Náklady a investície spojené s vývojom sa prerozdeľujú na partnerov aliancie.
Francúzska vláda vlastní v Renaulte 15-percentný podiel, pričom Renault zasa kontroluje 43,4-percentný podiel v Nissane. Naopak, Nissan vlastní v Renaulte 15-percentný podiel a 34-percentný podiel kontroluje v Mitsubishi.