Ariel Atom 4 – výkonnejší, lepší, rýchlejší
Ariel predstavil počas Festivalu Goodwood už 4-tú generáciu Ariel Atom. Od prvej generácie tak ubehlo už viac ako 18 rokov. Hoci dizajn vyzerá jemne pozmenený, je to kompletne nové vozidlo od základu. Šéf spoločnosti Ariel pán Simon Saunders poznamenal, že len 3 diely sú prevzaté z 3-tej generácie Atomu a to pedál brzdy a spojky a uzáver palivovej nádrže.
Konštrukcia
Nový rúrkový rám, navrhnutý priamo firmou Ariel, má pevnejšie hlavné a diagonálne rúry čím sa zvýšila torzná tuhosť o 15 %. Tento rám je možné nalakovať podľa prianí zákazníka poskytuje viac miesta v „interiéry“ (2 cm do šírky, 5 cm do dĺžky). Celková váha je na úrovni iba 595 kg. Za príplatok sa dajú objednať disky z karbónu, ktoré sú o 50 % ľahšie voči diskom zo zliatiny.
Rýchlejšie ako Ferrari a v zákrutách zvláda väčšie preťaženie ako Porsche GT3.
Aerodynamika
Nová generácia Ariel Atom 4 prináša znížený odpor, zvýšený prítlak a lepší tok vzduchu pre chladič, medzichladič a prívody vzduchu. Cieľom bolo dosiahnuť neutrálne správanie Atomu v zákrutách. Najvýraznejšou dizajnovou zmenou je optické skrytie tzv. roll hoop (ochranný oblúk), ktorý je ukrytý pod obkladom vzduchového prívodu pri hlave vodiča.
Motor
Nový motor je prevzatý z Hondy Civic Type R s výkonom 325 koní a 420 Nm. (3-tia generácia mala 310 koní a 310 Nm) Tento 4-valcový turbo motor používa vlastnú ECU. Nový Ariel Atom 4 ponúka aj launch a trakčnú kontrolu. Sila motora je prenášaná cez samosvorný diferenciál a 6-stupňovú manuálnu prevodovku na zadnú nápravu. Nový je aj výfukový systém, palivová nádrž má teraz kapacitu 40 litrov a nastavenie zavesenia je revidované.
Jazda
Nový Ariel Atom má novú geometriu a je vyladený tak, aby sa znížil presun hmotnosti v zákrutách. Bilstein tlmiče sú už v základe a riadenie bolo kompletne revidované. 0-100 km/h zvládne za 2,80 sekundy, 0-160 km/h za 6,8 sekundy. Maximálnu rýchlosť dosahuje 260km/h. Zväčšená 40-litrová nádrž zabezpečuje 480 km dojazd.
Interiér
V interiéri sa nachádzajú 4-bodové pásy, škrupinové sedadlá a vylepšený TFT displej. Nový je aj tzv. Aero Screen – vzduchový šilt, ktorý čiastočne chráni pred odporom vzduchu a nadvihovaním helmy pri vysokých rýchlostiach.
Cena
Výroba štartuje koncom roka 2018. Cena začína od 40.000 Eur a prvé vozidlá budú dodané na začiatku jari 2019. Cena je podobná ako pri starom preplňovanom Ariel Atom 3.5.
Nikdy som nejazdil auto, ktoré by akcelerovalo rýchlejšie. – Jeremy Clarkson
Ferrari 488 GTB vs. Ariel Atom 3.5
Kto vyhrá drag race? Ferrari 488 GTB alebo Atom 3.5? Odpoveď nájdeš v našom videu. Pohodlne sa usaď a klikni na playbutton.
Zdroj: Ariel.co.uk, Top Gear
1 Response
[…] je viac ako ktorékoľvek auto, na ktoré si dokážete spomenúť. Môže sa rovnať napríklad s Arielom Atom, ktorý, ale váži podstatne menej. Dokonca drží Hennessey Trackhawk rekord na štvrť míle, […]